• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Vilkuttomat kotilot

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja likis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

likis

New member
Eilen Sörnäisten rantatiellä(Helsinki),kotilo vaihtoi kahden kaistan yli ilman vilkkua ja mä pyörän kanssa sen takaoven kohdalla,kaasulla pääsin livahtamaan välistä pois,siitä 50 metriä eteenpäin lähti auto jalkakäytävältä suoraan mun eteen ja tietenkin ilman vilkkua,väistin täpärästi kolarin,eli vilkun käyttö liikenteessä olisi suotavaa.

Ooppel tai Foord foorumilla se vois mennä vaikka näin: Joku kusipää motoristi näytti vilkkua sata metriä ennen risteystä oikealle,käännyin itse siitä vasemmalle ja motoristi jatkoi matkaansa suoraan, melkein ovesta sisään!
biggrin.gif
No joo..Oikeesti kyllä se "hieman" ottaa kupoliin,kun sitä ei käytetä tai 3 metriä ennen risteystä napsautetaan päälle.

Ne autot, missä on vähän käytetyt vilkut, saa varmaan ostaa halvemmalla. Ja niitä tuntuuu nykyään riittävän...toivottavasti tämä on jokin ohimenevä muoti-ilmiö.

Oma käsitykseni kokemuksen kautta on se että piittaamattomuus lisääntyy koko ajan. Moneen vuoteen en ole joutunut torvea soittamaan kunnes muutama viikko sitten kolme (3) kertaa saman päivän aikana. Kahdesti liinat kiinni kun puusilmä tuli kolmion takaa alle, kerran kun kuurosokea kännykässä puhuja vaihtoi kaistaa keulani eteen ilman vilkkua. Tätä menoa onnettomuustilastot vaan kasvavat...  
confused_orig.gif

Ei se mitää, saa rahat vakuutuksista, uuen pyörän ja pyörättömälle kaudelle voi vaikka vuokrata harrikan vahingonaiheuttajan laskuun. Eikös se näin mee..?

Ei se mitää, saa rahat vakuutuksista, uuen pyörän ja pyörättömälle kaudelle voi vaikka vuokrata harrikan vahingonaiheuttajan laskuun. Eikös se näin mee..?
Valitettava tosiasia on vaan se ettei aina selviä ajelemaan tuonne maalimalle toisten laskuun Harrikoilla... Saattaa jopa helposti vaihtaa uusiin maisemiin ajelemaan Harrikoilla....

mulle taasen kävi paripäivää sitten: olin autollain ajelemassa kehä 3:sta länteen,vauhtia n.satasen verran ja ohituskaistaa ajelin kunnes:oikeaa kaistaa ajava näpäytti vilkun päälle ja samantein yritti törkeesti käytännössä katsoen tulla syliini,mutta kuin ihmeen kaupalla kerkesikin väistämään takaisin kaistalleen..samalla tietty torvea mulle huudattaen  
omg.gif

kyllä siinä muutama ärräpää suusta ulos tuli,kansainvälisistä käsimerkeistä puhumattakaan  
biggrin.gif

Minä näin eilen moton, kun vaihtoi kaistaa ilman vilkkua. Useastikin.

Juu, näitä on viimeaikoina näkynyt yllättävänkin paljon..

Silloinkin, kun vilkkua käytetään, tuntuu se olevan mallia "hei katsokaa, nyt minä käännyn" sen sijasta, että olisi "nyt minä aion kääntyä".

Vaan eipä se aina ole ajokista kiinni, eilen kääntyi vastaantuleva moposkootteri eteeni ilman vilkkua. Meinasin jo ajaa perässä ja käydä valistamassa itiömotoristia skootterin pakollisten varusteiden käytöstä, mutta en viitsinyt. Olisi saattanut tulla poikaparalla jännäkakka punttiin kun parimetrinen ukko räyhää vieressä..

-Juha-

Edit: Unohdin ihan suosikkini, liikenneympyrät. Niitä kun sattuu työmatkalle useampikin. Kovin kirjavaa on porukan vilkutuskäytäntö, jos mitään..

mulle taasen kävi paripäivää sitten: olin autollain ajelemassa kehä 3:sta länteen,vauhtia n.satasen verran ja ohituskaistaa ajelin kunnes:oikeaa kaistaa ajava näpäytti vilkun päälle ja samantein yritti törkeesti käytännössä katsoen tulla syliini,mutta kuin ihmeen kaupalla kerkesikin väistämään takaisin kaistalleen..samalla tietty torvea mulle huudattaen  
omg.gif

kyllä siinä muutama ärräpää suusta ulos tuli,kansainvälisistä käsimerkeistä puhumattakaan  
biggrin.gif
mulle kävi tänään vastaava tilanne.naiskuljettaja puhui puhelimeen ja päätti vaihtaa kaistaa kun olin rinnalla.sitten se ääliö alko tööttäilemään
veryangry.gif
.mun olis varmaan pitäny siirtyä pientareelle,että se petolintu olis päässy vaihtamaan kaistaa  
033102ass_1_prv.gif

tuntuu muutenkin olevan sellainen meininki vilkkujen kanssa,että sitten vilkku päälle kun on jo etupyörät käännetty
nixweiss.gif

e:kirotushäriöt

Kumma juttu, että motoristien pieniinkin rikkeisiin suhtaudutaan kuin harkittuun murhaan. Kun sitten kuurosokea kotilokuski runtaa motoristin tieltä vaihtamalla kaistaa ilman vilkkua, koskettaa tämä juuri ei ketään päättäjää/virkavallan edustajaa.

Motoristien kuolemat kasvussa... Miksiköhän?

Ooppel tai Foord foorumilla se vois mennä vaikka näin: Joku kusipää motoristi näytti vilkkua sata metriä ennen risteystä oikealle,käännyin itse siitä vasemmalle ja motoristi jatkoi matkaansa suoraan, melkein ovesta sisään!
Nissan foorumilta:
Kyllä on järjettömät sanktiot vilkun käyttämättä jättämisestä, niitä vilkkujahan käyttää vain lampaat, jotka hyväksyy noin järjettömät lait. Mulla (ja monella muullakin) on kyllä karkuunlähtökynnys ylittynyt.

Kyllä mä aina katson tarkkaan mihin väliin mä tuuppaan, ei siihen ennenkään ole ketään motoristia tms teleporttautunut.

Lähdenpä tästä tuunaamaan entistä pienemmät minivilkut taakse.

wink.gif
tounge.gif
biggrin.gif

veryangry.gif
juups..kokemuksia viikon ajalta on taas kertynyt vaikka pääosin homma tuolla liikenteessä toimii. Hurja määrä todellakin vilkuttomia autoilijoita ym. mutta mutta yllättäen myös pyöriä oi oi..tällä viikolla huiput on kuitenkin vetässy nuo kolmion takaa paiskaavat autoilijat ja kuten kunnon naisen joskus kuuluukin raivota niin tein sen klassisen eli ajoin yhden eteen (kaverin joka aiheutti todella vaaratilanteen) niin että sen oli pakko pysähtyä ja sitten koputin ikkunaan ja kerroin mitä ajattelen isosti, tyyppi oli vissiin niin hämillään ettei ehtinyt sanoa mitään kun paasasin ja loppuun vielä heitin että sullakin saatana lapset kyydissä ja tommosta esimerkkiä näytät..sitten pokkana pyörälle ja kurvasin pois..hiukan nauratti itseä jälkeenpäin mutta joskus vaan menee yli hilseen että onko niin pirun kiire ettei edes ehdi niitä merkkejä noudattamaan, noin yeisesti ottaen mieluummin päästän ne tulemaan kuin paketoin itteni ja "vispiläni"
Ruusuja täytyy antaa sille yhdelle rekkakuskille joka aivan yx yllättäen pysäytti keskelle ! liikenneympyrää ja näytti isolla kaarella mulle tietä ja heitti vielä lentosuukon perään
inlove.gif
että se muuten pelasti aika monta törppöä. Koitetaan mahtua sinne kaikki ja yritetään pysyä ehjänä kun tää kuitenkin on niin hemmetin hauskaa.

Kumma juttu, että motoristien pieniinkin rikkeisiin suhtaudutaan kuin harkittuun murhaan. Kun sitten kuurosokea kotilokuski runtaa motoristin tieltä vaihtamalla kaistaa ilman vilkkua, koskettaa tämä juuri ei ketään päättäjää/virkavallan edustajaa.

Se riippuu ihan siitä, missä asiaa puidaan. Täällä ollaan valmiita antamaan autoilijalle niskalaukaus, kun se ajaa kilometrin matkan seitsemääviittä kasikympin alueella ja motoristi kun vetää samalla tiellä kakssataa oikealta ohitellen, niin monen mielestä "so what?"...

Se riippuu ihan siitä, missä asiaa puidaan. Täällä ollaan valmiita antamaan autoilijalle niskalaukaus, kun se ajaa kilometrin matkan seitsemääviittä kasikympin alueella ja motoristi kun vetää samalla tiellä kakssataa oikealta ohitellen, niin monen mielestä "so what?"...
Sä oot tosi negis! Onko joku ajanut pienenä varpaillesi moottoripyörällä?

Edit: Unohdin ihan suosikkini, liikenneympyrät. Niitä kun sattuu työmatkalle useampikin. Kovin kirjavaa on porukan vilkutuskäytäntö, jos mitään..
Liikenneympyrät ovat aivan ylipääsemätön este Suomessa, välillä väärään suuntaan, välillä suoraan läpi, ja välillä pari kunniakierrosta ennen kun sieltä löytää ulos.
Pahinta oli Perhossa, kun mummo tuli rollaattorilla vastaan (väärään suuntaan) liikenneympyrässä
omg.gif
Siinä meinas tulla pupu housuun.

Ja Porvoossa tunnetusti vilkkua käytetään onnistuneen käännöksen tai kaistanvaihdon merkiksi. Ei ennen suoritusta, tuottaa ilmeisesti huonoa onnea. Ja Pelastuslaitoksen edessä olevassa liikenneympyrässä on enemmän jälkiä ympyrän yli, kun ympäri...Kiva rattijuoppoloukku
biggrin.gif

Motoristien mielestä autoilijat ovat kusipäitä ja autoilijoiden mielestä motoristit ovat kusipäitä.

Sä oot tosi negis! Onko joku ajanut pienenä varpaillesi moottoripyörällä?
Mitä negatiivista tuossa mielipiteessä on? Eikös se ole enemmänkin realismia.

Back