Virago 535 vs shadow 600

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Saive Star
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Saive Star

New member
Onkohan noilla arvatenkin aloittelijalle sopivilla pyörillä suurtakaan eroa? Onko virago esim. pienempi ulkoisilta mitoiltaan. "Isot pojat" ovat kuulemma sitä mieltä, että virago sopii paremmin naisille kuin miehille. Kuuluuko tuo hondakin samaan kategoriaan? Komean näköisiä ovat molemmat kuitenkin.
Olisi mukava lukea kommentteja noistä pyöristä.
 
Ota mukaan vertailuun oikea 4syl. custom-pyörä
Kawa ZL 600 jo vuodesta 1986.

Eikä häpeä ulkonäössä...
 
Ota mukaan vertailuun oikea 4syl. custom-pyörä
Kawa ZL 600 jo vuodesta 1986.

Eikä häpeä ulkonäössä...
Heti piti netistä kuvia etsiä ... totta puhuit, komean näköinen on kavakin. Mutta entäs äänet? Tuleeko nelisylinterisestä semmoiset mukavat äänet kuin kaksisylinterisestä? Tärkeä seikka muuten sekin, vai mitä?
 
Osta sellainen pyörä kuin itsestä tuntuu hyvältä. Sinähän sillä ajat. En tiedä mistä johtuu, mutta ei ainakaan minulle tullut kukaan Viragolla ajaessa puhumaan tyttöjen pyörästä..
cool.gif
 
Minkä kokoinen kuusisatanen Shadow sitten on? 190-senttiselle seiskapuolikaskin on hiukan pienen tuntuinen, siinä istuu todella matalalla. Satulassa tuli myöskin aina tungettua perse mahdollisimman taakse, ettei ihan polvet suussa tarvinnut ajaa; tuo ei sinänsä haittaa yhden hengen kuormalla, mutta kaksi päällä tulee ahdasta.
 
Itse aloittelin ajelut 600 shadowlla, eikä siitä oikein saa muuta negatiivista aikaiseksi kuin ketjujen kanssa puljaamisen. Kevyt käsitellä, menee hyvissä olosuhteissa alle 4L/100km ja imo ihan hyvän näköinen custom. 190cm kuskille saattaa olla vakitapeilla hiukka ahdas, siirtosarjaa kehiin niin taas mahtuu (itse 176 joten mopo oli just eikä melkein).

Itselle tuo kävi pieneksi parissa kaudessa, nyt 1100 varjo joka on hyvin käteenkäypä peli sekin eikä varmasti aloittelijallekaan paha. Hiukka raskaampi tuo on kuin 600 mutta ajossa ei huomaa, ja keppiveto lopettaa ketjujen rasvailun.

Mutta, makuasioita nämä, kannattaa koeajaa useampia jos on mahdollisuus.
 
Kawan äänet ei ole mitenkään miehekkäät ;)
onhan se rivikone, mut älä huoli.Ei ole Shadowin tai Viragonkaan ;)
Se nyt vaan on niin, ettei noilla 600 paketeilla ole äänillä mitään tekoa sen pyöräilyn kans ;)
Mut mitä se haittaa, kaikki kolme on hyviä käyttöpyöriä ja jos saat Eliminaattorista version -86-87, niin siinä on voimaa ja kihtyvyyttä enemmän kun noissa kahdessa muussa ,)
www.Mobile.de....
 
Itse aloittelin ajelut 600 shadowlla, eikä siitä oikein saa muuta negatiivista aikaiseksi kuin ketjujen kanssa puljaamisen. Kevyt käsitellä, menee hyvissä olosuhteissa alle 4L/100km ja imo ihan hyvän näköinen custom. 190cm kuskille saattaa olla vakitapeilla hiukka ahdas, siirtosarjaa kehiin niin taas mahtuu (itse 176 joten mopo oli just eikä melkein).
Jo vain. Ongelma ainakin 750 Shadowssa oli se, että se ainoa valmiina saatava siirtosarja oli aika hanurista. Ainakin meikäläisen saappaita varten olisi pitänyt ostaa messevämmät tapit sekä oikein huomattavasti muhkeammat polkimet molemmille puolille.
 
Molempia kysyttyjä joskus olen kokeillut. Shadow Tuntuu niistä enemmän moottoripyörältä ja ajoasento on tilavampi miehelle. Kevyitä ovat molemmat, tok.

Hondan ketjut laskisin itsekin kuitenkin miinuspuolelle.

Off topic, mutta harkitsisin myös Intruderia, 600, 700, 750 ja 800-versioita löytyy. Ja kardaanilla kaikki.
 
Lisää aiheen vierestä kun omaa tulee tunnetusti aina kehua.
smile_org.gif


650 Yamaha XVS on ainakin mulle maistunut aika hyvin. Tuntuu luokkaansa isommalta, 185cm pitkäkin ajelee helposti varsinkin siirtosarjan asennuksen jälkeen ja kardaani nyt vaan kuuluu customiin.
062802moto_prv.gif
 
Parintuhannen kilometrin tuttavuuden perusteella sanon kyllä, että jos hihna on yhtä huoltovapaa kuin mitä väitetään, remmi >> kardaani.
 
Itse tein valinnan kuukausi sitten 600 Shadowin ja Kawasaki EN500 välillä. Päädyin jälkimmäiseen enkä ole katunut. Hihnalla tietty.
 
Huh. Kiva saada noin monta vastausta.
Mitähän noista voisi yhteenvetona sanoa ... ainakin vissiin sen, että tuo pyörän koko ei taida olla suurikaan tekijä kun puhutaan noin kuussatasista. Äänetkään ei taida tulla liian hekumallisiksi - korkeintaan liian koviksi. Tuosta virago vs shadow kisasta: taisi mennä tasan? Yksi nosti shadowin hieman mielekkäämmäksi ja viragon puoltoäänet tulivat kardaanista. Pari kertaa voiton vei muu merkki.
Ostamisen kannalta itselleni tilanne muuttui kun pari uutta kisailijaa tuli mukaan. Luulen kyllä että jompi kumpi alkuperäisistä kisailijoista tulee hankittua. Ne hondan ketjut kyllä hiukan on ennakkosuosikkia heikentänyt. Oisko 55 - 45 viragolle nyt. Melko edullisesti saa kumpiakin nettimotosta, mutta mistä niistä ottaa selvän ovatko kunnossa vai ei. Aiemmasta moottoripyöräilystä on jo yli 20 vuotta.
 
Huh. Kiva saada noin monta vastausta.
Mitähän noista voisi yhteenvetona sanoa ... ainakin vissiin sen, että tuo pyörän koko ei taida olla suurikaan tekijä kun puhutaan noin kuussatasista. Äänetkään ei taida tulla liian hekumallisiksi - korkeintaan liian koviksi. Tuosta virago vs shadow kisasta: taisi mennä tasan? Yksi nosti shadowin hieman mielekkäämmäksi ja viragon puoltoäänet tulivat kardaanista. Pari kertaa voiton vei muu merkki.
Ostamisen kannalta itselleni tilanne muuttui kun pari uutta kisailijaa tuli mukaan. Luulen kyllä että jompi kumpi alkuperäisistä kisailijoista tulee hankittua. Ne hondan ketjut kyllä hiukan on ennakkosuosikkia heikentänyt. Oisko 55 - 45 viragolle nyt. Melko edullisesti saa kumpiakin nettimotosta, mutta mistä niistä ottaa selvän ovatko kunnossa vai ei. Aiemmasta moottoripyöräilystä on jo yli 20 vuotta.
Käytännössä nuo pikkucustomit on yleensä hyvässä kuosissa, matalaviritteisillä koneilla ajaa maailman tappiin kun vaan huollot hoitaa. Perusjutut näkee päälle, renkaat, jarrupalat yms ja kyllähän pyörän yleinen olemus kertoo miten on pidetty. Noista Shadown ketjuista vielä, käytännössä ne kyllä kestää kun vaan muistaa öljytä hyvin ja varsinkin sateessa ajon jälkeen. Mutta onhan tuo keppiveto tosiaan huolettomampi siinä suhteessa.
 
Itellä oli noi kaikki vaihtoehdot silloin aikoinaan mietinnässä, mutta päädyin uuteen EN500.

Hauska peli, mutta jos on pikkasenkin kookas heppu, niin vetelä pelihän tuo on.
 
Virago 535 on mitoitukseltaan todella pieni eli jos sinulla on pituutta yli 160 cm. niin ahtaaksi käy. Viragossa on taas enemmän tehoa ja parempi alusta.
Honda on vähän tilavampi mutta siinä on huonompi takajousitus ja moottori on tehoton.
500 EN Kawa on mukavan tehokas mutta siinäkin on surkea takajousitus.
750 Intruder on kova sana jos sattuu löytämään hyväkuntoisen.
 
Melkein tekisi mieli sanoa, että noissa ei kannata suuremmalti kantaa huolta siitä, kestääkö se pyörä seuraavat 55,000 kilometriä vai ei, kunhan sen hinta vastaa sen kuntoa. Jos mopoilu maittaa, hinku vaihtaa isompaan tulee kuitenkin aika pian. Ja jos ei maita, tuolla ei ole mitään väliä mutta eipähän tule niin pahasti takkiin kun myy sen pois.
 
No nyt on pyörä kotona. Pitkään piti miettiä ja "parasta" etsiä. Enää ei puutu kuin kesä.
Shadow 600 -89 siitä sitten tuli. Maailman hienoin pyörä
cool.gif
.
Kromi kiiltää ja äänetkin ovat melko messevät. Kiitokset teille kaikille noista vastauksista. Ne auttoivat valinnassa. Kesäällä kun vastaan ajelee sinisellä shadowilla ukko, jonka avokypärän aukosta paistaa "henkari suussa hymy" tunnistatte tämän kirjoittajan.
 
Onneks olkoon!
062802jumpie_prv.gif

Mun mielestä tuossa 600 Shadow:ssa on muotoilun suhteen onnistuttu todella hyvin! Paljon paremmin kuin monissa muissa japsicustomeissa, esim. Viragot ja Intikat. Itsekin tuommosta kuolasin, kun siitä ihan ekasta pyörästä haaveilin...
 
Back
Ylös