Vilkkujen palautin ??

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (GTracer @ Elo. 08 2002,10:52)</td></tr><tr><td id="QUOTE">tulipa mm. sekoiltua ei niin kauan sitten erään Hondan vilkkujen kanssa, kun kytkin toimi erilailla kuin Kawassa  
withstupid.gif
[/QUOTE]<span id='postcolor'>
"On se syvältä Peeseestä toi sun pyöräs, miten se vilkkukytkin voi olla niin herkkä! Kun yrittää ottaa vilkun pois, niin se menee toiseen suuntaan päälle!!!!!"
conf.gif


"niin, siitä kytkimestä painetaan..."
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
 
Ducatissakin on toiminta sellainen, että kytkimestä sivulle menee vilkku päälle ja painamalla pois. Tuutissa sivulle ja palautus keskelle. Yöllä ei ole pelkoa, että unohtuu, mutta päivällä vaatii tarkkaavaisuutta...
 
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (HiTec @ Elo. 08 2002,10:21)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Joissain mopoissakin on ihan oikea äänimerkkikin tuolle vilkulle, mm. Kymcoissa. Aiheuttaa tosin hieman kummaksuntaa jalankulkijoiden piirissä kun lähestyy risteystä naksutuksen kuuluessa :kieltäteillekaikille: => enpä pyörääni moista halua
sneaky2.gif
[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Ystävättärelläni on tuollainen Kymco moposkootteri.
Jumankauta sitä renkutusta mikä siitä vilkusta lähtee!
biggrin.gif
 
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (kata-600 @ Elo. 09 2002,23:39)</td></tr><tr><td id="QUOTE">"On se syvältä Peeseestä toi sun pyöräs, miten se vilkkukytkin voi olla niin herkkä! Kun yrittää ottaa vilkun pois, niin se menee toiseen suuntaan päälle!!!!!"  
conf.gif


"niin, siitä kytkimestä painetaan..."  
biggrin.gif
 
biggrin.gif
 
biggrin.gif
[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Sama juttu kuin minullakin ajokoulussa!
Laitoin aina sen vilkun päälle ja sitten käänsin pois, niin se aina lipsahti toiselle puolelle!
sneaky2.gif


Sitten opettaja sanoi että sulla tahtoo olla nuiden vilkkujen kanssa välillä ongelmia.
Sanoin siihen että tuo vilkkukytkin on niin herkkä menemään toiselle puolelle, aina kun sen yrittää kääntää keskelle.
sitten kuulin vastauksen;


Sitä pitää painaa....
pftroest.gif
 
Joo, ekassa mopossa oli vilkkukytkin, vaan ei vilkkuja (Yamaha As1 125 -71). Siitä etiäpäin onnistunu aina ajamaan laitteilla, joissa vilkku palautuu painamalla ja huomannut, että sitä tulee paineskeltua aika-ajoin, vaikkei olis tarvettakaan...
withstupid.gif
  Vaan eipä jää pitkäks aikaa päälle... Automatiikasta sen verta, että nelipyöräisissä se säästää aika lailla hermoja kaupunkiajossa ja tekee kyllä liikkumisen vaivattomammaksi. 80-luvun alkupuolella parikin asiantuntijaa väitti allekirjoittaneelle, ettei automaattivaihteisella, etenkään jenkkipelillä, voi ajaa talvikelissä...
conf.gif
  Oli se kiva kuulla, kun oli sitä jo jonkun vuoden tehnyt. Ja tekee edelleen, tosin eurosellaisella.
 
Joo, kyllä minunkin vanhassa Kawassa on automaattivilkku, mutta itse en siitä pahemmin välitä. Todella epäluotettava systeemi; liikennevaloissa useimmiten sammuu ja kaupunkiajossa vilkku ei ehdi palautua ennen seuraavaa risteystä. Joten itse pidän sitä manuaaliasennossa. Vilkun kanssa venkslaamisestahan tulee melkein refleksi, joten harvemmin jää päälle...
 
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (kaasunalle @ Elo. 10 2002,14:18)</td></tr><tr><td id="QUOTE">huomannut, että sitä tulee paineskeltua aika-ajoin, vaikkei olis tarvettakaan... :tyhmäminä[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Olen huomannut tekeväni samaa. Välillä tulee sellainen tunne, et otinkohan sen vilkun pois... Se vaan on niin automaattista, ettei edes muista ottaneensa.
 
Siis eihän tuota automaattista vilkun sammutinta ole vaikea rakentaa. Ongelmana on vain että siinä pitäisi olla myös kytkin jolla automaatin saa pois ja unohtuuko se sitten???

Vilkku automaatti on fiksu keksintö autoissa!.
entäs kun pitäisi seistä valoissa tai pitäisi pysähtyä pientareelle!!!
Parempi opetella vain automaattisesti sammuttamaan se vilkku, joskus se tietysti unohtuu...mutta jos joku keksii ratkaisun millä saadaan systeemi toimimaan, kirjoitelkaa!

conf.gif
 
Tarttee vähän vunteerata lisää. Samalla vaivallahan siihen hätävilkutkin duunais, tosin eipä moppeakku ihan hirveitä vilkutella jaksais => ledikorvikkeet polttimoille? Omalla mopottimella on vielä kilvetyskatsastuskin edessä niin eipä ihan hirveitä virityksiä siihen viitti vielä rakennella, mutta hyvin suunniteltuhan on jo puoliksi tehty
biggrin.gif
 
Jep sama homma täällä että ajotunneilla tuli mullekkin nuista vilkuista sanomista kun ei tiennyt että siitä pitää painaa että sen saa pois päältä.
Huomaan myös itsekkin silloin tällöin painelevan tuota vilkun palautinta ilman syytä, sekä joskus aina vilkuilen että vilkkuuko se vilkku vai ei.
nixweiss.gif
 
Sen kerran kun koitin sitä isompaa hondaa jossa vilkku siis piti painaa, vanhassa piikissähän se on täysin manuaalinen, nappasin ensi töikseni yleensä äänimerkin napin ainakin kertaalleen ja sitten jos hyvää säkää kävi niin ennen seuraavaa kurvia sain vilkun pois päältä
biggrin.gif


Jostain syystä en ole kyllä autokoulun jälkeen unohtanut vilkkua kertaakaan päälle, ainut on jos se vanha vipu jää ovelasti yhdistämään tai niin että töyssy tiessä saa vilkut päälle. Onneksi RDn vilkun merkkivalot ovat suht kirkkaat ja katteen alla niin että näkyy aika hyvin vuorokaudenajasta riippumatta.
 
Back
Ylös