• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Vifferin teippausta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tkay
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

tkay

New member
Nunnih, olen tuossa pidemmän aikaa uhkaillut teippaavani Vifferin ihan uuteen uskoon ja nyt sen aika koitti! Suunnittelin Illlustratorilla teippisatsin lokoineen päivineen, leikkautin sen paikallisessa teippipuljussa ja nyt pitäisi ährätä se paikalleen. Takasiivet olen jo jollakin lailla saanut paikalleen pieksettyä, mutta pakko näköjään on jonkinlaiseen kuplamäärään tyytyä; täysin siistiä jälkeä taitaa olla mahdoton saada. No, neulalla sitten loput kuplat poes.

Elikkä tämmösessä vaiheessa ollaan (huom. myös hopeiset vanteet...):

rear.JPG

Ei ollenkaan paha. Ei todellakaan. Minkäs ikäinen peli tämä on? Kun ihan uudelta näyttää. Tai vähän paremmalta.
smile_org.gif

Ei ollenkaan paha. Ei todellakaan. Minkäs ikäinen peli tämä on? Kun ihan uudelta näyttää. Tai vähän paremmalta.
smile_org.gif
11 vuotias rieska. Tuossa tankin kyljessäkin näkyy lonttu ihan tänne asti..  
tounge.gif
Niin näkkyy...huomiotu myös vantteet...siisti...jopa hondaksi  
biggrin.gif
 Mitäs teippien teettäminen maksaa?Pitäis itekkin jotain teippejä suunitella/laittaa kunhan saadaan muut ensin onkelmat pois.

Helvata mitenkä on hieno VFR!
bowdown.gif
Tuo "korimalli" on mun mielestäni kaikkein onnistunein! Ja hienot ovat teippauksetkin.

Mulla oli aikoinaan -92 mallinen Vifferi, jonka mä maalautin uudestaan(punaiseksi) ja johon teetin uudemman VFR:n tarrat. Missä lie nykyään...
bawling.gif

Hieno homma! Tyylikkään näköinen. Ootko muuten yhtään viritellyt konepuolta.. Mulla meni pajalle äsken; hiukan "säätöihin" aattelin laittaa rahaa..
tounge.gif

sanoi:
Katos tuuninkia   Hieno siitä tulee... mites onko siinä taas äänetkin?

Tuo Viperin pönttö:

rear.jpg

sanoi:
Mitäs teippien teettäminen maksaa?

Minun satsi maksoi satasen.

sanoi:
Ootko muuten yhtään viritellyt konepuolta..

Dynojetit, KN filtteri ja tuo Viperin kannu löytyy. Pitäisi viedä ensin venttiilinsäätöön ja sitten penkkiin säädettäväksi. Mitä kaikkea itse meinaat "säädättää"?

Nätti peli kyllä on.. Hondalla on muotoilu hanskassa. Noita vanteita on kiva pitää puhtaana..

Ilmakuplien estoon käy ihan tavallinen suihkepullo, jossa on tippa Fairya ja vettä. Sitä vaan rankasti pintaan (tai siis teipin pintaan ja myös katteeseen) ja teippi päälle. Ei tule ilmakuplia. Teipin liima tarttuu sen litkun kanssa ihan yhtä hyvin ja lopputulos on hyvä. Vesikuplat on paljon helpompi ujuttaa pois alta verrattuna ilmakupliin ja toisaalta koska teippi liimaantuu hieman hitaammin kiinni, on virheelliseen kohtaan vaikeampi asentaa, koska teippiä voi hieman vielä passailla paikoilleen.

Toinen vaihtoehto on kevyesti lämmittää tarraa ennen asennusta. Tämä tosin vaatii jo kikkailua, sillä tarra myös jäähtyy nopeasti.

Miten ihmeessä etulokariin saa laitettua renkaan suuntaisesti 'raidan'?
Onnistiiko ihan suorakaiteen muotoisella tarralla?
En vaan osaa.

Ilmakuplien estoon käy ihan tavallinen suihkepullo, jossa on tippa Fairya ja vettä. Sitä vaan rankasti pintaan (tai siis teipin pintaan ja myös katteeseen) ja teippi päälle. Ei tule ilmakuplia. Teipin liima tarttuu sen litkun kanssa ihan yhtä hyvin ja lopputulos on hyvä. Vesikuplat on paljon helpompi ujuttaa pois alta verrattuna ilmakupliin ja toisaalta koska teippi liimaantuu hieman hitaammin kiinni, on virheelliseen kohtaan vaikeampi asentaa, koska teippiä voi hieman vielä passailla paikoilleen.

Toinen vaihtoehto on kevyesti lämmittää tarraa ennen asennusta. Tämä tosin vaatii jo kikkailua, sillä tarra myös jäähtyy nopeasti.
Juu, molemmat metodit käytössä. Tuo saippuavesijuttu on ehdottomasti hyvä menetelmä, mutta teipin venyttäminen kummallisesti kuperalle, kaartuvalle pinnalle todella hankalaa, kun teippi tietysti luistelee perässä.. Lämmittämällä tahtoo sitten heti jytkähtää niille sijoilleen.. Ylimääräinen käsipari olisi tarpeen..
Tuo ylempi rantu meni kuplitta, kun ei tarvinnut pahemmin venytellä ja vääntää, alempaan tulikin sitten em. seikoista johtuen väkisinkin kuplaa.

Vaikka "hieman" sylettääkin puhua Hontasta näin, niin tuosta tulee oikeasti hyvän näköinen. Hyvä että jotku jaksaa värkkäillä...

Ja Hontan arvo nousi satasen
smile_org.gif
. Olet vissiin opiskellut kuvankäsittelyohjelmien käyttöä, kun on niin puhtoisen näköinen takapää että ihan häikäisee, vai menikö koko talvi noita hinkatessa
wink.gif
. No, tuleehan tuosta mainettaan tyylikkäämpi malli
tounge.gif
.

taas äänetkin?

Tuo Viperin pönttö:
Tuosta pöntöstä sen verran,että mitä maksoi ja mistä?
Miten luonnehtisit ääniä...(matalaa murinaa vai kireetä kiljuntaa,jotain siltä väliltä.Eka vaihtoehto mun mieleen).
Onko se slip- vai bolt on? Voisko joku valaista tietämätöntä
mitä eroa niillä on?
Slipari näyttää olevan kuvan mukaan. Sliparissa on mukana väliputki. Bolt on on vain pelkkä vaimenninosa (eli kuvassa oleva pakoputken paksumpi osa). Sliparissa on tuota ohuempaakin putkea kiinni (kuvassa tuo ohuempi kiiltävä osa pakoputkesta).

Back