Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Juu kyllä ne laukut vaikuttaa. Toisalta vaikuttaa renkaat. Omia rajoja kannataa käydä EAKsa ja radalla. Radalla oikeasti näkee mihin pyörä pystyy.Hee, löytyi vanha hyvä ketju, nostanpas tämän esiin.
Kertokaapa kokeneemmat, että miten paljon pyörän laukut vaikuttavat ajo-ominaisuuksiin, ja ehkä jopa vielä eriteltynä miten sivu- ja/tai perälaukut yhdessä ja erikseen.
Kun minulla on jo viistoista vuotta kun olen viimeksi pyörällä kunnolla ajanut, niin nyt ei meinaa uskaltaa käskeä mopoa vauhdilla mutkiin vaan jyrkimpiin pitää hidastaa niin että autot roikkuu kilvessä kiinni. Tuntuu että eturenkaalta loppuu pito tai jotain muita epämääräisiä tuntemuksia. Kyllä se toistaiseksi on kaikista mutkista taittunut, kun käskee vastaohjauksella sen oikeaan kurssiin, mutta kyllä kanssamopoilijat huristelevat kahta puolta ohi Helsingin Pohjoisrantaakin ajaessa![]()
Pyörä on ollu mulla vasta pari viikkoa ja metriäkään en ole ilman kolmea laukkua vielä ajanut, vaan pitää kyllä ottaa ne pois ja käydä kokeilemassa onko vielä yhtä vaikeaa.
Laukkuihin tuntuisi ainakin tuuli ottavan kiinni ku purjeeseen, jo paikallaan seistessä heiluu puuskien mukana ja ajossakin saa ohjata tuulen suuntaan että pysyy kurssissa.
Ja vielä yks toinen juttu: riittääkö teillä takajousessa kireyttä kaks päällä ajamiseen? Meillä kun on ne kolme laukkua, mie (70 kg nakuna) ja vaimo (57 kg) niin valot näyttää jo ajoradan yläpuolisiin opasteisiin täydellä esijännityksellä. (Valot pitäis kai muutenkin suunnata ku yksinkin vilkuttelee niihin opasteisiin).
Yksin laukkujen kanssa olen löysännyt esijännitystä nyt kuus kierrosta maksimista mutta tarkkoja mittauksia sille en ole pystyny tekemään.
Saakohan sitä alkuperäistä iskaria huollettua ja vaihdettua siihen uutta jousta? Wilbers ja vastaavat iskarilinkit on jo löytyneet![]()