Visiirin pesu/puhdistus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja koira
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onkohan kukaan kokeillut visiiriin laittaa 5-SATEESTA ainetta???
Kun ESSOLTA ostin niin myyjä oli sitä mieltä että kyllä se siihen
sopii.
Muovipullossahan se aine on mutta silti. Mitäs mieltä asiantuntijat ovat hierotaanko hellästi vaan, siis ulkopinnalle !!
pinlookiin ei kannata koskea...
Kotilon tuulilassissa aine kyllä toimii loistavasti.
eek.gif
Ajoin koko viime kesän vastaavalla Rain-X tuulilasinkäsittelyaineella käsitellyllä visorilla ja aion ajaa tämänkin kesän. Eipä tuo oo mixkään menny...

Itse pyyhkäisen käteen vähän tavallista saippuaa, ja hinkkaan kädellä sitä visiiriin, veden kanssa se irroittaa kaiken, sitten huuhtelu ja pyyhkeellä kuivaksi.

matkalla putsailen sitä lähinnä ajaessa hanskalla
tounge.gif
, yleensä näkyvyys huononee, eikä parane.
smile_org.gif

Mulla on tollanen HJC iha tavis kypärä ja siinä väritön scriini. Siihen nyt olen kokeillut tota 5-sateesta tököttiä. Sanotaan näin, et se toimii ehkä MAX 2 ajokertaa, mut sit se onki iha yhtä tyhjän kanssa.

Sit nyt ostin sellaista "erikoisvahaa" mitä ajattelin kokeilla tohon HJC:n visiiriin.

Onko jollain tietoa onko noi NZI:n kypärien visiirit jotenki käsitelty vai sopiiko niihin myös kaikennäköset myrkyt PAITSI alkomahoolilla varustetut ?

Reissussa mukana on pieni pala sientä, joka on täysin fairy:llä kyllästetty ja pieni pehmeä rätti, toimii ja voi lisätä tota höyrystymisen estoa jos on tarvis.

Mulla on tollanen HJC iha tavis kypärä ja siinä väritön scriini. Siihen nyt olen kokeillut tota 5-sateesta tököttiä. Sanotaan näin, et se toimii ehkä MAX 2 ajokertaa, mut sit se onki iha yhtä tyhjän kanssa.

Sit nyt ostin sellaista "erikoisvahaa" mitä ajattelin kokeilla tohon HJC:n visiiriin.

Onko jollain tietoa onko noi NZI:n kypärien visiirit jotenki käsitelty vai sopiiko niihin myös kaikennäköset myrkyt PAITSI alkomahoolilla varustetut ?

Reissussa mukana on pieni pala sientä, joka on täysin fairy:llä kyllästetty ja pieni pehmeä rätti, toimii ja voi lisätä tota höyrystymisen estoa jos on tarvis.
Niin että 5-sateesta toimii kuitenkin pari sadepäivää, se on jo hyvä.
Pullon kyljessä lukee että käsittely uusitaan kolmen viikon välein.
Täytyypä vaan kokeilla kuinka hyvin (huonosti) se sitten toimii.
crazy.gif

Tokimotosta ostetulla Shell Advance visor Cleanilla saa kätevästi visiirin puhtaaksi.
Kävi vain kerran viime kesänä niin että, kivasti menneen ratapäivän jälkeen olin vihdoin kotona ja ajattelin vielä huoltaa varusteet ja putsata kypäränkin. Otin suihkepullon pöydältä ja huolellisesti ruiskutin potan ympäriinsä ja rupesin kuivailemaan. Sit hokasin että olinpa ruiskuttanut saman valmistajan samannäköisellä pullolla ja se pullo oli ketjurasvaa. Arg
mad.gif
withstupid.gif
.
Kaikille vinkiksi ketjurasva lähtee sekin fairilla
smile_org.gif
kypärästä ja visiiristä.

Visiiri likoon yön ajaksi ämpäriin, jossa on vettä ja Sunlighttia. Ei tarvi kuin huuhdella tämän jälkeen. Vaivatonta.

Mun kypärän visiiri on vahattu autovahalla, ei huurru, ja itikat lähtee ihan pyyhkäisemällä kostealla nenäliinalla *toimii*
062802jumpie_prv.gif

Ja muistetaan ostaa aina välillä uusi visiiri niin näkyvyys ei väkisinkin tulevien naarmujen vuoksi mene kovin huonoksi...?

Tässä töissä istuskellessa keksin kokeilla tuommosta TFT-näytön puhdistusliinaa visiirin puhdistukseen. Paketissa on siis märkäliina jolla visiiri eka pestään ja sitten kuivaliina jolla homma viimeistellään.

En tiedä onko tuosta mitään haittaa mutta hyvää jälkeä näytti tulevan ja elukoiden jäännöksetkin irtosivat aika hyvin.

Taidanpa kesä reissuille muutaman paketin napata mukaan.
cool.gif

Onko parempia ideoita puhdistukseen?
Oon muuten itse löytäny tänä keväänä vastaavan tapauksen...

LCD näytön puhdistukseen tarkoitettu spray, puhdistaa ja kirkastaa visiirin tod. hienosti.....

Taerosolin aine PRF laptop.....

Minäki kyllä luulen tietäväni kaikki vanhat konstit, tää on uus..
wink.gif

Back