• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Virta-avaimen uusiminen?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Motari73
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Motari73

New member
Ei osunut haulla silmiin mutta jos valmis keskustelu on niin ohjaisitteko sinne?

Kysymys kuitenkin kuuluu että pystyykö Aprilian (tässä tapauksessa RSV1000R vm.-05) virta-avaimen uusimaan/tekemään vara-avaimen asiansa osaavassa ja hyvin varustetussa avainsuutarissa?

Kun tuo ostamani RSV on 2-kilpinen ja kun tuo "ruttutukku" AVK tykkää nyysiä sen toisen avaimen ja sitä tuskin sieltä enää millään konstilla saa?....korjatkaa jos olen väärässä.

Ikäväksi asian tekee se että näissähän on jo ajonestolaite ja ei nämä avaimet varmasti ilmaisia ole hommaa ne sitten mistä vaan.
 
Avainta et todennäköisesti löydä suutarilta, pitää ostaa merkiliikkeestä (n.36 €) tai tilata esim. UK merkkiliikkeestä (saa 3-4 avainta samalla hinnalla), tämän jälkeen suutarilla avainen uritus ja sen jälkeen merkkiliikkeessä avainten koodaus (tarvitsee "Master key" avaimen).
 
Avainsuutari lupaili 75 eurolla tehdä uuden sirullisen avaimen.

Tuo hinta sisältää siis sirullisen avain-aihion, avaimen urituksen ja alkuperäisen ajonestosirun "kloonauksen".

Soittelin kyllä Pyörään ja Mopoon ja muistaakseni tuo alkuperäinen avainaihio maksoi paljon enemmän kuin tuon 36€ ja tosiaan sitten uritus ja koodaus päälle.

Taidan kallistua tuon klooniavaimen kannalle.
 
Avainsuutari lupaili 75 eurolla tehdä uuden sirullisen avaimen.

Tuo hinta sisältää siis sirullisen avain-aihion, avaimen urituksen ja alkuperäisen ajonestosirun "kloonauksen".

Soittelin kyllä Pyörään ja Mopoon ja muistaakseni tuo alkuperäinen avainaihio maksoi paljon enemmän kuin tuon 36€ ja tosiaan sitten uritus ja koodaus päälle.

Taidan kallistua tuon klooniavaimen kannalle.
Minulle suutari yritti ohjelmoida alkuperäistä avainaihiota, mutta ei onnistunut. Tarvitsee tuon "Master key" avaimen, että voi ohjelmoida. Kun ohjelmoidaan lisäavaimia, täytyy kaikki avaimet ohjelmoida uudestaan (max. 4kpl). Minulta löytyy yksi ylimääräinen avainaihio jos on tarvetta.
 
Mistäs tuon "Master Key" avaimen tunnistaa?

Kyllä mä käyn ainakin yrityttämässä, kun avainsuutari niin isoja puheli että onnistuu...
cool.gif
 
Vanha aihe mutta sama kyssäri mielessä.

Pystyykö sirua ohjelmoitaessa tuota punaisen avaimen puuttumista kiertämään millään? Omasta RSVRstä toi master key on kadonnut matkan varrella ilmeisesti tuonne kaiken hukkaavalle ruttutukulle.
 
Vanha aihe mutta sama kyssäri mielessä.

Pystyykö sirua ohjelmoitaessa tuota punaisen avaimen puuttumista kiertämään millään? Omasta RSVRstä toi master key on kadonnut matkan varrella ilmeisesti tuonne kaiken hukkaavalle ruttutukulle.
Tiiä Aprilliasta mutta ainakin Yamahaan onnistuu ilman punaista avainta.
 
Vanha aihe mutta sama kyssäri mielessä.

Pystyykö sirua ohjelmoitaessa tuota punaisen avaimen puuttumista kiertämään millään? Omasta RSVRstä toi master key on kadonnut matkan varrella ilmeisesti tuonne kaiken hukkaavalle ruttutukulle.

Siis ei tuota Master Key:tä pyörän mukana tule. Se löytyy merkkikorjaamosta missä sillä voidaan uusi avain koodata prätkälle sopivaksi.
 
Siis ei tuota Master Key:tä pyörän mukana tule. Se löytyy merkkikorjaamosta missä sillä voidaan uusi avain koodata prätkälle sopivaksi.


Aaa. Ok. Asia selvä. Aiemmissa leluissa tuli noita kivan värisiä avaimia mukana niin luulin että tässäkin kuuluis olla semmonen...
 
Moro.

Itse teetin suutarilla, merkkiliikkeessä ei onnistunut... Suutari kaiversi avaimen ja otti alkuperäisen tyhjän sirun pois, otti Fiatin avaimesta sirun ja kopioi siihen koodin toimivasta avaimesta -> toimii.
 
Moro.

Itse teetin suutarilla, merkkiliikkeessä ei onnistunut... Suutari kaiversi avaimen ja otti alkuperäisen tyhjän sirun pois, otti Fiatin avaimesta sirun ja kopioi siihen koodin toimivasta avaimesta -> toimii.
Jep meillä näin. Prisman suutari teki (honda accord) käytti vaan alkuperäisen avaimen sirunlukijassa joka "imuroi" siitä tiedot. Kaiversi uuden avaimen ja siirsi koodit siihen samaisella laitteella.. 63€

Edit. Mennessä kysäisin, että onko mahdollista teettää kun punainen koodiavain on hävinnyt ja heppu vastasi ei niitä nykyään tarvitse jos on avain tallessa mistä "imuroida" tiedot. Accordissa näin muista en tiedä..
 
Viimeksi muokattu:
Itse kävin teettämässä eilen Jyväskylän Seppälän Prisman suutarilla avaimen -05 vuoden RSV:hen. Tilasivat aihion kun soitin ja kysyin, että onnistuuko teettäminen. Sitten vein vanhan avaimen suutarille ja kävin ruokakaupassa ja hain molemmat avaimet kaupasta tultuani ja toimii :jippikaijee:. Ei tarvinnu mitään master key:tä tai muita poppakonsteja. Ja hintaki oli ihan sopusuhtainen 89€ verrattuna siihen, että Bike Forumilta sanovat, että ei onnistu avaimen teettäminen kysyivät vielä ihan maahantuojalta. Siellä kerrottiin jos ei ole master key:tä niin ei voi kopioida avainta. Näin hyvin maahantuojaki tietää omista laitteestaan täällä suomen maassa.
 
Yamaha FJR vm -08 mukana tuli kolme avainta, yksi on punainen ja loput on mustia.

Punainen avain on master key, tuota avainta ei saa käyttää koskaan virtalukossa.

Ajonesto vaihtaa avaimessa olevan "vastakoodin" muistaakseni 30 sekunnin välein, silloin kun avain on virtalukossa.

Käsittääkseni FJR:n avain pitää tilata maahantuojalta. Kun avain on kourassa maahantuoja koodaa master keyn avulla uuden oikein muotoillun avaimen. Sen jälkeen avain pitäisi toimia kunnolla.

En tosin ole tarvinnut uutta avainta, enkä toivottavasti tarvitsekaan.
 
Back
Ylös