VN 900 "Putkisto" Oletteko muuttaneet?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ja.p.i
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

ja.p.i

New member
Niin, siis tuossa otsikossa olikin oikeastaan jo kaikki.Oletteko muuttaneet alkuperäistä,"eli repineet sisuskalut vex"  vai ostaneet jonkin uuden, mahd. tarvike putken.Miten on toiminut ja tarviiko sitä pyörää käydä säätämässä moisen jalkeen...?Tuntuu olevan yhtä  montaa mielipidettä tosta tarpeellisuudesta kuin kirjoittaiakin.. Siis kellä kokemuksia omasta takaa niin kiitollisuudella otetaan vastaan.
 
Ei vielä muutettu mutta mielessä käynyt kyllä.... pitkä talvi aikaa.
sport05.gif
Jenkki sivuilta löytyy aikalailla ohjeita alkuperäisen putken muutoksiin esim....

http://people.delphiforums.com/vstarlaz/knowledgebase.htm#Exhaust
 
juutupesta kuuntelin tuossa kerran ääninäytteitä. Ainakin "900 vulcan" hakusanalla löytyy jotain
smile_org.gif
 
Kuis onko 08-> mallissa vain happianturit, eipä toi lontoon murre oikeen suju meikäläisetä.
blush.gif
voiko siis huoletta poistaa roinat putkesta.?
 
Vaimon -06 mallin VN900:seen vaihdoin viime kesänä Cobran putket ja Dynojetin Power Commanderin. Alkuperäisien Lambda-antureiden liittimiin piti hommata Dynojetilta eliminaattorit joita joutui lisäksi itse modaamaan että sai FI-valon sammumaan ja Power Commanderin toimimaan oikein. Kun kaikki pelasi oikein ero alkuperäiseen oli kuitenkin selkeä. Vetoa löytyy paremmin, kiihtyvyys parani jonkin verran ja äänet oli jo oikean moottoripyörän.

Petri
 
sanoi:
Vaimon -06 mallin VN900:seen vaihdoin viime kesänä Cobran putket ja Dynojetin Power Commanderin. Alkuperäisien Lambda-antureiden liittimiin piti hommata Dynojetilta eliminaattorit joita joutui lisäksi itse modaamaan että sai FI-valon sammumaan ja Power Commanderin toimimaan oikein. Kun kaikki pelasi oikein ero alkuperäiseen oli kuitenkin selkeä. Vetoa löytyy paremmin, kiihtyvyys parani jonkin verran ja äänet oli jo oikean moottoripyörän.

Tilasitko noi tarvittavat roinat mantereen toiselta puolelta, vai suomen jälleenmyyjän kautta.
 
Tilasin osat Duell:ta kun satun olemaan alan liikkeessä varaosavastaavana
smile_org.gif
Tietoa ei sitten saanutkaan mistään tilaamalla vaan lähes kaikki piti selvittää itse. Putket Cobra Speester Slashdown Duell tuotenumero: 31C-4818, Dynojet Power Commander PCIII USB tuotenumero: 24-83225-411 ja OS2-eliminaattorit Dynojet tuotenumero: 24-76423021 2 kpl. Lisäksi joudut aukaisemaan nuo eliminaattorit ja katkaisemaan lukon puoleisen vastuksen kummastakin.

Petri
 
Jos tekee Amerikan poikien varovaisemman virityksen, eli ei
poisteta kaikkia rojuja putkesta, niin meneeköhän seokset
silti liian laihalle? Tehoja en tarvitse, vaan äänet hieman paremmiksi.
Harkitsin uusia putkia, mutta ne vaativat seoksen korjaamisen ja nämä muutokset tulevat mulle liian kalliiksi.
Onkohan sellaisia putkia tarjolla, jossa on riittävä vaimennus ja ei tarvitsisi muutoksia seoksiin?
Kertokaa, jos tietoa. Kiitos
 
Jos tekee Amerikan poikien varovaisemman virityksen, eli ei
poisteta kaikkia rojuja putkesta, niin meneeköhän seokset
silti liian laihalle? Tehoja en tarvitse, vaan äänet hieman paremmiksi.
Harkitsin uusia putkia, mutta ne vaativat seoksen korjaamisen ja nämä muutokset tulevat mulle liian kalliiksi.
Onkohan sellaisia putkia tarjolla, jossa on riittävä vaimennus ja ei tarvitsisi muutoksia seoksiin?
Kertokaa, jos tietoa. Kiitos
>Harkitsin uusia putkia, mutta ne vaativat seoksen korjaamisen ja >nämä muutokset tulevat mulle liian kalliiksi.
>Onkohan sellaisia putkia tarjolla, jossa on riittävä vaimennus ja ei >tarvitsisi muutoksia seoksiin?
>Kertokaa, jos tietoa. Kiitos

Luulen että jos vain vaihdat esim. Cobran tai Silvertail:n putken VN900:seen ei sinun tarvitse mennä seoksiin koskemaan, eli mikään pakko ei ole mitään Power Commanderia asentaa. Tärkeintä tuntuu olevan että laitat alkuperäiset OS2-anturit uusiin putkiin jos(ja kun ) ne ilman antureita tulevat. Tuo Power Commander tulee tarpeeseen vaan kun haluat sen 1-3 HP lisää ja paremman vastaavuuden kaasulle.

Petri
 
Nyt tuli avarrettua vähäsen putkia. 490mm syvälle 25mm poralla putkenpäästä. 4 väliseinää tuli poistettua. Äänet muuttui miellyttävämmäksi.
062802jumpie_prv.gif

lisäksi tukin ilmanputsari kotelosta yhden letkun sieltä putsarikotelon päältä lähtevän...Aika näyttää kuinka hyvin pelittää.
 
Nyt tuli avarrettua vähäsen putkia. 490mm syvälle 25mm poralla putkenpäästä. 4 väliseinää tuli poistettua. Äänet muuttui miellyttävämmäksi.
062802jumpie_prv.gif

lisäksi tukin ilmanputsari kotelosta yhden letkun sieltä putsarikotelon päältä lähtevän...Aika näyttää kuinka hyvin pelittää.
Siis vaan pakoputken pakoaukosta sohit poralla? Täytyypä tutkia asiaa.

Minä otin päätylaipat irti, porasin kumpaankin putkeen 5 x 10mm reiät varsinaisen pakoreiän ympärille ja laitoin poppareilla päätylaipat takaisin. Äänet paranivat hieman mutta täysin tyytyväinen en ole. Vähän papattaa. Toisaalta nuo reiät helppo tukkia esim pyörää myydessä mikäli tarvetta.
 
sanoi:
Siis vaan pakoputken pakoaukosta sohit poralla? Täytyypä tutkia asiaa.
Jep, just noin kuin kuvailit.

Omassa äänet muuttui sillai että, kiihdyttäessä matalilla kierroksilla ja moottorin vääntäessä äänet miellyttävät mutta, kierrokset kun nousee niin paljon ettei moottorilla ole juurikaan kuormaa äänet muuttuu lähes samaan mitä vakioputkillakin...Eli lisää ääntä kaipaisin myös keskikierros alueelle.
 
Iteltä löytyi 40cm poranterä eikä sillä tullut vastaan kuin yksi väliseinä... Siis yksi per putki. Että jäiköhän terä juuri hieman lyhyeksi. No, jatketaan harjoituksia.
 
ilolientä nautittaessa sillon tein niin, siihen kannattaa suhtautua pienellä varauksella. Sillä neljä väliseinää muistelin poistaneeni. Toinen mikä vaikeuttaa muistamista kun yhden seinän kerrallaan porasin sillai että, 10mm poralla ensin koitin käyntiin ei äänet miellyttänyt 14mm poralla seuraavaksi ei hyvä lopuksi 25mm porasin koko väliseinän pois ysi toisensa perään. Joten seuraavaan väliseinään sama juttu. Tällei varovaisesti etenin kun ei tiedä kuinka paljon äänet muuttuu.

Sen verran syvälle kuitenkin porasin että, katin verkot alkasi näkyyn. Joten siihen lopetin.
Näkyykös sulla jo noi katin verkot putkenpäästä.?
490mm on sitten mitattu siitä putken viistosta uloimmasta päästä.
 
ilolientä nautittaessa sillon tein niin, siihen kannattaa suhtautua pienellä varauksella. Sillä neljä väliseinää muistelin poistaneeni. Toinen mikä vaikeuttaa muistamista kun yhden seinän kerrallaan porasin sillai että, 10mm poralla ensin koitin käyntiin ei äänet miellyttänyt 14mm poralla seuraavaksi ei hyvä lopuksi 25mm porasin koko väliseinän pois ysi toisensa perään. Joten seuraavaan väliseinään sama juttu. Tällei varovaisesti etenin kun ei tiedä kuinka paljon äänet muuttuu.

Sen verran syvälle kuitenkin porasin että, katin verkot alkasi näkyyn. Joten siihen lopetin.
Näkyykös sulla jo noi katin verkot putkenpäästä.?
490mm on sitten mitattu siitä putken viistosta uloimmasta päästä.
Tää on hyvä!
Kaikkia kannattaa kokeilla keppanan avulla
033102beer_1_prv.gif
 
Jos tekee Amerikan poikien varovaisemman virityksen, eli ei
poisteta kaikkia rojuja putkesta, niin meneeköhän seokset
silti liian laihalle? Tehoja en tarvitse, vaan äänet hieman paremmiksi.
Harkitsin uusia putkia, mutta ne vaativat seoksen korjaamisen ja nämä muutokset tulevat mulle liian kalliiksi.
Onkohan sellaisia putkia tarjolla, jossa on riittävä vaimennus ja ei tarvitsisi muutoksia seoksiin?
Kertokaa, jos tietoa. Kiitos
>Harkitsin uusia putkia, mutta ne vaativat seoksen korjaamisen ja >nämä muutokset tulevat mulle liian kalliiksi.
>Onkohan sellaisia putkia tarjolla, jossa on riittävä vaimennus ja ei >tarvitsisi muutoksia seoksiin?
>Kertokaa, jos tietoa. Kiitos

Luulen että jos vain vaihdat esim. Cobran tai Silvertail:n putken VN900:seen ei sinun tarvitse mennä seoksiin koskemaan, eli mikään pakko ei ole mitään Power Commanderia asentaa. Tärkeintä tuntuu olevan että laitat alkuperäiset OS2-anturit uusiin putkiin jos(ja kun ) ne ilman antureita tulevat. Tuo Power Commander tulee tarpeeseen vaan kun haluat sen 1-3 HP lisää ja paremman vastaavuuden kaasulle.

Petri
Seos kartoissa on n. 10-15% hevos powerin nousuvara ennenkuin menee liian laihalle, rikkaushan on vaan hyvää...Liian Laihuuden huomaa myös lievänä nykimisenä/ kuoleena kohtana kiihdyttäessä..Käytännössä vn900 seen voi vaihtaa putket sekä paremman ilmanpuhdistajan, vailla huolia,säätämisestä...  
sport05.gif
 
Nappasin muuten silloin kuvan työkaluistakin, moni kun ihmettellee ettei noin pitkiä poria olekkaan, niin kerrottakoon nyt että, ite hitsillä heppailin vähän jatkoa porille. Suosittelen kuitenkin hisaamaan poranterän ja sen jatko tangon kunnolla kiinni. Tässä se kuva teristä => http://kuvablogi.com/nayta/1877237/

Tämän hetkinen video äänistä. Videon äänet ei kyllä vastaa todellisuutta koska, kameran mikki on se joka määrää äänen laadun. Mutta laitan kumminkin linkin jota kiinnostaa kattoo. => http://www.youtube.com/watch?v=EJlLh98VOSI&feature=channel_page
 
Back
Ylös