VN900 Klassikko
New member
Mitenkäs on tuon laakerin kunnon tarkastaminen? Onnistuuko se ihan vain irrottamalla suojakuori vai onko laakeri niin piilossa, että pitäisi purkaa jotain, että näkee että on terve?On liian iso homma vaihtaa vain varmuuden vuoksi. Kone pitää ottaa pois rungosta ja pistää halki. Likipitäen ison mahdollinen työ yhden laakerin vuoksi.Moro!
Ostin juuri käytettynä '06 vuoden VN900 Classikin. Miten voisin tarkistaa/tarkistuttaa, että pyörässäni ei ole tätä ikävää vetoakselivikaa? Jos pyydän huoltoliikettä vaihtamaan vetoakselin laakerin, onko uusi laakeri varmasti parempi ja kestävä? Kannattaaka vaihdattaa, vai onko liian iso homma vain varmistukseksi?
Onko muita tyyppivikoja, joita pitäisi tsekata? Jostain muistan lukeneeni, että johonkin bensaletkuihin tms. liittyi joku huoltokutsu?
Takapyörä täytyy vaihdattaa pian, joten siinä yhteydessä voisivat varmasti mitata tuon hihnankireyden. Ilmeisesti siis 4mm on se suositeltavin?
yst. terv. Patrik
2006 vikoja mihin itse törmäsin olivat
1) Rekisterikilpi putoilee tielle. Joko itse teline murtuu tai sitten se murtuu takalokarista irti ja jättää reijän lokariin. Korjattu 2007 tai 2008 alkaen laittamalla tukiputki kiertämään takalokarin alapinnassa.
2) 130 kmh/h nopeudessa melkoinen värähtely toisessa pakokäyrässä, voisin kuvitella että murtuu poikki jos pidempään ajaa kovaa. En tiedä onko korjattu uudemmissa, luulisi että on.
3) Stefoja porsi sieltä täältä, esim taka-akselin stefa ei kestänyt kuin 3000 km.
4) Tuo hihna teetätti ihmetelyä heti uudesta. Merkkiliike tietekin sanoi että ei ole mitään vikaa, mutta itse laskeskelin että ei voi olla oikein ja löysäsin hihnan 6 mm poikkeamalle. Loppui kitinä ja toivottavasti ei pyörästä ehtinyt poskilaakeri ottaa vauriota.
Ruiskupuolessa oli jotain outoa, saattoi käynnistyksen jälkeen käydä suurilla kierroksilla, mutta kun samutti virrat ja käynnisti uudelleen niin toimi niin kuin pitikin.
Muista en osaa sanoa kun tuo meni noiden lastenteutien vuoksi jo 4 kk myöhemmin vaihdossa, joten en osaa sanoa noista takaisinkutsuista tai muista. Varmaan hyvä pyörä nykyään mutta ensimmäisissä oli syntymävikoja.
Kiitos vastauksesta!