VFR1200

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pete2
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Misukan eka kierros Pilot GT:tä ajettu loppuun ja tulos: etunen 15.540km ja takaa 17.600 km. Lievähkösti etonojaava mopo, ainakin vanhempiin Viffereihin nähden. Samanlaiset laitettu tilalle.

Renkailla ajettu sekalaista ajoa, tosin pari melko pitkää euroopanlenkkiä myös. Hyvin pitivät muotonsa ja vaihdoin ennenkuin alkoivat menemään oikein liukkaiksi. Takapallon jouduin polttamaan loppuun..

Uusi geelisatula (Sellery) tulossa ja seuraava alppilenkki suunnitteilla (5-18.9-16) joten odotellen kohti tulevaa.

Onkos (taka)iskarin vaihtajia kuulolla ? Wilbers, ehkäkö köyhälle työläiselle sopiva vaihtoehto?
 
24Tuhannen huoltoon tilasin myös molemmat renkaat! Yhtä paljon ajettu 15700kmContinental Road attac2Evo mutta hyvin olis ollu vielä pintaa jäljellä!???Etunen ihan loppu. Mopon huolto vasta torstaina.Ottaa jo nyt moottorin auki ja kattoo venttiilit??? Täh! Onko normaalia?
Kiitos. :sad:
 
Herätyyss! Kesä pian mennyt ja täällä nukutaan ? Vai onkos kaikki ajamassa, kun ei tänne jouda kuulumisiaan kirjoittelemaan ?

Kysymyksenä; onko jollakulla Givin V56 (maxia) takaloorana, kuinka käyttäytyy ?

P.S Ekat 7300 km. tälle kesää kasassa.
 
Kun ei ole mitään valittamista ja omaansa ei kehtaa kehuskella..

Ootko -O- ollu tyytyväinen tohon geelisatulaan ja paljonko kustansi?
Tuo ollut myös itsellä harkinnassa.
 
kaverille tilattiin sen ex-vfr:ään saddleryn geeli ja tuntui olevan tyytyväinen. takapenkkiläinen oli myös tyytyväinen. geeli oli edessä ja takana. olikohan vajaa 400e hinta joku vuosi sitten.
 
Geeli on eessä ja takana, olen kohtalaisen tyytyväinen. Etuosa olisi saanut jäädä ylemmäs, nyt pakkaa ukko valumaan aivan tankin kupeeseen, hiukan kuten vanhallakin jakkaralla. Mutta ulkonäkö plussaa ja kyllä tuolla taas surautti Torinon reissunkin.

Vanhahan alkoi antautumaan alituisen pieres.. eikun ratsastuksen seurauksena etuosistaan, joten voisishan sen vielä verhoilijalla käyttää, saapas kattoo, sano.

??? 48.000 huolto; Mitä kaikkea tuossa värkätään, venttiilisäädön, tulppien ja öljyjen-ja nesteidenvaihdon lisäksi, jos tarkastuksia ei lasketa ???
 
Mä tilasin Topsellerie merkkisen satulan viimekesänä. En muista tarkkaa hintaa, mutta n. 350€. Viikko tilauksesta ja satula kotona. Nyt uudet Metzelerin 01 renkaat alla, odotellen aikaa ja ajokelejä... Viimeistään Imatranajoihin sitten.
 
Moro. Tässä tuli viikolla pyörä myytyä (1000f cbr) ja ostohousut on ns jalassa. Kovasti alkanu 1200vfr kiinnostaan ja olis tuossa torniossa tatun tarvikkeessa oivallinen yksilö myynnissä. Sattuuko olemaan tässä viestiketjussa jonku entinen? 25tkm -11vm, löytyy nettimotosta. Kävin tuossa hayabusaa koeajamassa ja ei ehkä ajoasennoltaan aivan semmonen itseä miellyttävä. Lähipäivinä pitäs kävässä koeajamassa tuo tatun honda. Onko mitään mihin kannattais kiinnittää huomiota kyseisessä pyörämallissa? Käsittääkseni tekniikan puolelta lujia vehkeitä.
 
Ainoa mitä mulla tulee mieleen niin voi kysyä onko takaisinkutsu kardaanitakuuhuolto tehtynä. Toinen on tsekata takaiskarin kunto säätimen osalta ( ne tuppas jumittamaan). Iskari on kanssa vaihdettu takuuna; jos on. 11-malliin on jo tehty ECU-päivitys 10 mallista. Muistaakseni vaikutti lähinnä hidasajon nykimiseen.

Muutoin idioottivarma peli. Mulla 70tkm mittarissa eikä minkäänlaisia vikoja. kuudes kesä menossa ja aina ekalla käyntiin; myös talven jälkeen. Cebariin verrattuna kankea mutta hemmetin hyvä reissupyörä ajoasennoltaan ainakin mulle.

-12 malliin alkoi tulla enemmän päivityksiä; tsekkaa ja vertaa; ehkä kannattais harkita -12 mallia. Mut ei ne päivitykset tainnu kovin mullistavia olla. Ehkä suurempi tankki, luistonesto(?), penkkimataeriaali

EDIT: mulla siis juuri tuo -11 malli

Siinä olis Seinäjoella myynnissä JT-laitteella hyvin varusteltu -12 malli (noista ei aina tiedä onko otettu käyttöön -12 vai..) samaan hintaan. Se laukkuviritelmä siinä Tatun pyörässä näyttää kammottavalta:). Varsinkin Maxin jättitakalaukku givin räkillä saatttaa tuoda lisämausteita ajamiseen lastilla. Hondan omat laukut on hyvät. Tämä taitaa kylläkin olla enemmän maku- ja käyttötarkoitus asioita.
 
Ainoa mitä mulla tulee mieleen niin voi kysyä onko takaisinkutsu kardaanitakuuhuolto tehtynä. Toinen on tsekata takaiskarin kunto säätimen osalta ( ne tuppas jumittamaan). Iskari on kanssa vaihdettu takuuna; jos on. 11-malliin on jo tehty ECU-päivitys 10 mallista. Muistaakseni vaikutti lähinnä hidasajon nykimiseen.

Muutoin idioottivarma peli. Mulla 70tkm mittarissa eikä minkäänlaisia vikoja. kuudes kesä menossa ja aina ekalla käyntiin; myös talven jälkeen. Cebariin verrattuna kankea mutta hemmetin hyvä reissupyörä ajoasennoltaan ainakin mulle.

-12 malliin alkoi tulla enemmän päivityksiä; tsekkaa ja vertaa; ehkä kannattais harkita -12 mallia. Mut ei ne päivitykset tainnu kovin mullistavia olla. Ehkä suurempi tankki, luistonesto(?), penkkimataeriaali

Samoilla linjoilla W-P:n kanssa. Mulla tosin ollut vasta vuoden, mutta tyytyväinen olen kyllä ollut. Tosin vasta reilun 8000 km kokemus.En tiedä mikä olisi parempi sporttinen tourinkipyörä.
 
Kaupat tuli tehtyä. Äkkiseltään mitä nyt kotia ja töihin ajoin niin en oo koskaan paremmalla pyörällä ajanu. Ajoasento ihan täydellinen.
 
Pieni kymysys. Ajellu nyt vajaa 200km ja huomasin että pyörä ns lonksuttaa/kolkattaa (tuntuu tulevan kardaanin suunnalta) osakaasulla. Tämä ilmenee hyvin esim 70km/h vauhdissa 4-vaihteella. Eli kun päästää vauhtia tippumaan (ei ihan moottorijarrulle) tuntuu selvästi lonksunta jalkatapeissa (ja ns perstuntumalla). Onko tämä normaalia? Aikasempaa kokemusta ei oo kardaanivetosista. Myyjän mukaan tähänki suoritettu täälläkin mainittu takaisinkutsu koskien kardaania. Ja pyörässä on 26tkm mittarissa.
 
Minulle vaihdettiin X:ään kardaani ja silloin kun ajaa pienellä nopeudella liian suurella vaihteella niin lonksuuhan tuo. Samanlaiselta tuntuu kuin ennen vaihtoakin. Lienee ominaisuus: pienempää silmään tai vauhtia lisää.

Asiasta kukkaruukkuun: tilasin ja asensin keväällä tällaisen sähköisen cruisen pyörääni https://www.crosstourer.com/index.php?topic=4946.0 . Mielestäni pätevä kampe, joitain pieniä puutteita mutta ajaa asiansa. Pitää ajokauden jälkeen selvitellä (jos jaksaa) mitä niille tehtävissä. Myyjän responssi on todella nopeaa ja tuntuu olevan ammattilainen.
 
Itseäni toistaen, toistan kysymyksen;

??? 48.000 huolto; Mitä kaikkea tuossa värkätään, venttiilisäädön, tulppien ja öljyjen-ja nesteidenvaihdon lisäksi, jos tarkastuksia ei lasketa ???

Toiseksi kysymykseksi kysynkin, onko takaiskareita tullut vaihdeltua, esim. Wilbers-Yss-Öhläri ? Vanhahan on jo valmiiksi kehno.
 
Huoltokirjastahan tuo selviää:
1MSVFR12ffa8b.jpg

2MSVFR1288936.jpg


Takaiskari on mulla vielä alkuperäinen.
 
Onko mitään uusia kokemuksia renkaista? Itse oon ajanut Metzelerin Roadtec 01. Ollut muuten tyytyväinen mutta kaks kertaa puhjennut takarengas soralla.
 
Herätellään hiljaiselta vaikuttavaa ketjua ylös. Itselleni tuli 6 vuoden tauko moottoripyöräilyyn kun alkoi talon rakennus ja samaan aikaan alkoi lapsia siunaantumaan, joten vaikea päätös oli ainoa järkevä päätös. Pyörät myyntiin ja C5 corvette tilalle. No 5kk jälkeen tuli tässäkin järki käteen. Menköön kokemuksen piikkiin.

No nyt tuli ensin vaimolle cbf ja itselleni otin vfr 1200f - 10:n. Taas allekirjoituksen listaan hieman omanlaisensa pyörä ja odotukset luonnollisesti kovat. Mielestäni vfr on ominaisuuksiinsa nähden aliarvostettu ja siten myös huokea ostaa. Toisin sanoen hyvä hinta-laatu suhde.

Tuo penkki kuitenkin menossa heti kärjessä vaihtoon, geeliin kaiketi. Hyllyssä lojuvia saa tarjota. Tuo takaiskari on toinen. Onko tosiaan näin että jumittuvaa säätöä ei saa elvytettyä edes wd-40 ihmeaineella?

Kritiikki on kehittävää joten siitäkin voisi lukea. Toki kaikkea mitä netissä kirjoitetaan ei pidä uskoa.
 
Kritiikki on kehittävää joten siitäkin voisi lukea. Toki kaikkea mitä netissä kirjoitetaan ei pidä uskoa.

Yhden viikon reissun tuollaisella olen aikoinaan heittänyt ja jos jotain kritiikkiä pitäisi tuosta antaa niin se, että edeltäjä eli Blackbird on vielä parempi ja niitä saa lähes ilmaiseksi.
 
Back
Ylös