Minulla on nyt kolmatta kautta VFR 800 VTEC vm 2008. En osaa vertailla sitä tuohon CBF:ään kun en sellaisella ole ajanut.
Minun tarpeisiin VFR on ollut kohtuu täydellinen valinta. Minun ajoni ovat pääasiassa pieniä lenkkejä lähiseuduilla ja muutama hieman pidempi reissu kauden aikana. Viime kaudella Norjan reissun (3200km) ja hyvin tuolla pärjäsi.
Ajoasento on ainakin minulle mieluinen eli kohtuu pystyssä saa istua. Pyörän ominaisuudet (teho, vääntö, kulutus,...) ovat kohdallaan. Mitään vikoja ei ole ollut eikä niitä tietysti noin uudessä pyörässä pitäisikään olla. Minulle tulee melko vähän kilometrejä kautta kohti (n 5000km/kausi), joten kokemuksia huoltohinnoista ei juuri ole kertynyt. 6000 km huolto oli muistini mukaan ihan kohtuullisen hintainen, mutta se lienee vaan pelkkiä tarkistuksia.
Ulkonäkö on niin mielipideasia, mutta minun silmään tuo VFR muotoilu toimii.
Näillä kokemuksilla voin kyllä varauksetta suositella Vifferiä. Edelleen lienee tärkeintä miltä nuo vaihtoehdot sinusta tuntuu eli jos mahdollista, niin käy koeajamassa molempia ja sen jälkeen on myös "takapuolituntumaa" valinnan tueksi.