Et ole vielä (luulen näin) pyörääkään ostanut ja heti kyselet virityssarjoja....Osta nyt hyvä ihminen sitten joku tonniluokan laite niin ei tarvii heti ruveta jotain kusiaista viilaamaan.
Meinaan helposti noilla viriosilla saa sen verran budjettia aikaseksi että sillä rahalla olis ostanut vastaavan isomman.
Mitä niihin sarjoihin tulee niin virallisesti ei kait ole mitään sarjoja myynnissä...paitsi sitten tehtaan omat racing kit, tms palikat mutta ne on kait enemmänkin kisavehkeisiin. toki voit sellasen katulaitteeseenkin laittaa.
Sitten tietty jos oikeasti haluaa todella paljon tehoa niin turbo on ainoo fiksu ratkaisu. Tosin sellasta pakettia ei taida olla 600 CBR:ään olemassa. Ne valmiit paketit taitaa sopia noihin 1000 -vehkeisiin. Toki jos olet varsinainen moottoriguru niin helposti itse sellaisen kyhäät....hintaa tolle taitaa tulla vaan sellaset 3000-5000€.
Normaali vitykset lienee tyyliin slibarin vaihto, suuttimet, vapaavirta suodattimet. Näillä saat jotain 3-5 hp maxsimissaan lisää tehoa, hyvässä lykyssä saat jopa vähemmän kuin normaalisti. Mielestäni toi tehonlisäys ainakaan ei ole kovin huomattava verrattuna siihen että rahaa palaa tollasen +1000€.
sitten jos vielä haluat kikkailla niin käyt koneen kimppuun ja madallat kantta, kiillotat kanavia. Vaihdat nokkia jne. Noilla toimenpiteillä saa kanssa jonkun pollen lisää mutta sekään ei ole enää halpaa hommaa sitten (hinnoista ei itsellä tietoo).
Eli siis, itse en ole mikään tietäjä noissa hommissa mutta ainakin itse olen sitä mieltä että 600 cc koneen viristys on ihan turhaa hommaa. jos se tuntuu tehottomalta niin isompi koneista laitetta vaan hommaamaan...
Ja noissa virityksissä kannattaa muistaa myös se että ennemminkin kannattaisi painottaa alustaan/jousitukseen...nimittäin teho nyt ei ole ainoa asia joka ratkasee...