SeaMonster
MotOrg ry
Olen koko vuoden ihmetellyt Monster 696:n takajousituksessa tuntuvaa kolahdusta terävissä töyssyissä (asvaltin reuna, kuluneet hidastustöyssyt jne.). Vauhtia on tyypillisesti 30-40 km/h. Fiilis on kuin takarengas löisi vanteelle. Jos pitää vedon päällä, kolahdusta ei tunnu. Muuten perä on tuntunut ihan normaalilta ajossa ja pyörän päällä hyppiessä.
Tänään sitten vihdoin kokeilin vanhalla takaiskarilla ja perä toimi moitteettomasti vaikka mitä yritti töyssyjen ja kuoppien kanssa. Joten epäilen että iskarissa on jotain pielessä.
Kyseessä on Öhlins STX46 (https://www.ohlins.eu/en/products/motorcycle/du-737--4071/), paluuvaimennus tehdasasetuksissa (16 naksua auki), esijännitys järkevä ja viimeisin huolto toissa vuonna. Ei havaittavia vuotoja.
Seuraavaksi irrotin jousen tutkiakseni kapinetta. Onko normaalia, että iskari palautuu (hitaasti = muutamassa sekunnissa) itsekseen kun sen on painanut pohjaan? Tuntuu vähän epäilyttävältä ...
Mahtaako kolahdus johtua siitä, että iskari pohjaa paluussa?
Tänään sitten vihdoin kokeilin vanhalla takaiskarilla ja perä toimi moitteettomasti vaikka mitä yritti töyssyjen ja kuoppien kanssa. Joten epäilen että iskarissa on jotain pielessä.
Kyseessä on Öhlins STX46 (https://www.ohlins.eu/en/products/motorcycle/du-737--4071/), paluuvaimennus tehdasasetuksissa (16 naksua auki), esijännitys järkevä ja viimeisin huolto toissa vuonna. Ei havaittavia vuotoja.
Seuraavaksi irrotin jousen tutkiakseni kapinetta. Onko normaalia, että iskari palautuu (hitaasti = muutamassa sekunnissa) itsekseen kun sen on painanut pohjaan? Tuntuu vähän epäilyttävältä ...
Mahtaako kolahdus johtua siitä, että iskari pohjaa paluussa?