Kuka käsien rasvastamisesta on puhunut?
Eipä kaasareitakaan tartte sen enempää kropata, kun ne on ensin saatu säätöihin muiden palikoiden kanssa (esim. putki, sytkä, ilmafiltteri..). Ja perinteisten koneiden kanssa pelatessa pystyy tekemään muutakin kuin vain toteamaan, että paskana on ja viemään pajalle tietokoneen piuhan nokkaan, JOS tulee probleemia.
Niin se on kuorma-autojenkin kanssa. Vanhat pelaa, mutta uusinta tekniikkaa olevissa autoissa on aina jotain, minkä korjaamiseen tarvitaan pari tietokonetta ja nörtti.
Ja ne äänet.. esim. epätasainen kaasarikoneen hörhötys tyhjäkäynnillä on eri maata uuden teknovempeleen tasaisen sirinän rinnalla.
Kuka tykkää mistäkin..
Kiipeä vaikka Grossglockner Hochalpenstrassea hieman yli 2.5km korkeuteen. Seokset saattaisivat pysyä ihan sopivalla, jos ilman lämpötila olisi vaikka about 120astetta.
Eikö ikinä ole tullut ihmeteltyä vaikka valoihin pysähtyessä, että mopo ei käy tyhjäkäyntiä tai käy erittäin huonosti. Sitten tulee urutettua pari kertaa punarajalle ja kirottua, että mikä siihen nyt yhtäkkiä tuli. Lopulta huomaa, että ryyppy oli vielä päällä.
Olet lähdössä töihin, otat mopon tallista pihalle, starttaat käyntiin, käyt sulkemassa ovet ja alat pukea kypärää ja hanskoja, kun tajuat, että röökit ja lompakko jäi. Jätät pyörän lämpiämään ja kapuat kolmanteen kerrokseen. ...ttu, se lompakko olekkaan siinä eteisen lipastolla. Lopulta se löytyy pyykkikorissa olevien farkkujen taskusta. Juokset takaisin pihalle, jossa mopo huutaa Hurricin täydeltä 4800rpm klo 5:30 aamulla. Illalla kotiin tullessasi ilmoitustaululla on lappu, jossa kielletään ajoneuvojen lämmityskäyttö.
Pintakaasulla ajelu kaupungissa alkaa syksyllä olla melkoista loikkimista. Noooh, keväthuollossa synkkaavat kaasarit taas kyllä, jos sattuu talven jälkeen lähtemään käyntiin silloin, kun pitää lähteä sinne huoltoon ajamaan
Mulla ei ole viiteen vuoteen ollut kaasareita missään muussa ajoneuvossa kuin endurossa. Kuinka kauan mun pitää vielä odottaa, että joku niistä ruiskuista on paskana? Onko Audin ruiskut huonompia kuin Hondan? Tuo enduro kaikkein kipeimmin oikeastaan ruiskua kaipaisikin, kun sillä ajetaan joskus +30asteessa ja välillä -20asteessa. Ei puutu kuin että se olisi vielä kireä 2t.
Mulla on ollut myös tasaisesti käyviä kaasarivehkeitä ja on nytkin se katuenduro...oikeissa säädöissä.
Ei herneitä vaikka vähän provon oloista tekstiä suoltuikin. Vanhanaikainen tekniikka on mun mielestä vaan vanhanaikaista.