• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Vtr 1000

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nyt pelittää taas
smile_org.gif
 jännitteensäädin syynä ja itse hommasin pyöräpurkaamosta kyseisen mötikän..oli -03 vuoden mallista mikä kolaroitu keulasta.. jäähdytysrivallinen malli ja samanlainen kuin esim.Stormissa myytävät eli varmasti jäähdyttää paremmin kuin vanha umpivalettu mötikkä
ja syytä onkin jäähdyttää sillä koekäytön aikana alkoi lämpeämään jo hieman.. tiedä sitten jos vaikka virittäis tuulettimen siihen,mutta jos edes kestäisi saman verran kuin alkuperäinenkin eli 72 Tkm niin tuskin toiste tarvii uusia  
biggrin.gif

kun kerran kiristimet ja säädin uusittu,kun tuskin muita tyyppivikoja enää on jäljellä nyt sitten vaan
sport05.gif
ja katsotaan mistä seuraavan kerran saa pyörän hakea pakulla  
tounge.gif

Työmaalla yritettiin purkaa vanhaa säädintä ihan mielenkiinnon takia,että mitä siellä mahtaakaan olla..eipä ollutkaan niin helppo homma,jotain ihme kumivalua se mötikkä ja eipä tuo kaasupolttimellakaan muuta kuin pikkasen mustunut pinnasta
biggrin.gif
ja aika kerros sitä töhnää siellä onkin eli ei ihme että kärähtää kun jäähdytys ainoastaan toisella puolella.. ja tänään tuli todettua,että aikas kuumana tuo säädin käykin..taitaa tulla tuuletin viritys siihen jossain vaiheessa..tosin tuo peltier elementti olisi myöskin tehokas jos vaikka joku sattuisi sellaisen virittelemään
smile_org.gif

Jou,

Olen tässä katsellut ja mietiskellyt vm.2002 VTR:n hankkimista ja haluaisin tietää että vieläkö tuon ikäisessä mallissa on tuota nokkaketjun kiristin- ja jännitesäädin vikaa? Kyselin erään liikkeen pyörästä että onko vaihdettu kiristintä mutta oli sitä mieltä että on enemmän cbr:n vikoja kuin vtr:n..  
nixweiss.gif

Kehtaiskohan sitä vaihtaa leiriä..  
tounge.gif

Ei pitäisi olla enää kumpaistakaan tuon ikäisessä. Jos mietityttää, niin 50€:n kappalehintaan niitä kiristäjiä marmoritiskiltä saa, eikä sen jälkeen huolta, eikä murhetta. Vaihtotyöhön menee puolisen tuntia.

Olen tässä katsellut ja mietiskellyt vm.2002 VTR:n hankkimista ja haluaisin tietää että vieläkö tuon ikäisessä mallissa on tuota nokkaketjun kiristin- ja jännitesäädin vikaa?
Jaa. Minulla oli uutena vuonna 2002 ostettu VTR. Ajoin sillä 4 vuotta (melkein päivälleen) ja 86.000km. Kertaakaan ei tarvinnut jännitteensäädinta vaihtaa, ja nokkaketjun kiristin vaihdettiin kerran noin 60tkm paikkeilla, vaikka ei vielä silloinkaa niin kovaa sirinää pitänytkään. Ei siis välttämättä ihan sekundaa.

Se nokkaketjun kiristin on kyllä moneen pyörään niin helposti vaihdettava osa [1], usein aika halpa [2] , eikä yleensä hajoa kerralla [3] että luokittelisin sen ehkä melkein kategoriaan jarrupalat tai muu normaali kulutusosa. Paljon ajetussa VTR:ssä kannattaa pikemmin kuunnella vesipumpun mahd. kolinaa.

/MarcusB

[1] XX:ssä meni noin vartti
[2] maksoi alle 90e
[3] piti vaan kovaa sirinää

Jees, hyvä homma..
sitten vielä jatkokysymys..
smile_org.gif

Onkos kokemuksia veturiajeluista kyytiläisen kanssa?
kuskin ja kyytiläisen näkökulmia kaivataan  
tounge.gif

Pyöräkuume on kova ja veturi oisi yksi varteenotettava vaihtoehto..  
tounge.gif

tänään vetelin laina veturilla tommosen 130 km matkaetapin ja mopo hörppäsi menovettä 13l ko matkalla. Onkos nää veturit kovia syöppöjä vai alkaako menovesimaistumaan jos kierroksia onkin koneessa vähän reilummin. Muistelen että jammun rykkösellä sai samanlaista matkaa ajella aikapaljo reippaamminkin ni ei silti menny noin paljo menovettä.

Jaa. Minulla oli uutena vuonna 2002 ostettu VTR. Ajoin sillä 4 vuotta (melkein päivälleen) ja 86.000km. Kertaakaan ei tarvinnut jännitteensäädinta vaihtaa, ja nokkaketjun kiristin vaihdettiin kerran noin 60tkm paikkeilla, vaikka ei vielä silloinkaa niin kovaa sirinää pitänytkään. Ei siis välttämättä ihan sekundaa.
Olen myös ihmetellyt tätä vimmaa vaihtaa tuota jännitteensäädintä ja ketjunkiristäjää. Olen ajanut useilla Hondilla 30-60tkm ja missään ei ole ollut noita trabeleita.
CBR1000F nokkaketjunkiristin piti pientä ääntä, mutta ei lähellekään ollut haluja vaihtaa sitä. Eikä se myöskään koskaan hajonnut.

Jännitteensäädin ei ole hajonnut koskaan itsellä. Pyörinä mm
2 x CBR1000F, VFR, CBR929RR, CBR1100XX jnejne.
En tiedä, onko not orginal- halpisakuilla/huonolla akun talviylläpidolla yms pyörän omistajan turaamisella jotain tekemistä asian kanssa, mutta itse pötköttelen orgis akulla helposti 5-7vuotta. Olisi voinut mennä 15vuottakin, mutta on tullut pyörän vaihto noita vuosia ennemmin eteen.

Nykyinen CBR1000RR omaa jo kuudetta vuotta elävän akun. Akku ei osoita mitään hyytymisen merkkejä.

Joko minulla on ollut mieletön munkki noiden asioiden kanssa, tai sitten ihmiset itse turaavat noita kiristäjiä ja säätäjiä vaihtokuntoon. Just my five cents.

moro. ittellää olis veturi kanssa suunnitteilla. mites kun siinä on se taka-akseli "lohkossa" kiinni niin onko missäänpäin maailmaa ollut tapausta että akseli menny rikki ja hajottanut koko lohkon?
sad_orig.gif

tänään vetelin laina veturilla tommosen 130 km matkaetapin ja mopo hörppäsi menovettä 13l ko matkalla. Onkos nää veturit kovia syöppöjä vai alkaako menovesimaistumaan jos kierroksia onkin koneessa vähän reilummin. Muistelen että jammun rykkösellä sai samanlaista matkaa ajella aikapaljo reippaamminkin ni ei silti menny noin paljo menovettä.
millä vauhdilla,minkälaista ajoa?
kyllähän se vie muttei noin paljoa...
itsellä 3 piikkiä alirattaita ja 110km/h nopeudessa kierrokset n4500rpm ja vie semmoset 6-7l
tänään alastarossa sitten 108km tripissä ja 17l meni löpöä
tounge.gif

uskallan väittää ettei normi maantieajossa vie 10l/100km
jotain vikaa
nixweiss.gif

10 l kulutus kuulostaa siltä, että jossain on jotain vikaa. Mulla vie "normi" ajossa n. 6,1 l. Pyörässä on dynojet, K&N vapaavirtaus suodatin ja Morivakin kannut putkistoineen. Pienin mittaamani kulutus on 5,8l/100km.

Olen myös ihmetellyt tätä vimmaa vaihtaa tuota jännitteensäädintä ja ketjunkiristäjää. Olen ajanut useilla Hondilla 30-60tkm ja missään ei ole ollut noita trabeleita.
CBR1000F nokkaketjunkiristin piti pientä ääntä, mutta ei lähellekään ollut haluja vaihtaa sitä. Eikä se myöskään koskaan hajonnut.

Jännitteensäädin ei ole hajonnut koskaan itsellä. Pyörinä mm
2 x CBR1000F, VFR, CBR929RR, CBR1100XX jnejne.
En tiedä, onko not orginal- halpisakuilla/huonolla akun talviylläpidolla yms pyörän omistajan turaamisella jotain tekemistä asian kanssa, mutta itse pötköttelen orgis akulla helposti 5-7vuotta. Olisi voinut mennä 15vuottakin, mutta on tullut pyörän vaihto noita vuosia ennemmin eteen.

Nykyinen CBR1000RR omaa jo kuudetta vuotta elävän akun. Akku ei osoita mitään hyytymisen merkkejä.

Joko minulla on ollut mieletön munkki noiden asioiden kanssa, tai sitten ihmiset itse turaavat noita kiristäjiä ja säätäjiä vaihtokuntoon. Just my five cents.
Onnekas varmaankin sitten ;)..tosin itsellä oli ajettu 74Tkm ennenkuin tuo jännitteensäädin sanoi sopimuksensa irti ja noita nokkaketjun kiristimiä en ajatellutkaan odottaa koska hajoaisivat joten vaihdoin ihan hätävarjelun liiotteluna ;)

Eipä kyllä ihme jos tuo säädin hajoaisi varsinkin jos umpeenvalettua kumia eikä mitään jäähdytysripoja ainoastaan tuo alumiini pohja ja sekin vasten levyä joka takarungossa eli tuuletus/hengittävyys luokkaa 0:lla

Ja tuosta kulutuksesta..itsellä 185 km ja 13.5l vaihtelevaa ajoa kaupungissa ja motarilla..suutinsarja k&n suodatin ja laserin hotcam sliparit eli jotain vikaa täytyy olla jos normi ajossa kuluttaa noin..suodatin tukossa ??

millä vauhdilla,minkälaista ajoa?
kyllähän se vie muttei noin paljoa...
itsellä 3 piikkiä alirattaita ja 110km/h nopeudessa kierrokset n4500rpm ja vie semmoset 6-7l
tänään alastarossa sitten 108km tripissä ja 17l meni löpöä
tounge.gif

uskallan väittää ettei normi maantieajossa vie 10l/100km
jotain vikaa
nixweiss.gif
jos sitä ajamassa on ollutkin oikein vetomies, joten viehän se
bowdown.gif

bensaa saa bensakaupasta ja viinaa alkosta

ajokokemus aivan jotain muuta kuin rykkösessä, joten kyllä mä siitä vaikka maksankin
wink.gif

Tervehdys.

Noista VTR:än jakoketjun kiristäjistä vielä. Sen mitä olen tätä ketjua lukenut, niin ymmärtänyt että niissä kiristäjissä olisi nimenomaan ogelmana jousen katkeaminen.

Eikö kukaan pelle peloton ole vaihtanut pelkästään niitä kiristäjien jousia uusiin / parempiin ?

Ja jos on, niin mitä on tilalle laitettu.

Miulla hajos jännitteensäädin 80.000 km kohalla VFR:ssä ja 45.000 km kohdalla VTR:ssä.
Monet vaihtaa noi veturin nokkaketjun kiristimet varmaan varmuuden vuoks kun alkaa kuuluu pientä raklatusta. Joillakin sit tietty hajoo ihan oikeestikin.
Miun veturista edellinen omistaja oli vaihdattanut ne 27.000 kohdalla, aiheesta vai aiheetta? En tiedä.

Kulutus on kaasukahvan asennosta riippuen 6-10 l/100km, normaalissa rivakahkossa (aina jonkinverran ylinop) seka-ajossa noin 7.

Testasin muuten huvikseni veturii tossa keväällä vakioputkilla. PIKKASEN vehkeen luonne muuttui!! Se oli kuin mikä tahansa riviompelukone!! Tuntu paljo laiskemmaltakii... sit äkkiä titaani high-mount sliparit paikoilleen ja taas alko tuntuu ja kuulostaa moottoripyörältä. Jännä juttu miten se äänimaailma tekee pärrän. Ne pakoputkesta tulevat paineaallot on se juttu joka tekee sen voiman ja seikkailun tunteen, näköjää
biggrin.gif
On se vaan helvetin hauska ajaa.

pärrän. Ne pakoputkesta tulevat paineaallot on se juttu joka tekee sen voiman ja seikkailun tunteen, näköjää
biggrin.gif
On se vaan helvetin hauska ajaa.
Tulipa tuosta mieleen jekku jota en enää voi tehdä[1]. VTR:llä ajelin kapungin rantaraittia hitaasti, kaveri perässä omalla pyörällä. Sain päähäni pamauttaa kunnolla, joten kierrokset noin 3000:ssa tein tappokatkaisijapamauksen. Kyllä siitä vakiopönttö-VTR:stä myös lähti ainakin silloin ääntä, ja painettakin sen verran että perässä ajaneen kaverin kypärän visiiri loksahti alas[2].

Mitä vielä VTR:n kulutukseen tulee, olen ajanut yli 275km tankillisellä, mutta myös saanut tankillisen menemään noin 100km matkalla (kiire lautalle Rostokkiin, autobaanalla hana auki...). Pitää huomoida se että VTR:ssä oli tullessaan aikansa suurimmat kaasarit (olisko ollut peräti 52mm muistaakseni), ja kaksi aika janoista sylinteriä niitten ruokittavana.

/MarcusB

[1] Kaasarikoneissa on ehdottomasti omat puolensa.
[2] Tiedä sitten josko oli "paine"aallosta vai siitä että pää hieman hätkähdyksestä heilahti. Ainakin ihan sattumalta jalkakäytävällä juuri siinä vieressä olleet pimut tekivät nätit ryyd-loikat.

Tervehdys.

Noista VTR:än jakoketjun kiristäjistä vielä. Sen mitä olen tätä ketjua lukenut, niin ymmärtänyt  että niissä kiristäjissä olisi nimenomaan ogelmana jousen katkeaminen.

Eikö kukaan pelle peloton ole vaihtanut pelkästään niitä kiristäjien jousia uusiin / parempiin ?

Ja jos on, niin mitä on tilalle laitettu.
Juuh jousihan siellä se heikoin lenkki on..ja tuosta jousien vaihdosta tuonne kiristimen sisään voikin olla pikkasen hankalempi homma koska jousi on ohuesta langasta ja ei muutenkaan kovin normaali... jos uudet kiristimet maksaa n.55€ kpl en usko että kannattaa alkaa teettämään jossain jousia sen takia
Muutenhan ajatuksena ihan hyvä
smile_org.gif

omassani 2003 mallisessa ei ole kiristimiä vaihdettu.
48tkm ajettu.
olisikohan tuon ikäisessä jo lastentaudit korjattu.
jos ei niin ajetaan...
kiristimiä saa kiristinkaupasta ja venttiilejä venttiilikaupasta
tounge.gif

Back