• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Videokameran kiinnitys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Frans
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ite hommasin tällasen:

Jalusta

Sitten tankin korkin ruuveihin kiinnitettävän alustan teen sille + kuvaus normi digikameralla...
Tähän ratkaisuun päädyin itsekin ja olen ollut todella tyytyväinen. Alumiinista kyhäämäni alustan sijoitin tosin mittariston päälle.

Tärinänvaimennukseen kannattaa kiinnittää huomiota jo suunnitteluvaiheessa. Ilman kunnollisia tärinää vaimentavia kumeja teline aiheuttaa todella ikävää tärinää kuvaan.

tärinänvaimennukseen kannataa tosiaan kiinnittää huomiota. itse laitoin crossipyörän tankoihin dv-kameran kiinni ja niinhän siinä kävi että nauha oli tuhannen solmussa ku ajosessio oli ohi. nyt on viritteillä kypärään kiinnitettävä malli,jolloin itse voi toimia tärinänvaimentimena..

Etsintäni tuotti tulosta. Ostin RAM-jalustan ja kyllä on hyvä. Kamera hieman tärisee mutta pysyy kiinni hyvin vaikka asensin sen siten että tuuli sai riepotella kameraa jalustoineen mielin määrin. 150 km/h ei tuottnut ongelmia. Eikä varmasti suurempikaan nopeus tuota. Tilauskin oli helppoa. Koska Englannissa ei ollut juuri nyt kameranjalkaa saatavilla jouduin odottamaan, että jenkeistä saapui osat Eurooppaan. Kesti muutaman viikon, mutta saapui hyvin. Tällaisen tilasin http://www.gpsw.co.uk/details/prod1999.html ja se maksoi 42.50€ (puntina noin 29) kotiin tuotuna.

Liitteenä kuvattu pätkä 29.04.2007. Katso itse ja totea pidikkeen laatu. Bombba-miehet eivät varmaan videosta pidä kun siinä näkyy tietäkin eikä pelkkiä pilviä

http://www.youtube.com/watch?v=eDPxHPXBiUk

Et tällainen tapaus tällä kertaa. Toivottavasti tästä on hyötyä niille jotka haluavat matkojaan kuvailla
buttrock.gif

Mielenkiintoinen pointti tuolla Hanx:in sivuilla tuotteesta MCM1: Ei tieliikenteeseen  
omg.gif

Tarkoittaako tuo että ei ole takeita siitä että pysyykö kamera telineineen tankin päällä ja perässä ajava kotilokuski hyvällä tuurilla mahdollisesti löytää kamerasi jostain autonsa takapenkin jalkatilasta, kunhan se on ensin näppärästi napsahtanut tuulilasista läpi
biggrin.gif

Back