• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

visiirin puhdistus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja väykkäri
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Käytössä kaksi visiiriä, kirkas ja kevyesti tumma. Kilsoja vuodessa tulee n.10tkm mistä kolmasosa on offia, siellä se visiiri sotkuuntuu ja sitä pyyhitään millä milloinkin. Visiirit kestää käytännössä kypärän iän eikä silloinkaan ole heikolla hapella. Hyvän keston pistän autovahan piikkiin joka pitää visiirin pinnan likaa hylkivänä ja pinnan kovana. Ennen autovahan keksimistä visiireitä tuli ostettua kerran kesässä ja kiroiltua niiden herkkää naarmuuntumista.

Aiheesta poiketen hieman..

Uimassa kun joskus tuli käytyä paljonkin niin hyvä konsti uimalasien huurtumiseen oli jättää esim. suihkusaippuaa laseihin huonosti huuhdeltuna. Esti tehokkaasti lasien huurtumisen. Mahtaisko toimia visiirin kanssa? Laittaa raakaa fairya visiiriin ja huuhtelee huonosti. Onko joku testaillut auttaako huurtumiseen?

Mulla on SHOEIn tumma visiiri ja kilsoja tulee kaudessa n. 8 tkm. Visiirin putsaan ensin märällä kankaalla tai paperilla (huoltoasemien käsipyyhepaperia) ja lopuksi kuivaan paperilla. Visiiri tulee putsattua aina, kun on mahdollista tien päällä ja tietysti ajelun jälkeen. Sama visiiri nyt 4. kautta ja puhdistuksesta johtuvia naarmuja ei ole tullut.

Fairy toimii lämpimillä keleillä kohtalaisesti, samalla tavalla kuin huurtumiskemikaalit. Pinlock tai tuplavisiiri on ainoa joka toimii, jälkimmäinen pelittää myös kylmillä ja kosteilla keleillä missä pinlock alkaa keräämään kosteutta pintaan.

Jos on odotettavissa pitempi päivämatka ja "itikkasadetta", varaan satulan alle minigrip-pussiin valmiiksi kostutetun mikrokuituliinan, sillä irtoaa tuoreet itikanraadot...

Aiheesta poiketen hieman..

Uimassa kun joskus tuli käytyä paljonkin niin hyvä konsti uimalasien huurtumiseen oli jättää esim. suihkusaippuaa laseihin huonosti huuhdeltuna. Esti tehokkaasti lasien huurtumisen. Mahtaisko toimia visiirin kanssa? Laittaa raakaa fairya visiiriin ja huuhtelee huonosti. Onko joku testaillut auttaako huurtumiseen?

Mä olen käyttänyt visiiriin huurtumisen estoaineena uimalasien AntiFog spraytä... Prismasta saa

Jos on odotettavissa pitempi päivämatka ja "itikkasadetta", varaan satulan alle minigrip-pussiin valmiiksi kostutetun mikrokuituliinan, sillä irtoaa tuoreet itikanraadot...

Komppaan tätä :) Minulla on matkassa sekä kostutettu että kuiva mikrokuituliina. Kostutetulla ötökät pois ja kuivalla kuivataan visiiri. Ja vaikka seuraavalla huoltiksella voi taas huuhdella kostutetusta ötökät pois.

Hommaa olen helpottanut sillä että visiiri on liukastettu Colliniten 476:lla joka ei sisällä hiovia aineita niin kuin AG:n punainen. Helpompaa tuo puhtaanapito.

Back