• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Vtr 1000

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Täyshuolto, kaasarien synkkaus, kytkimen huolto + 3 piikkiä isompi taakse = kuin uusi pyörä taas :rakastunut:
Kun nyt vaan uskaltais ottaa noi killerit veks ni olis täydellinen äänikin...

Tuli riisuttua veturi nakuksi...äläkää marisko. Tykkään siitä enemmän nakuna kyllä :polonen:. Mutta minkähänlaisen mittariston siihen sais nyt asennettua? Täytyis olla kohtuu pienikokonein ja mieluusti kohtuu helppo johdotuksien puolesta. Infoa siinä ei tarvisi pakosti olla kuin nopeus, mehumittari ja lämpö. Katellu nuota ulkolais foorumeja, mutta jos joku olis tämän jo tehny ja osais suositella jotakin niin olis puoli valtakuntaa.

Jos laitat crossitangon laitteeseen niin varaudu siihen et etupää tulee olemaan rauhaton etenkin kaarteissa kun oma ruho ei ole painona. Itsekin olen superhawk-foorumilta kattellut tyylikkäitä naku-toteutuksia ja on käynyt mielessä, mut tuo yksi tankokokeilu riitti. Ajo-ominaisuudet kärsi tai siis jo ennen kunnioittaen ajettava pyörä muuttui suorastaan pelottavaksi... Laittele kuvia projektista

Täyshuolto, kaasarien synkkaus, kytkimen huolto + 3 piikkiä isompi taakse = kuin uusi pyörä taas :rakastunut:
Kun nyt vaan uskaltais ottaa noi killerit veks ni olis täydellinen äänikin...

Sama setti tapahtui tuossa. Tuntui aika uskomattomalta miten pyörä muuttui.

Etupään huolto vielä jykevimmillä jousilla, isommat jarrut ja teräspunosletkut ni sitte pitäis olla kiva.

Missäs käytitte synkkaukses? Oliko kuin arvokasta lystiä?

Onnistuu varmaan lähes jokaisessa mp-huoltoja tarjoavassa lafkassa Turun seudulla. Edm jossain Bikeworldin hinta muistaakseni.. Mulla on pitkät suhteet (20v) erääseen nimeltä mainitsemattomaan liikkeeseen, joten hinnoista en täällä lähde sen enempää huutelemaan omalta osaltani :p

Shakal, etupään huolto vielä puuttuu multakin :;):

Bikeworld. Kilpailutin KR-paketin vaihdon (niin että vien itse osat) + venttiileiden säädön + kaasarien synkkauksen ja Bikeworld tarjosi 300-500e hintahaarukalla. Työtä oli pari tuntia enemmän kuin piti, koska oli muutama venttiili vähän niin ja näin.

Ehdottomasti suosittelen heidän palveluaan, 100% tyytyväisyys minulla.

Olen kans huollattanut BW:ssa. Ei moitittavaa, tosin kerran eivät huomanneet et takavalo oli pimeänä mut sain ilmatteeks uudet polttimotkorvaukseksi

Veturin synkkauksessa vie aikaa se kun virittää nipan etummaiseen pyttyyn ja ottaa sen sitten taas pois. Suosittelen asentamaan tai asennuttamaan siihen saman nipan kuin takapytyssäkin on valmiina, siitähän tulee alipaine hanalle. Siihen etupytyn nippaan sitten sopivan mittainen tulpattu letku ja tulpattu t-haara siihen toiseen niin synkka sujuu koska vain muutamassa minuutissa.

Toinen suositeltava ostos on sitten seosruuvien säätötyökalu, seokset eivät tehtaalta lähtiessä ole välttämättä optimoitu käytön vaan saasteiden mukaan.

Oiskohan kondensoitunut vettä tankkiin? Itse käytin tankin pois ja valutin kaikki ulos mitä tuli ja sen jälkeen vielä masinoolit perään niin johan helpotti yskimiset.

Tämähän se oli! Olinkin jo ennen viestisi lukemista ehtinyt lapolla tyhjäämään tankkia mutta tietysti viimeset sitkeimmät vesi/p*askalitkut sinne jäi jotka pisti ajaessa vastaan uudenkin bensan seassa. Nimeomaan tuo masinoli taitaa olla se ihmelitku millä tämmöset ongelmat oikenee. Tankin tyhjäys uudestaan ja pistin masinolin lisäksi vielä varuiksi valvolinen carburettor cleaneria tuhdin annoksen bensaan niin johan alkoi käynti pikkuhiljaa tasoittumaan. Tänään kävin n. tunnin lenkin heittämässä ja aivan normaalisti jo toimi.

Joten kiitos vinkistä, ja toivottavasti tulee tämä neuvo vastaan niille joilla varsinkin talven jäljiltä veturi nikottelee :)

Itelle tuli kans noita pikkukierrosten nykimisiä, mutta ihmeellisesti huollon jälkeen... Venat säädettiin, kaasarit synkattiin, tulpat, öljyt jne perushuolto siis takana. Olivat itsekin huomanneet ongelman ja siksi pyörä oli viikon huollossa. Jotain litkua ja rajotinta vastaan kuulemma ni lopulta alko pelittää. Eilen ajelin vähän enemmän ja kotiin palatessa, keskustan liikenteessä alkoi tökkiä :sad:
Ei kai munkaan nyt muuta auta ku hakea Motonetista jotain litkuja tankkiin ja toivoa parasta... Vai kannattaisko vielä reklamoida sillä nämä oireet tosiaan tulivat vasta huollon jälkeen?

Täällä mä juttelen itselleni taas... Motonetista jotain kaasutinpuhdistuslitkua puolipulloa tankkiin ja sitten motaria Paimioon, tuppi välillä levällään ja killerit poissa ja fiilikset korkealla :D En havainnut Turkuun palatessani mitään nykimistä, vain muutaman kerran kierrokset meinasivat pudota alle tonnin liikennevaloissa, mutta ei ollut sammuminen lähelläkään. Kaipa mä selätin nykimiset tällä haavaa... Juhannusajeluja odotellessa :jpstyle:

Ps. Millaisia oireita se jännityksen säädin aiheuttaa hajotessaan?

Mul toimi täysin normaalisti. Ajoin tankin tyhjäksi ja huoltsikal ei enää startannut. Kotona mittasin latausjännitteen tyhjäkäynnil (jotain 14 V tietämil) ja kierroksilla kun mittari näytti 16 volttia niin tiesin lopettaa mittailut ja lähteä hakemaan jännitteensäädintä ja uutta akkua...

Mun veturi on kyl nykinyt pikkukierroksil niin kauan kuin muistan eli neljä ajokautta. Himpun on helpottan kun laitoin vakiopöntöt kiinni, muttei ole poistunut kokonaan. Selvittelin asiaa ja Bikeworldis ovat asentaneet dynojetin suutin setin ja säätäneet seokset sillai "keskitiehen" eli toimii suht normaalisti kulutuksen ollessa 6-7 litran tietämil. Jos säätäisivät sillai et saa täyden hyödyn irti niin kulutus nousisi pari litraa ja toimintasäde tippuisi kivasti.

Kierroksilla 3500-4000+ tuo ei nyi niinpä olen antanut asian olla. Tosin vaimo kyydissä kun cruisaillaan niin kierrokset usein on 2500-3000 kun maaseututeitä ajelee. Se on sitä vanhan pyörän luonnetta et köhii vastaan kun ei anneta löylyä riittävästi :grin:. Tosin kyljet tulee nopeasti mustelmille jos meinaa vaimo kyydissä innostua mutkateil vähän päästeleen...

Ps. Millaisia oireita se jännityksen säädin aiheuttaa hajotessaan?[/QUOTE]

ainoa oire oli,että jättää tielle ja sulake ei pysy ehjänä..ainakin itsellä teki tuon tempun ja tarkastellessa säädintä oli "bakeliitin" tai sen suojatöhnän läpi sulanut tinat säätimen sisältä.
ja mielenkiinnosta yritin tutkia mitä säädin oli syönyt,mutta tuo "töhnä" ei suostunut irtoamaan edes polttamalla :grin:

Ja tuohon nykimiseen,että itselläkin pikkasen "nypyttää" hiljaisemmassa ajossa,mutta taitaa kuulua pyörän luontoon..
vaihdettu k&n suodatin,dynojet ja putket..

Täällä mä juttelen itselleni taas... Motonetista jotain kaasutinpuhdistuslitkua puolipulloa tankkiin ja sitten motaria Paimioon, tuppi välillä levällään ja killerit poissa ja fiilikset korkealla :D En havainnut Turkuun palatessani mitään nykimistä, vain muutaman kerran kierrokset meinasivat pudota alle tonnin liikennevaloissa, mutta ei ollut sammuminen lähelläkään. Kaipa mä selätin nykimiset tällä haavaa... Juhannusajeluja odotellessa :jpstyle:

mites tuo kaasarin puhdistusaine on vörkkiny itellä nykii kans pikkukierroksilla ja vasta 30tkm ajettuna? suoraan vaan synkattavaks vai kannattaako noita litkuja kokeilla eka? vika voi olla monessa muussakin mutta iski vaan silmään tuo puhdistus aine :grin:

Kuten jo kerroin litkut autto oireisiin. Nyt en ole ajanut ylí viikkoon ni en osaa sanoo miten toimii... Tarttis ajella sellanen kunnon pätkä eri vauhdeilla ja tunnustella sitten miten menee. Mulla nykiminen tuli huollon jälkeen, eli ota siitä nyt sitten selvää :paikallatuulee:

Veikkaan akkua, on todennäköisesti vaihtokunnossa. Mulla on 03-mallinen ja teki samoja vinkeitä pari vuotta sitten huonolla akulla.

Vastataan nyt jo unohtuneeseen juttuun. ongelma ratkesi kun kävin läpi sähköjohdot satulan alta, ei löytynyt häikkää sieltä. no akun kenkä oli löysällä ja siitä johtui ilmeisesti mittarin välkkyminen ja startti ongelma. kun akku ladattiin ja kengät kiinnitettiin uudestaan niin mitään ongelmaa ei ole olllut sen jälkeen.

Kuten jo kerroin litkut autto oireisiin. Nyt en ole ajanut ylí viikkoon ni en osaa sanoo miten toimii... Tarttis ajella sellanen kunnon pätkä eri vauhdeilla ja tunnustella sitten miten menee. Mulla nykiminen tuli huollon jälkeen, eli ota siitä nyt sitten selvää :paikallatuulee:

Mulla rupes nykimään kans viime vuonna ajokauden lopuiksi ja purin ja putsasin kaasarit, asetin throtlen siihen mikä 560ohmiako se oli, seosruuvit tehdasarvoon, ja synkkasin kaasarit ja vaihdoin tulpat jaa tsekkasin ajotuksen ja säädin noita manuaalikiristäjiä vielä, niin ja kaasarin kumikurkut tuli vaihdettua. Ei mitään vaikutusta. Nykiminen helpottui kun avas vähän ryyppyä eli häppää ei saanu. Sitten laitoin tota litkua tankkiin niin heti helpottui. Eli jossain kaasarissa, imukanavis tai venttaaleis pinttynyttä paskaa. :sad:

Onko muilla semmosta ongelmaa veturissa, että kuumalla kelillä parkkiin tullessa tyhjäkäynti alkaa vaipua alaspäin ja lopulta vehje sammuu. Onkohan tuolle jotain tehtävissä? Muutoinhan tuo ei ole iso ongelma mutta jos pitkään joutuu jonottamaan helteellä ruuhkassa niin aavistuksen häirittee.

Kyse ei ole siitä että flekti lähtee tuolloin käyntiin, tarkistin sen. Tuolloin toki käy myös joskus samoin.

Back