Viritetty Thruxton

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Cafe-Masa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Cafe-Masa

New member
Kysymys kuuluu: Mitä olette tehneet Thruxtonin viritttämiseksi sen lisäksi, että pakokaasujen kierrätyssysteemi on purettu ja putket vaihdettu avarampiin ja äänekkäimpiin? Mitä imupuolelle ja siis kaasarille teit, ja miten paketti toimii - katosiko alavääntö vai mitä tapahtui?
Onko nyt kaikki paremmin kuin ennen, vai ihan jotain ihan muuta?

Mainitsemasi muutokset löytyy ja kartiosuodattimet ja suuremmat suuttimet. Paketti toimii ja alavääntöä löytyy. Takaselta 73Nm, eli ei se "viritys" ihan metsäänkään mennyt. Nyt olis kiikarissa tällaiset..
Klik
On vaan pirun kalliit
confused_orig.gif

Noiden kotisivujen takana vaikuttava kaveri on touhunnut mopojen kanssa kaikenlaista ja taitaa sillä vieläkin tuo hiukan viritetty thruxikin olla:

-Kliks-

Mukava hemmo, kertoo ja neuvoo varmaan mielellään trumpan virityksistä..

- T -

Jep jep vieläkin touhuillaan Trumpettejen kanssa. Varmaan hautaan saakka..

Enään ei ole thruxtonia, kun toi Nourish trumppa rupee olemaan nipussa
062802jumpie_prv.gif

Thruxtoniin/bonneen saa tosiaan helpolla sen 75newtonia
takikselle. Nokka-akselit on sen verran arvokkaat, että mieluummin itse investoisin bigbore kittiin (wiseco 998cc) hinta pyörii varmaan 600€ tietämillä. Potkua tulee varmasti 10-20 newtonia takikselle lisää. Kuutioilla tollainen ilma/öljy jäähdytteinen 2-mukinen virkistyy..

Jotain osaa löytyy (uuttakin) jos tarvitsee ja
tietoakin saa kysellä.

Uusi ruisku thruxtoni kyllä polttelisi...ja hiukan modattuna..

Jep jep vieläkin touhuillaan Trumpettejen kanssa. Varmaan hautaan saakka..

Enään ei ole thruxtonia, kun toi Nourish trumppa rupee olemaan nipussa
062802jumpie_prv.gif

Thruxtoniin/bonneen saa tosiaan helpolla sen 75newtonia
takikselle. Nokka-akselit on sen verran arvokkaat, että mieluummin itse investoisin bigbore kittiin (wiseco 998cc) hinta pyörii varmaan 600€ tietämillä. Potkua tulee varmasti 10-20 newtonia takikselle lisää. Kuutioilla tollainen ilma/öljy jäähdytteinen 2-mukinen virkistyy..

Jotain osaa löytyy (uuttakin) jos tarvitsee ja
tietoakin saa kysellä.

Uusi ruisku thruxtoni kyllä polttelisi...ja hiukan modattuna..
Oon tota big bore kittiä tuumaillu myöskin. Myykö mikään suomalainen firma tota kittiä, vai pitääkö tilata ulkomailta?

Tunnetko muuten Teemu Möttöä Tampereelta? Kävin hakees siltä thruxtonin pois kevät-talvella.

Kyllä wisecon big bore kittiä saa suomestakin. Itse tilasin viime keväänä ruotsista tälläiseltä kaverilta. jojje.lindskog@stabbarps-auto.com ja firman sivut on http://www.stabbarps-auto.com/
Kaveri edustaa bonneville performancea euroopassa ja tietää kaiken uusian bonnejen virittämisestä. Itse laitoin 904cc, 42mm mikunit ja BP öljyn lauhduttimet ja jojjen alumiini sylinterin. Työt tehtiin moto-seinäjoella mikä oli yli puolet halvempi kuin se ainut helsinkiläinen joka suostui tarjouksen antamaan. Ja seinäjoella palvelu oli niin hyvää että ajan vastakin 400km sen takia.

Vielä pari lisäystä. Eli toi 998cc kittihän on stroker kit eli vaikka hinta on sama kuin 904cc niin koneistus tulee huomattavasti kalliimmaksi. Toi edellä mainittu Jojje mainosti mulle viime keväänä 1100cc ja 1200cc kittejä mut niistä en tiedä sen enempää. Tälläiselta forumilta saattaa löytyä lisätietoa http://forums.delphiforums.com/n....2Fstart
tai sit bonnevilleamerica.com
Itselläkin ois muuten halpa thruxton hakusessa. Kolaripyöräkin kävis. Pyörä ois tarkoitus rakentaa kokonaan uusiksi joten kunnolla ei ole väliä.

Miten olette tehneet tuon pakokaasujen takaisinkierrätys systeemin toimintakyvyttömäksi? Oletteko purkaneet kokonaan pois, vai vaan tukkineet jotenkin?

Entä saako Suomesta kokoputkistoja, vai pelkästään Trumpan omia vaimentimia?

Noita suutinsarjoja näyttääkin saavan ihan mistä vaan vauhtikaupasta..

Pakokaasujen takaisinkierrätys systeemin voit ottaa kokonaan pois. Tarvitsee vain "tulpat" kanteen ja imusarjaan. Suomesta saa vaikkapa Zardin kokoputkistoja. Yritykselläni on Zard:in edustus, joten voit tiedustella putkia puhelimitse 0407703536/Teemu

BigBore kittejä seuraavasti:

All of these kits were designed and manufactured in partnership with my company and WISECO Piston. The two kits available to the general public through Wiseco are the 904 and 989 10.5:1 kits.

904cc 10.5:1 compression
995cc 13.5:1 compression
989cc 10.5:1 compression stroker
989cc 13.5:1 compression stroker
1100cc 10.5:1 compression
1200cc 10.5:1 compression stroker

Saatavuus, osaluettelo ja hinnat tulossa..

Terve

1100cc 10.5:1 compression
Mihinkähän trumpan malleihin tämä kävisi? Sitten kun mahdollisesti markkinoille tulee. Ja onko tämä sellainen jotta ei mahdollisesti tartte koneelle tehdä muuta kun sylinterit porata ja putkittaa?

Juu jostain syystä sitä kaipaisi speedmasteriinkin lisäkuutioita, mutta tuo 904cc setti ei mielestäni tuo kustannuksiin nähden niitä tarpeeksi.
Mutta nyt syyhyttää uudestaan tuo 1100cc setti, nousua olisi 790cc:stä jo ihan mainittavasti.
Mites nuo stroker setit, tarkoittaako mahdollisesti myös iskun pituuden kasvatusta
withstupid.gif
?

Kyllä wisecon big bore kittiä saa suomestakin. Itse tilasin viime keväänä ruotsista tälläiseltä kaverilta. jojje.lindskog@stabbarps-auto.com ja firman sivut on http://www.stabbarps-auto.com/
Kaveri edustaa bonneville performancea euroopassa ja tietää kaiken uusian bonnejen virittämisestä. Itse laitoin 904cc, 42mm mikunit ja BP öljyn lauhduttimet ja jojjen alumiini sylinterin. Työt tehtiin moto-seinäjoella mikä oli yli puolet halvempi kuin se ainut helsinkiläinen joka suostui tarjouksen antamaan. Ja seinäjoella palvelu oli niin hyvää että ajan vastakin 400km sen takia.
Tervehdys.
Mitähän toi tuli suunnilleen maksaan? Käytettiinkö Dynossa?

Back