• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Videokameran kiinnitys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Frans
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Frans

New member
Pitäisi saada videokamera kiinni prätkään, jotta voisi talvella fiilistellä TV:n ääressä kesän matkoja. Mutta miten? Onko kenelläkään kokemuksia, ideoita miten kamera pysyy kyydissä ilman että täytyy ottaa mukaan elävä teline taakse. Muutaman mallin olen löytänyt. Yhden imukuppiversion Stormilta ja toisen vähän tukevamman oloisen Louisilta. Sportbikecam näytti hyvältä, mutta kun ajan endurolla niin se ei kuvaisi kuin nopeusmittaria eikä siinä ole paljoa katselemista. Sv-Motechin versio oli tukeva jopa liian. Siis tässä se mitä olen selville saanut. Kokemuksia kiitos.  
buttrock.gif

Kypärään kiinni jos enskalla ajelee. Siinä ei yleensä suhise tuuli kun vauhti ei ole niin kova ja kuvakulma ainakin olisi hyvä. Joku oli laittanut kameran teipillä kypärän sisälle, oli crossipotta ollut. Leuan ja leukasuojan väliin teipillä
062802jumpie_prv.gif

Kiitos vinkistä. Varmasti toimii. Mutta etsin hieman toisenlaista ratkaisua. Alppiteillä kamera teipillä kypärässä herättää varmasti hilpeyttä.Mutta en väitä etteikö toimisi.
033102beer_1_prv.gif

Hauskan oloinen värkki ja halpa. Jos vain pysyy vauhdissa kiinni niin kannatti ostaa. Luulisi pysyvän ainakin yhtähyvin kuin imukuppiversiokin. Tilasin itselleni. Ainakin maksu sujui, mutta odotellaan. Kausi alkoi tänään joten kuvattavaa tulee kertymään paljon kesän aikana. Jälleen kiitos

Hauskan oloinen värkki ja halpa. Jos vain pysyy vauhdissa kiinni niin kannatti ostaa. Luulisi pysyvän ainakin yhtähyvin kuin imukuppiversiokin. Tilasin itselleni. Ainakin maksu sujui, mutta odotellaan. Kausi alkoi tänään joten kuvattavaa tulee kertymään paljon kesän aikana. Jälleen kiitos
raportoihan miten tulee niin voisi itsekkin tilata.

Pitäisi saada videokamera kiinni prätkään, jotta voisi talvella fiilistellä TV:n ääressä kesän matkoja. Mutta miten? Onko kenelläkään kokemuksia, ideoita miten kamera pysyy kyydissä ilman että täytyy ottaa mukaan elävä teline taakse. Muutaman mallin olen löytänyt. Yhden imukuppiversion Stormilta ja toisen vähän tukevamman oloisen Louisilta. Sportbikecam näytti hyvältä, mutta kun ajan endurolla niin se ei kuvaisi kuin nopeusmittaria eikä siinä ole paljoa katselemista. Sv-Motechin versio oli tukeva jopa liian. Siis tässä se mitä olen selville saanut. Kokemuksia kiitos.  
buttrock.gif
Tossa alhaalla olevassa picasa-linkissä on yksi albumi nimeltä "videocam installations". Siinä on valokuvia kolmen erillisen videokameran + yhden nauhurin asennuksesta LT-Bemuun.
Kamerat on peräisin oheisesta firmasta
http://www.rfconcepts.co.uk/helmet_cameras.htm
joiden tuotteista on tällä foorumilla kokemuksia muillakin.

Sen verran selvennyksenä kuvakavalkaadiin, että systeemiin liittyi nauhurin kauko-ohjain, joka on siinä vasemman stongan päällä. Lisäksi asensin yhden mikrofonin kypärässä olevan intercomin puomimikrofonin viereeen, jolloin maisemien selostukset menee myös nauhalle. Valkoinen rasia on ns. switcheri, jolla valitaan mikä kameroista kuvaa. Sen väkästelin itse Bilteman Abikoliitinrasiasta ja radioliikkeestä ostetuista RCA-liittimistä ja parista kytkimestä.
Se alkukuvissa näkyvä uretaanipalikka on videonauhrin asennusjalka, joka piti saada tankkilaukkuun pystyyn siten, että näyttöä pystyi katselmaan. Tämä oli oleellista senkin vuoksi, että pystyi tarkistamaan oliko kuvaavan kameran horisontti suorassa tai oliko keskelle linssiä pläjähtänyt mahdollisesti itikka, jota ei viitsinyt katsella sitten kotona nojatuolissa...

terv. pozo

062802moto_prv.gif

Vielä lisää mahdollisuuksia liittää kojeita mopoon. Joku taisi jos tästä mainitakin, mutta kuitenkin tässä osoite:
http://65.102.174.116/rammoun....49Z-C1. Näillä saa kiinnitettyä ilemisesti vaikka mitä prätkään. Eipähän tarvitse maisemia katsella kun voi seurailla mitä ihmeellisimpiä näkymiä laitteista.
sport05.gif

Oli kerran liikaa ylimääräistä aikaa..
kuvakulma se on tämäkin:

<a href=http://piipiip.net/~jani/veto.divx>click</a>

Kävi niinkuin joku epäili. Ei ollut varastossa tuota telinettä vaikka polarpdan sivuilla sitä myydäänkin
nixweiss.gif
. Älkää siis luottako mitä mainokset sanoo. Ramin telineen olen tilannut joten odotellaan...

Ite hommasin tällasen:

Jalusta

Sitten tankin korkin ruuveihin kiinnitettävän alustan teen sille + kuvaus normi digikameralla...

Kävi niinkuin joku epäili. Ei ollut varastossa tuota telinettä vaikka polarpdan sivuilla sitä myydäänkin
nixweiss.gif
. Älkää siis luottako mitä mainokset sanoo. Ramin telineen olen tilannut joten odotellaan...
Ebaystä tuo löytyy myytävänä täältä.

Saattaishan sitä jopa tuommoisen tilailla, n 25 euroa tulisi hintaa.

Back