• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

VFR 800 VTEC 2006->

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Piper83
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Piper83

New member
Kokemuksia kaipaisin kyseisestä pyörästä ja mielipiteitä kannattaako tuo vai uusi -10 mallinen CBF 1000 (F)?
Myyntiiin nettimotoon on tullut sopivilla kilometreilla olevia viffereitä järkevämpään hintaan kuin -02-04 mallit..

Minulla on nyt kolmatta kautta VFR 800 VTEC vm 2008. En osaa vertailla sitä tuohon CBF:ään kun en sellaisella ole ajanut.

Minun tarpeisiin VFR on ollut kohtuu täydellinen valinta. Minun ajoni ovat pääasiassa pieniä lenkkejä lähiseuduilla ja muutama hieman pidempi reissu kauden aikana. Viime kaudella Norjan reissun (3200km) ja hyvin tuolla pärjäsi.

Ajoasento on ainakin minulle mieluinen eli kohtuu pystyssä saa istua. Pyörän ominaisuudet (teho, vääntö, kulutus,...) ovat kohdallaan. Mitään vikoja ei ole ollut eikä niitä tietysti noin uudessä pyörässä pitäisikään olla. Minulle tulee melko vähän kilometrejä kautta kohti (n 5000km/kausi), joten kokemuksia huoltohinnoista ei juuri ole kertynyt. 6000 km huolto oli muistini mukaan ihan kohtuullisen hintainen, mutta se lienee vaan pelkkiä tarkistuksia.

Ulkonäkö on niin mielipideasia, mutta minun silmään tuo VFR muotoilu toimii.

Näillä kokemuksilla voin kyllä varauksetta suositella Vifferiä. Edelleen lienee tärkeintä miltä nuo vaihtoehdot sinusta tuntuu eli jos mahdollista, niin käy koeajamassa molempia ja sen jälkeen on myös "takapuolituntumaa" valinnan tueksi.

Kiitti vastauksesta.

Uuden cbf:n koeajoin nyt kesällä ja tykkäsin siitä. Vifferiä en ole testannut. Pitäisi jostain löytää koeajettava yksilö...
Omat kilometrit kaudessa jäävät tuon 5000 alle. Ajo on pääsääntöisesti ilta-ajeluita, työmatkoja ja satunnaisia pidempiä reissuja.

Minulla -08 VFR vtec ei moittimista,itse koeajoin cbf 1000 joskin -08 malli erittäin häiritsevä ominaisuus oli pyörteily pleksin ja kypärän välissä,VFR:ssä ei ole samaa ongelmaa muutenkin katteet suojaa hyvin.Käy ihmeessä kokeileen VFR:ää kevyt ja näppärä ajettava !

CBF:stä saa tuon pyörteilyn pois variopleksillä,jonka jälkeen se on erinomainen matkaratsu, ehkäpä VFR olisi sporttisempi? Uusi CBF:n malli oli työkaverin mielestä selkeästi vanhaa parempi (joka hänellä nyt on).

Back