Vtr 1000

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ettei olisi jossain välissä joku huono liitin tms. mikä syö jännitettä niin ettei tule enempää.

Latauksessa menee niin isot virrat, että huonot liitokset yleensä samalla tarkoittavat palaneita liittimiä. Niitäkin on joissakin vehkeissä ollut. VTR ei ole tuttu laite.
 
Latauksessa menee niin isot virrat, että huonot liitokset yleensä samalla tarkoittavat palaneita liittimiä. Niitäkin on joissakin vehkeissä ollut. VTR ei ole tuttu laite.

Totta. Jos laturi antaa 500W, kaikki valot yms. päällä niin heti startin jälkeen sieltä voi tulla noin 35A. Jos jokin liitin hukkaisi kaksi volttia, ottaisi se 70W. Savuindikaatio tulisi minuutissa.
 
Saattaapi olla vikana staattorilta jännitteenalentajalle menevät johdot.
Minä etsin vikaa tosi kauan ennen kuin löysin ongelman. Laitoin sitten paksut uudet piuhat niin ongelma poistui.
Oli vanhat johdot aivan loppuun palaneet.
 
Mitä akkuja ihmiset käyttää omissa vetureissaan?

Yuasa kai se on se "ainoa oikea" lyijyakku. Vintturiin sopiva malli on vaan niin hiton kallis, ettei litium-ioni maksa enää kovin paljoa enempää. Mää laitoin omaani Stormin myymän Shorai merkkisen patterin.
 
Saattaapi olla vikana staattorilta jännitteenalentajalle menevät johdot.
Minä etsin vikaa tosi kauan ennen kuin löysin ongelman. Laitoin sitten paksut uudet piuhat niin ongelma poistui.
Oli vanhat johdot aivan loppuun palaneet.

Mutta aina kun antoi lisä virtaa akulle se lähti käyntiin.jotenkin vaan omat ajatukset pyörii nyt että akussa olisi jotain vikaa. no anyways tuli haettua Yuasan vähän isommalla kylmäkäynnistysvirralla oleva akku. katsoo jos se sitten kestää 500km pidempään.
 
Mutta aina kun antoi lisä virtaa akulle se lähti käyntiin.jotenkin vaan omat ajatukset pyörii nyt että akussa olisi jotain vikaa. no anyways tuli haettua Yuasan vähän isommalla kylmäkäynnistysvirralla oleva akku. katsoo jos se sitten kestää 500km pidempään.

Uudesta akusta huolimatta tarkistitko latausjännitteen, että se oikeasti nousee sinne 14 voltin tuntumaan koneen käydessä / kierroksilla. Akku menee ihan turhaan pilalle jollei se lataa, koska lyijyakku ei kestä vajaana olemista.
 
Pitäs veturista saaha tankoa vähän korotettua.. Nuilla vfr.n clipareilla käsittääkseni nousee vähän? Mutta mistä mallista löytää sopivat?
 
Olisko jollain Veturitietäjällä heittää faktaa noista vehkeen jakoketjun kiristimistä; onko tuon rakenne jossain vaiheessa muuttunut vahvemmaksi? Varaosakuvia katsellessa huomasin että ilmeisesti 2003 (vai olikohan 2002) eteenpäin on ainakin osanumero muuttunut (ja uutta osaa tarjotaan korvaavana vanhempiin malleihin myös), joten olisiko tuossa välissä jotain tapahtunut?

Jenkkien keskustelualueiden syövereissä kovasti huhutaan että jossain vaiheessa olisi rakenne muuttunut ns.räikkämalliseksi jolloin kiristin ei jousen katketessakaan pääse pamahtamaan kokonaan löysäksi pelastaen koneen venttiilituholta. Samalla puhutaan että uuden osan erottaisi oranssista tai pinkistä täplästä. Liekö tällaisessa mitään perää?

Olisi tyrkyllä hieno ja vähän ajettu 2005 mallinen VTR täällä saksanmaalla mutta kuumottaa että nuo surullisenkuuluisat kiristimet tekee temput :p
 
kiristin ei jousen katketessakaan pääse pamahtamaan kokonaan löysäksi

Tuolta näet, millainen se on sisältä: https://www.dropbox.com/sh/i183dlvm6qwbqob/AABIG4AWpzhXLNcTKqOBEJTia?dl=0 Ei siellä mitään mekanismia valitettavasti ole...

Mutta huoli pois! Hommaat sen pyörän nyt ensin ihan kiltisti ja sitte laitat sinne tuon tapaiset: APE MANUAL CCT VTR1000 Noita nimenomaisia en itse ostaisi, koska ovat ihan hävyttömän kalliit. Löydät kyllä järkevämmän hintaiset, kohan etsit.
 
Juu, muuten manuaaliset kiristimet olisivat ehdottomasti the way to go mutta täällä Saksassa väliaikaisesti tämän vuoden vielä asuvana ei minulla ole käytössäni juuri minkäänlaisia tiloja eikä työkaluja noiden vaihtamiseen, kun kuitenkin oikeaoppisesti suoritettuna vaativat venttiilikoppien irrottamisen ja muuta askartelua :D eikä viitsisi liikkeelle tuosta hommasta alkaa maksamaan turhanpäiten...
Noh, täytyypä pohtia vielä asiaa. Kovasti kutkuttaisi peli hommata kuitenkin. Perin vittumaista vieläpä että ilmeisesti veturin kiristimet eivät aina millään tavalla varoita ennen totaalikaputtia, toisinkuin monet muut missä rallatus alkaa jo hyvissä ajoin ilmoittelemaan vaihdon tarpeesta.
 
oikeaoppisesti suoritettuna vaativat venttiilikoppien irrottamisen

Ei tartte. Pittää vaan konetta pyörittämällä tunnustella, että siinä pytyssä, minkä kiristintä on vaihtamassa, ei nokka-akselit ole jännityksellä, jolloin olisi suuri vaara, että ketjun kireyden poistaminen johtaa jaon hyppäämiseen. Siinäkin pahimmassa tapauksessa sen kuulee kyllä ja tietää olla pyörittämättä konetta enempää. Mutta hei, tuu tänne etelä-naapuriin käymään sen pyöräs ja manuaalikiristimien kanssa ni pistetään paikalleen. Ei mullakaan tilat ole hääppöset, mutta tarvittavat työkalut pitäisi löytyä. En käsittääkseni ole hukannut mitään sen jälkeen, kun olen vintturia viimeksi räpeltänyt...
 
Hehe, no täytyypä katsoa mitä pyöränhankinnan kanssa tapahtuu :D tuossa on kyllä pari Vifferiä vaihtoehtona myös ainakin.
Toisaalta sitäkään ei ikinä tiedä vaikka kyseiseen yksilöön olisikin jo manuaaliset kiristimet vaihdettu, livenä en ole laitetta nähnyt.
Etelä-Saksassa satun vielä asumaan niin mahdoton matkakaan ei Sachselniin kyllä olisi :p
 
VTR ja lämpöjen nousu?

Mistä lähtisin vikaa etsimään, kun lämmöt nousee ihan 5-10km matkalla pikatieajossa tuonne 100°C

En tiedä nouseeko minne asti, kun sen jälkeen sammuttanut ja odotellut rauhassa lämmön laskua.

Pyörä on tosiaan 2004 Vtr 1000f ja aika tekele... (koitettu tehdä fighter...)
Olen pyörän epäonninen uusi omistaja..

Mitä teen ensin?
Uudet nesteet ? Vesipumppu ? Termari ? Vai pyörä paaliin ja uuden osto...?
 
EI siinä mitään vikaa ole.
Tai on se, että siitä on yritetty tehdä fighter.
Flekti käynnistyy 106 asteessa ja sammuu 103 asteessa.
Tarkasta että jäähdytysnestettä on riittävästi.

Aloin kuitenkin miettiä, että kannattaa tarkastaa nesteet, että ei vaan joku rähmäkäpälä ole sekoittanut erivärisiä nesteitä keskenään ja siitä syystä nesteen kierto on hidastunut.

Jarkki
 
Viimeksi muokattu:
EI siinä mitään vikaa ole.
Tai on se, että siitä on yritetty tehdä fighter.
Flekti käynnistyy 106 asteessa ja sammuu 103 asteessa.
Tarkasta että jäähdytysnestettä on riittävästi.

Jarkki

Nestettä on kyllä.

Juu fighteririksi yritetty räpeltää :)

Sen verran vielä, että ylävesiletku oli kuuma, mutta alavesiletku ei..
 
Käytä konetta paikallaan niin, että lämmöt nousee. Tarkkaile, flektin pitäisi käynnistyä 106 asteessa ja lämpö alkaa lasken.
Jos näin tapahtuu niin kaikki on kunnossa ja ei muuta kuin kovaa ajoa.

Jarkki
 
Aloin kuitenkin miettiä, että kannattaa tarkastaa nesteet, että ei vaan joku rähmäkäpälä ole sekoittanut erivärisiä nesteitä keskenään ja siitä syystä nesteen kierto on hidastunut.

Jarkki

Käynpä hakemassa uutta jäähdytinnestettä ja huuhtelen järjestelmän.
Onko tähän antaa vinkkejä miten olisi paras huuhdella, jos on jotain epäpuhtauksia jäänyt.. Jonkun youtube pätkän katsoin missä laitettiin etikkavettä järjestelmään ja sillä tehtiin "huuhtelu"...
 
Käytä konetta paikallaan niin, että lämmöt nousee. Tarkkaile, flektin pitäisi käynnistyä 106 asteessa ja lämpö alkaa lasken.
Jos näin tapahtuu niin kaikki on kunnossa ja ei muuta kuin kovaa ajoa.

Jarkki

Testaillaan...

Kuinka korkealle annan lämpöjen nousta, jos flekti ei käynnisty tuossa n.106°C

Pyörään on vaihdettu Koson mittari, mutta kait tuo lämpötila anturin luku paikkansa silti pitänee?

Onko muuten mitään keinoa katsoa kiertääkö vesi järjestelmässä?
 
Back
Ylös