Vesitiivis reppu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mp71
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

mp71

New member
Tarvis vesitiivistä reppua, jolla kuskata kätevästi läppäriä yms. työrompetta vedeltä suojassa. Tähän asti olen käyttänyt reppua ja muovikassiviritelmiä sisällä. Mistä reppuja ja mihin hintaan? Takalaukkuja yms. en suunnittele.

Itse käytän Boblbee reppua kantaessani läppäriä edes takas duunista himaan prätkän kanssa. On hyvin muotoiltu, iskun kestävä ja veden pitävä. Lisätietoja ja malleja: Boblbee

Huono puoli taitaa olla että tällä hetkellä ei löydy ko. repuille maahantuojaa ja Stadissa Hämeentiellä oleva myymälä nimeltään Globber ei taida niitä enää myöskään myydä. Mutta jos käyt Stokiksessa niin sieltä niitä löytyy tai tilaa netistä. Suosittelen

Itse käytän Boblbee reppua kantaessani läppäriä edes takas duunista himaan prätkän kanssa. On hyvin muotoiltu, iskun kestävä ja veden pitävä. Lisätietoja ja malleja: Boblbee

Huono puoli taitaa olla että tällä hetkellä ei löydy ko. repuille maahantuojaa ja Stadissa Hämeentiellä oleva myymälä nimeltään Globber ei taida niitä enää myöskään myydä. Mutta jos käyt Stokiksessa niin sieltä niitä löytyy tai tilaa netistä. Suosittelen
Tallinnassa on myös myynnissä näitä reppuja.
Näin siellä niitä kaupassa, mutta en nyt muista sitä paikkaa.
Mutta jos jotain kiinnostaa voin kyllä selvittää sen liikkeen sijainnin.

bear & waterista löytyy prijonin reppuja koot ovat
60/100/130 litraa ja hinnat ovat 45/65/70 eeroa ja ne kyllä pitää vettä.linkki sivuille
onhan noi aika tyyriitä mutta merillä liikkuessa on pitäneet
veden.(siis repun ulkopuolella)
ja löytyy myös velhonpesästä velhonpesä
näkys olevan vähän halvempia.

Tuolta tilasin Kriega R35:sen. Valmistaja on saanut hyvät arvostelut useammassakin mopolehdessä ja voin kirjoitella kokemuksia tähän kunhan reppu saapuu.

Noni, reppu saapui n. 1,5 viikkoa tilauksesta ja oli juuri sellainen kuin pitikin. Asiallista tekoa ja kaikin puolin laadukkaan oloinen tuote. Viikonlopun keikalla Hki-Joensuu-Hki toimi hyvin ja oli ajossa erittäin mukava, vaikka olikin melko täyteen pakattu.

100% vedenpitävyyttä repulle valmistaja ei lupaa mutta tuohon R35:een tulee mukana täysin vedenpitävä sisäpussi joka toimi hyvin. Vettä ei kyllä tullut muutenkaan repun läpi vaikka Hki-Heinola välin satoi koko ajan.

Eihän tuo mikään erityisen edullinen ole (157e postikuluineen) mutta toisaalta repulla on 10v takuu ja itse ainakin ajattelin tuota aika monta vuotta käyttää.

Boblbeen reppu on pitänyt roippeet kuivina ja se ei repeile auki kesken matkan koska ko. härpäkkeessä on fiksut kiinnitys-sydeemit.

Myöskin reissaaminen tuon kanssa on paljon tuskattomampaa koska kovakuorinen reppu ei lähde lepattamaan tuulen mukana, lepattavat repun hihnat itse olen rullannut näteiksi pikku nyyteiksi ja varmistanut velcro-nauhalla etteivät lepata ajossa.

Kun reppu on tyhjänä selässä sitä tuskin huomaa, ja sitten kun on kuormaa se vain tukevoittaa ajo-asentoa jäykän rakenteen takia.

Suosittelen.

Itse ostin Stockalta läppärin raahaamista varten Targus merkkisen repun. Löytyi sieltä Datapuolelta. Ihan fiksu, riittävästi taskuja, kiinnikkeitä ja näyttääkin ihan "tavalliselta" repulta.

Maksoi jotain 45 egeä.

Haltin Traveller 40. Kertaakaan ei ole kamppeet kastunu vaikka oon ajanut aivan hirveissä keleissä. Hinta 40e. Istuu hyvin selässä ja toimii +200 vauhdissakin(testattu suljetulla alueella
baaa.gif
). Ei tosin ole iskunkestävä.
tounge.gif

Ostin louisilta cycle spirit merkkisen repun jossa on kätevästi pohjassa pieni tarranauhalla suljettava lisäpohja joka sisältää repun yli vedettävän sadesuojan. aika kätevä kun se suoja kulkee aina mukana.
Hinta tuolla oli muistaakseni 27 euroa(tarjoushinta)

Ostin sen Ortliebin isomman repun, joka on rakenteeltaan hieman kuin vesitiivis säkki pystyasennossa. Ihan hyvä.

Ite ostin prismasta jonkun retkirepun joka tais maksaa alle parikymppiä. On vedenpitävä ja tukeva kun saa mahan yli kiinni. Muutama ylimääräinen hihna poikki niin mikään ei edes lerpata viimassa ja hyvin pysyy vauhdissa mukana... Materiaali oli corduraa eikä se siellä selässä suoraan suihkuun joudukaan. Tyylikäs musta ja materiaali oli heijastavaa kuten jossain motskatakeissa, joten vieläpä turvallinen/näkyvä!

Mä taas ostin Halpa-Hallista repun joka oli alle 15 ekee! Sil heitin kevyesti Oulun reissun toki mukana oli tankki/taka reppu! Mut ei kannata maksaa turhaan mistään erikoisrepusta kun ne eip oo kuiteskaan sen kummosempia ku normaalit reput! Ite tykkäsin tost H-H repusta eikä ees tuuli ottanut olleskaan vaik oli kamaa reppu täynnä
tounge.gif

Back