Vtr 1000

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Heh, minun vanha söhmi-kirjoituksenihan VTR:stäni tuossa on... niitä aikoja. Edelleen allekirjoitan kaiken mitä tuossa aikanaan sanoin, ja oli pyörä vielä vaihtoon mennessä 86tkm mittarilukemalla hyvässä kunnossa, mitä nyt joskus ilmeisesti vesipumpusta kuului nakutusta koneen ollessa kylmä.

Nyt olen ajanut noin vuoden XX:llä eikä vaihto juuri kaduta, mutta oli sillä VTR:lläkin ehdottomat hyvät puolensa jos vertailee. Päällimmäisenä tulee mieleen laitteen paino, varsinkin kaupunkikäsittelyssä.

/MarcusB
 
Onkos kellään ollu karstan kans ongelmia... pyörä saa kyllä tosi roimasti ainetta (pitää käynnistää moottorisahatyyliin kylmänä) ja paljon tullu ajeltua kaupunkiajoa. Vanha takasylinterin tulppa oli karstottunu tosi pahasti, pitää tuossa viikolla katsoa onko uus karstottunu kans. Eihän täällä pääse ottamaan karstoja pois missään, pitäs mennä Saksan baanoille ilmeisesti.
 
Onkos kellään ollu karstan kans ongelmia... pyörä saa kyllä tosi roimasti ainetta (pitää käynnistää moottorisahatyyliin kylmänä) ja paljon tullu ajeltua kaupunkiajoa. Vanha takasylinterin tulppa oli karstottunu tosi pahasti, pitää tuossa viikolla katsoa onko uus karstottunu kans. Eihän täällä pääse ottamaan karstoja pois missään, pitäs mennä Saksan baanoille ilmeisesti.
Eikös siinä oo vaihteisto sitä varten et saat kiekat haluammalles tasolle...
cool.gif
Mulla ei oo kyllä ollu minkäänlaista karsta ongelmaa. Kannattaa seokset tarkistaa jos ei oo ihan vasta säädetty.
 
Ollu nytten veturi muutaman kuukauden alla.
Painoa on itsellä aika paljon ja kaksi päälläkin tullu ajeltua, hyvin kulkee...
Moottori vääntää alhaalta asti, joten ei tarvitse niin kovaa kierrättää...
Kylillä ajo on aivan loistavaa, nopee kiihtymään ja mahtavat äänet!! Ratastusta pitäs vähä muuttaa, sit vielä parempaa..
Matkaa on ihan ok ajaa, eihän noi mitään matkapyöriä oo. Kulutus on 5-7 L/satasella, ei mikään syöppö mielestäni. Ainahan sitä bensaa hanasta saa...

Loistava pyörä kaikin puolin, suosittelen ensi pyöräksi.
062802moto_prv.gif
Pitää nostaa vanha topiicci ylös...
Toi kulutus... onko ihan vakiolla ollut noin matala ??
 
Nokkaketjun kiristäjät vaihtoon ENNEN kun hajoaa.Max.30tkm/kiristäjäsetti.Menee kiristäjän jousi poikki varottamatta ja mäntien kosketus venoihin mahdollista.Kaveripiirissä kolme tapausta eli suht vakavasti otettava asia.Kiristäjät ei kovin kalliita ja nopsa vaihtaa. Näyttää hyvin kulkevan radalla ja reilusti reissutkin kaverit tehny.Vähän öljyä vahdittava kun kovempaa pidempiä matkoja bahnalla laskee.
 
Nokkaketjun kiristäjät vaihtoon ENNEN kun hajoaa.Max.30tkm/kiristäjäsetti.Menee kiristäjän jousi poikki varottamatta ja mäntien kosketus venoihin mahdollista.Kaveripiirissä kolme tapausta eli suht vakavasti otettava asia.Kiristäjät ei kovin kalliita ja nopsa vaihtaa. Näyttää hyvin kulkevan radalla ja reilusti reissutkin kaverit tehny.Vähän öljyä vahdittava kun kovempaa pidempiä matkoja bahnalla laskee.
Onko muilla vastaavia kokemuksia ??
 
Onko tuo nokkaketjun kiristäjä ongelma jossain tietyissä vuosimalleissa vai kaikissa?
Itselläni on -02 veturi ja olen ollut laitteessen todella tytyväinen. Mukava vääntö ja ne äänet...
 
kiinnostaisi myös tietää että onko nokkaketjunkiristäjä-ongelmat alkumalleissa vai kaikissa.
itsellä -03 32tkm
 
Ainakin Ronayersin mikrofilmeissä osanumero on vuosimallista riippumatta sama. Jousihan noissa poikki menee, eli väittäisin, että sama tyyppi ominaisuus ikään katsomatta. Vihjeeksi voin laittaa, että kun kone alkaa rohisemaan yht`äkkiä varoittamatta, kannattaa heti sammuttaa ja koittaa tulille vasta, kun on jako tarkistettu ja kiristäjät uusittu. Jako pomppaa, jos on pompatakseen, vasta kun kone sammuu. nimim. kaksi pakoventtiiliä mutkalla.
 
Ainakin Ronayersin mikrofilmeissä osanumero on vuosimallista riippumatta sama. Jousihan noissa poikki menee, eli väittäisin, että sama tyyppi ominaisuus ikään katsomatta.
Jenkkifoorumilla on mutua että konstruktio olisi jossain vaiheessa parantunut, vaikka siis osa sinänsä ulkomitoiltaan on ihan sama ja näin ollen uudempi osa sopii myös vanhempaan koneeseen. Arvio on vuonna 2000 tai jotain (osassa joku tehtaalla lätkäisty värillinen piste eri värinen) mutta itse en ole nähnyt tuosta mitään faktaa missään. Aikoinaan kun pyörää shoppailin ja vähän enempi ajetusta hieroin kauppaa merkkiliikkeessä ja halusin että kiristäjät olisi vaihdettu huollon yhteydessä niin siellä ei oltu moisesta viasta kuultu ikinä...

Tuosta konstruktiosta vielä sen verran että itse kiristys tapahtuu niin että ikäänkuin ruuvi kiertyy ulospäin jousen työntämänä, eli kun se jousi pettää niin se ruuvi alkaa itsestään kiertyä takaisin sisäänpäin ja siinä vaiheessa pitäisi olla vielä hetki aikaa lyödä pelit seis kun rallatus alkaa. Riippuu sitten tilanteesta kuinka pitkä tuo hetki on... ne kenelle tuo on sattunut voi varmaan kertoa lisää.
 
Väitän, että tuo kestää ajaa tyhjäkäynnillä, vaikka kiristäjä on pashana. Minä rullailin varmaan puolisen kilometriä, ennenkuin löysin turvallisen paikan pysähtyä, jako pomppasi vasta kun koneen sammutti.
Satkun maksaa uudet kiristäjät. Kannattaa mieluummin varmuuden vuoksi vaihtaa, kun itkeä ja vaihtaa.
 
Onko orgin veturikuljettajilla pyörässään vapaavirtaus suodattimia? Minkämerkkisiä? Onko pelannut paremmin vai ollut jotain ongelmia sen vuoksi? Muistelisin että oisin jostakin lukenu ettei sitä kannate laittaa veturiin..
nixweiss.gif
 
Mulla löytyy -97 peruspiristelty.
Suuttimet, ja yoshin putket, siukolan säätämä.
Täksi kesäksi piikkiä pienempi eteen ja taas mennään. Ja jotain perus hilpettä.
Kiristäjät pitäis kattoo.
Tuplakupla toimii ku häkä.
ja ne äänet!

Kiva on ajella, sopii todella kaikkeen, ainakin minulle.
Emäntä istuu pakkarillakin ihan mielellään. Tuli pitkiäkin pätkiä heitettyä. Miinuksenä kovinpieni (16l) tankki nähden tuohon 7-8l yleiskulutukseen. Saapi vähän väliä tankata.

Ympäriämpäri rataa tuli viimekesänä käytyä. Ohjausiskarin kaipaa kovempi vauhtisiin mutkiin.

Siitä vapari suodattimesta ei oo paljoo hyötyö, koska siinä on puolet pienempi suodatin pinta-ala kun vakiossa, joten ilmaa menee suunnileen saman verran läpi, Olenko oikeassa??
 
97 Veturi löytyy, ylläolevan lisäksi syttypyörä, välitykset ja vapaavirtaussuodatin (BMC Race)... tulee siitä hienot imuäänet
buttrock.gif

Yleiskulutus 7-8?? hyvä jos alle 9 pääsee
omg.gif

Ei ole minun virittämä peli, ollut jollain hemmolla ratapyöränä-
nixweiss.gif
 
Alla on 97 veturi , pikku tankki ja perus viri palikat alla (suuttimet , putket , etulätkä , syttypyörä) 10l vakioputsarilla aika lähellä , mutta sehän kompensoituu kaasun käytöllä. Oli pari tuhatta kilsaa vapaavirtaus suodatin paikallaan ei mennyt soppaa niin paljon koska penkitetty normi putsarilla kävi laihalla pitäis vaihtaa isommat suuttimet mutta en jaksanut alkaa nysvään asian tiimoilta koska veturissa ei ole ram airia joka kuulemma vaikuttaa putsari hommaan
aikalailla.
crazy.gif
 
Kuulostaa aika kovalta kulutukselta 10l sadalla... mutta se on tosiaan kahvasta kiinni. Keväällähän sen näkee miten paljon oma vie. -02 , Vincen hi pipet ja suuttimet on vaihdettu.
 
Noin 7-8 litraan oli tosiaan viimekesän keski kulutus. n.8tkm matkalta. Toki radalla ja räpätessä menee huomattavasti enempi.
Mutta sellasessa normi työmatka/ siirtymä ajossa meni tuon verran.

Saahan sitä soppaa toki menemään jos haluaa. EI muutakun hyttipystyyn joka valoista ja aina punarajalle asti..... Mutta kovin turhan päiv'istä jatkuvasti.
 
Asiasta talikkoon:

Sami, jostain luin että iskit veturiin xenonit kiinni. Luonasko hyvin asennus?
Meinasin itsekkin kys omaiseen projektiin..
 
Back
Ylös