VFR jännitteensäätäjä

Nevalan Tiikeri

New member
Tästä jännitteensäätäjästä on ollu juttuu... tässois ohjeet sen kunnon mittaamiseen yleismittarilla ohmialueella.. (kOhm)
bowdown.gif
 
Juu. Tuon kaavion mukaan mittailin ja taisi olla ainoastaan 3. ja 5. liittimien välillä jonkinlaista elämää. Joko mittari taikka sitten regjuleittöri sökö...
kaboom.gif
 
Asensinpa nyt sit jännitteensäätäjän jäähdytysripaan kiinni lämpötila-anturin  
biggrin.gif

Näyttää lämpenevän 10 asteen ulkolämpotiloilla enimmillään melkein 70 asteeseen ajossa  
crazy.gif
miteköhä sit kesähelteil?? pitää vissii koittaa rakentaa jotai lisäjäähytystä siihe...  
idea3.gif
miteköhä prosessorituuletin pelittäs siin rivassa kiinni?
confused_orig.gif
 
tounge.gif


ei kehtais oikee siihe sivupaneelii mitää ilmanottoaukkoja käyvä leikkelemää
sad_orig.gif
 
Täällä on tietoa tuon jännitteensäätäjän jäähdyttämisestä. Lisäksi täällä on juttua samasta aiheesta.

Saa nähdä teenkö itse suosiolla jonkilaisen jäähdytys virityksen omaan -96 VFR:ni kun saan sen tiistaina vihdoin tänne omaan kotiin  
062802jumpie_prv.gif
 
Noniin. Uusi regulaattori saapui Enklannista. Täysin uusittu malli, kuten kuvasta näkyy, sis.rak. siilit ja kaikki, joten lämmöt saattavat pysyä paremmin hallinnassa... Hintaa jäi kuluineen n. 180 euroa, joten säästöä kertyi 70,-. Ja hyvin näyttää pelittävän...
062802moto_prv.gif


regulator.jpg
 
Miullon tollane samanlainen siilimalli.. mutta silti lämmöt on himppasen alle 70 raatii ajossa.... eli rakennan sen prossutuuletintsydeemin jahka ehdin.....
tounge.gif
 
Omassa VFR:ssäni on sisään rakennettu tuuletin,eikä ole ainakaan vielä ollut ongelmia. Aikaisempi omistaja on laittanut sen joten en tiedä siitä sen enempää...
062802moto_prv.gif
 
Paljonko teillä VFR antaa jännitettä? Itsellä vm.96 antaa 17 volttia. (5000rpm, ei valot päällä)
lookaround_orig.gif
Mopo tuli saksasta 1kk sitten, ja heti meni akku vaihtoon (oli aivan kuiva, eikä tervehtynyt uusilla hapoilla). Taitaa olla vähän liian kova jännite, kestääköhän uusikaan akku?
 
Kuulostaa kyllä aika suurelta tuo lataus. Tietääkseni pitäisi olla 13-15V. Myös tuo akun kuivuminen viittaisi siihen, että lataa liikaa. Kuulostaa tosiaan tuolta jänniteensäätimen vialta etenkin kun on aika yleinen vika joissain Hondissa. Jos näin on uusi akku on kyllä vaarassa. Kannattaa käydä Honda-huollossa mittaamassa missä mennään niin näkee josko tuo jännitteensäädin on rikki. Ainakin omaan Cebariini onnistui nopeasti eikä edes maksanut mitään. Se jännitteensäädin sitten maksaakin aika suolaisesti.
 
Rakentelin sellaisen prossavipperän omaani v.00 ja onpi pelannu siitä saakka hyvin.Hiukan piitahnaa ja siili vielä lisäksi,lämmöt pyörii n.55 c:ssä.Mielestäni kannattaa tehdä,ennen ko pimahtaa...pää.
 
Back
Ylös