• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Videokuvausvarusteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tigerbalm
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Näemmä GoPro 9 julkastu ja toisin kuin muita elektroniikkaleluja, saa ihan kaupasta jo.

Mitä nyt saitilta manuskaa luin, niin vieläkään ei saa otettua valokuvaa laitteella...

Pettynyt. :(

Näemmä GoPro 9 julkastu ja toisin kuin muita elektroniikkaleluja, saa ihan kaupasta jo.

Mitä nyt saitilta manuskaa luin, niin vieläkään ei saa otettua valkuvaa laitteella...

Pettynyt. :(

Ei sellaista, mitä sun vaatimustaso edellyttää. Ma napsin edelliskesänä Session5:lla kuvia vaelluksella, kun ei järkkäriä jaksanut kantaa mukana. Välttää reissukuvina.

Mutta toi hinta... 500+ € on melko suolainen, eikä s***na ole edes veronpalautuksia tulossa että vois satsata. :sad:

Olen tästä aiemminkin purnannut. Tuolla nyt ilmeisesti voi ottaa Shutter prioritynä 1/125, 1/250, 1/500, 1/1000, and 1/2000s. Tuo vaan on hiukan rajattua.

Ihmetyttää vaan, miksei tuota voi vaikka erillisesti kännyn appilla ohjata täytenä Aperture/Shutter/Manual -kamerana.

Sinänsä ostamista puoltaa ihan oikeasti hyviä juttuja mitä tuohon on tullu lisää sitten oman GoPro 3:sen.

Jos ymmärsin oikein tuon saa 380e postiin toimitettuna GoPron omasta kaupasta. Sitten vaan vuoden sisään peruu tuon subscriben.

GOProko toimii tosiaan niin, että akku pois ja poverpankkiin kiinni ja sitten pelittää. Säilyykö kaikki toiminnot ennallaan. Kuumenekko laite silloin vähempi. Kuumenemisongelmat varsinkin autossa on kesäisin sietämättömät

Markkinoille ilmestynyt uusi Gopro Hero 9 5k kamera, alkaako koko jo vaikuttamaan kypäräkiinnitykseen.

Vielä en sovitellut kypärään tätä uutta kameraa, mutta onhan tämä uusi Hero9 tuota Hero7 huomattavasti isompi, toki isompi akku on myös plussaa mopokäytössä ja parempi vakaus plussaa ehdottomasti.

Lyhyt teaser:

Kun otsalamppu rikkoutuu... kuin Feenix-lintu se saa uuden elämän. Tähän saakka mua on harmittanut kypäräkameran heikko suorituskyky vähässä valossa. Nyt on parempi:grin:

https://youtu.be/zMC7SHivGEU

Kyllä kaupasta saa videovaloja mutta ne hinnat:no: Tein itse ja säästin.

Löytyi 2015 vuodelta HD matskua, mihin kokeilin Davinci Resolven stabilointia. Kohtuu hyvät parametrit löytyi kypäräkamerakuvan vakauttamiseen. Pätkässä vertailua eri parametreilla. Kuva on Sonyn FDR1000 kamerasta HD:na ilman vakautusta. Tuubiin latasin 4k:na, niin kuvanlaatu vastaa suurinpiirtein alkuperäistä.

https://youtu.be/C99XH4xGqsU

Pitäisi hankkia videokamera ajonaikaista kuvausta varten. GoPro Hero 7 olen katsellut sillä silmällä mutta, kun ei ole oikein mitään ymmärrystä näistä laitteista.

Mitä suosittelisitte hintaluokaltaan alle 300€ laitteista?

Pitäisi hankkia videokamera ajonaikaista kuvausta varten. GoPro Hero 7 olen katsellut sillä silmällä mutta, kun ei ole oikein mitään ymmärrystä näistä laitteista.

Tuohon käyttöön suosittelen pysymään vaan gopro 5:ssa. Et tarvitse ajokuvaamista varten yhtäkään extra ominaisuutta joka seiskassa on.

Hero 7 näkyy maksavan 200.
On siinä parempi kuvanvakaus, luulen.

itsellä ollut black 7, aluksi se oli buginen, meni jumiin yms ja appi toimiii satunnaisesti. mutta jonkun päivityksen jälkeen on toiminut hyvin. kuvanvakain on todella hyvä. mutta jotenkin se ei silti ole kovin hyvä moottoripyörän kyydistä kuvaamiseen. jotenkin se rakeutuu se kuva kun tapahtumia on ruudun täydeltä ns ajovideossa. ehkä prosessointikyky jotenkin tulee rajalle. ehkä menee paremmin jos puolet kuvasta on taivasta, mutta joku soratie missä on puita ylös asti sivuilla ja kaikki vilisee, niin lopputulos on rakeinen. mitä tietysti ymmärrettävää koska datavirta on iso.

akku ei ole mikään iso. ja tuossakin tuntuu olevan se, että jos on kuvanvakain päällä niin se kuumenee tosissaan , ilmeisesti prossu kovilla.

Tuohon käyttöön suosittelen pysymään vaan gopro 5:ssa. Et tarvitse ajokuvaamista varten yhtäkään extra ominaisuutta joka seiskassa on.

Onko tuota GoPro 5 kameraa enää saatavilla? Ainakin nuo isot kotimaiset liikkeet myy eioota.

Mä hommasin aikanaan Hero 5 blackin ebaysta kunnostettuna (refurbished) n. 100€ hintaan ja se on tommoseen peruskuvailuun varsin hyvä peli. Sisäinen gepsi on myös jo tässä mallissa ja etähallinta onnistuu kännykällä. Seiskassa saat selvästi paremman kuvanvakautuksen mutta kuten edellä on esitetty, sitä kuvaa pystyy tarvittaessa vakauttamaan editointisoftalla myös.

Jos aikoo käyttää 300e asti rahaa niin harkitsisin sitten menemään suoraan seuraavaan action-kamera sukupolveen esim. Insta 360 One R twin (tai miksei myös gopro Max), jollaisen itse poistin Black friday alesta noin 425€ hintaan. Tuolla saa sitten ratkaisevasti enemmän uutta verrattuna Hero 5 vs. Hero 7.

Hyvä käytetty GoPro 5 Black kyllä kelpaisi mutta pikaisella etsinnällä (ebay/tori.fi) ei tullut ainuttakaan järkevän hintaista vastaan.

Mitenkäs laadukkaat puhelimet soveltuu tuohon kuvaamiseen? Ei viittis erikseen actionkameraa ostaa. Esim. tollaisella laadukkaalla mountilla (yläkolmion keskelle):
https://www.quadlockcase.eu/

Näissä uudehkoissa sampan galaxyissa ainakin on joku vakaus videolle + tuohon telineeseen saa tärinänvaimentimen lisävarusteena.

Samalla puhelimen sais kadulle navigointiin.

Kyllä mieluummin ostaisin vaikka käytetyn Hero 5 Blackin kuin laittaisin tonnin puhelimen kiinni pyörään tärisemään. Kuvanlaatu kyllä puhelimissa riittää.

Täs on se etu että puhelinta ei tarvi ite maksaa ja jos menis paskaks niin uutta tulee tilalle. :)

Videoo tekis mieli ottaa radalla omaksi muistoksi, eli muutaman kerran käyttöä. Joskus 2006 mulla oli Canon Ixus sellaisella tankinkorkin kiinnikkeisiin tehdyllä adapterilla kiinni. Hyvin silläkin sai kuvaa, laatu tietty heikompi kuin nykyään ja jonkunverran oli tärinästä kohinaa.

Back