• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Vtr 1000

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
SP-1/2 on hammasrattailla. Mutta Bike Worldin luulisi erottavan ne ja äffäläiset toisistaan. Nyt oli kyllä vähän nolo :D

Tervehdys vaan kaikille :)
tuli itselleki hankittua VeTuRi tuossa viikko sitten ja ajattelin kysäistä täälläkin puolella josko jollakin olisi jäänyt hyllyyn takapenkin suojakatetta ja jonkin näköistä alakatetta pärrään (laitoin kyllä kyselyä tuonne myynti- ja ostopuolellekkin, mutta kyselenpähän täällä keskustelunkin puolella :grin: )

Mulla on. Orkkis takakate, musta ja ruma gynther-mallin mahakate. Samaa rumaa settiä on myös etuvalo.

Laitetaas tännekkii , tuli päivitettyä ostopuolelle taas ilmoitusta, eli jos jollakin on tarjota hakusessa olevia osia nii eikun vaan viestiä tulemaan :D

Mulla saattais olla käyttöä kokonaiselle pyörälle, missä ei ole ehjää moottoria. Jos tiedätte esim. sellaisen tyyppivikatapauksen, missä nokkaketjun kiristäjä on hajonnut ja mäntä kohdannut venttiilin, olisin hinnan ollessa sopiva kiinnostunut ostamaan sen koko paketin. Minulla on näet pahvilaatikoissa osina moottori, josta tosin puuttu joitain sellaisia palasia, mitkä moisessa kolauksessa säilyisivät ehjänä (venttiilikoppaa, kytkinkoria, vesipumppua jne...) Samalla himottaisi räpeltää veturista soratieversio. Pankaa YV:nä tarjouksia tai vinkkejä mahdollisista tallin nurkassa pölyttyvistä projektiaihioista.

Uusi veturisti liittyy joukkoon :orgmp2: tuli ostettua 04vm vetri, ensimmäinen V-kone minulle, ja olis iso liuta kysymyksiä pyörästä. V2 koneen omaava nykiminen ihmetyttää, mikä on normaalia ja mikä ei. Myös koneen "vinkuminen/ujellus". Tuntuu myös hieman alitehoiselta, tiedä sitten tuntuuko vain thunderacen jälkeen vai olisko siellä 78kw kuristukset vielä. Olis hyvä jos porin lähimaastossa +200km olis joku veturi spesialisti kuka haluais testata pyörää, että onko ihan normaali?
Kiitos vastauksista jo etukäteen.

Uusi veturisti liittyy joukkoon :orgmp2: tuli ostettua 04vm vetri, ensimmäinen V-kone minulle, ja olis iso liuta kysymyksiä pyörästä. V2 koneen omaava nykiminen ihmetyttää, mikä on normaalia ja mikä ei. Myös koneen "vinkuminen/ujellus". Tuntuu myös hieman alitehoiselta, tiedä sitten tuntuuko vain thunderacen jälkeen vai olisko siellä 78kw kuristukset vielä. Olis hyvä jos porin lähimaastossa +200km olis joku veturi spesialisti kuka haluais testata pyörää, että onko ihan normaali?
Kiitos vastauksista jo etukäteen.
Itsellä oli myös -04 vtr. Pienillä kierroksilla rytkyttäminen on täysin normaalia. Tämä vaiva on ikävä kaupunkiajossa, mutta helpottuu hieman välityksiä tihentämällä.
Vinkuminen taas on ominaisuus, mistä pyörän tunnistaa, vaikka silmät kiinni.
Veturin teho/vääntö on hyvin tasaista ja kuminauhamaista, joka saattaa tuntua tehottomuudelta 4 pyttysen jäljiltä.

Lähetetty minun F8331 laitteesta Tapatalkilla

Itsellä oli myös -04 vtr. Pienillä kierroksilla rytkyttäminen on täysin normaalia. Tämä vaiva on ikävä kaupunkiajossa, mutta helpottuu hieman välityksiä tihentämällä.
Vinkuminen taas on ominaisuus, mistä pyörän tunnistaa, vaikka silmät kiinni.
Veturin teho/vääntö on hyvin tasaista ja kuminauhamaista, joka saattaa tuntua tehottomuudelta 4 pyttysen jäljiltä.

Lähetetty minun F8331 laitteesta Tapatalkilla

Nyt kun enemmän tuli ajeltua niin nykii melkeimpä koko kierrosalueella, ryyppyä kun antaa niin loppuu/vähenee. Millasia välityksiä on porukka laittanut? Eteen -1 ja taakse +2?

Ei se nykiminen lopu välitysten muuttamisella. Itse olen ajanut Veturilla 148000 km, eikä ainakaan minun pyörässä ole nykimistä havaittavissa.
Kaasuttimet kannattaa puhdistaa huolellisesti, sekä synkronoida. Jos on käytössä viri putkisto niin suuttimia joutuu vaihtelemaan , että löytyy sopiva käynti.

Mulla nykii/pätkäsee joskus keskusta vauhdeissa tasakaasulla. Semmonen "katkos". Muissa vauhdeissa ei kierroksista riippumatta moista tapahdu.
Pöntöt vaihdettu ja säädetty penkissä, mutta suuttimia ei oo vaihdettu.
Varmaan johtuu tyhjäkäynti suuttimesta, mutta eipä toi oo menoo haitannut.
Muuta nykimistä en oo havainnut, paitsi mitä kuluneista ketjuista aiheutuu. :orgmp:

Tehon puutteeseen/laiskuuteen sanoisin, että ei oo kierrosalueet vielä hallussa ;)

Viimeksi muokattu:
Joo, niitä teräviä katkoksia on minunkin pyörässä joskus, olen miettinyt mistä kyseinen asia johtuu.
Joku tietävämpi, esim Kum1ankka saattaisi tietää syyn moiseen. Ei siitä haittaa ole ollut, joten pidän sitä ominaisuutena.
Jakoketjun kiristimien kanssa kannattaa olla tarkkana. Kun vaihtelee 40000 km:n välein niin välttyy ikävältä yllätykseltä. Itse opin "kantapään" kautta.

Joo, niitä teräviä katkoksia on minunkin pyörässä joskus, olen miettinyt mistä kyseinen asia johtuu.
Joku tietävämpi, esim Kum1ankka saattaisi tietää syyn moiseen. Ei siitä haittaa ole ollut, joten pidän sitä ominaisuutena.
Jakoketjun kiristimien kanssa kannattaa olla tarkkana. Kun vaihtelee 40000 km:n välein niin välttyy ikävältä yllätykseltä. Itse opin "kantapään" kautta.

Ostin omani viime kesänä, eikä huoltohistoriasta löytynyt tietoa vaihdosta, niin teetin seuraavan huollon:

-uudet nokkaketjun kiristimet
-venojen säätö
-kaasarien synkkaus

Ajettu oli sillon 36000km

Luulisin, että aika huoletonta menoa on seuraavat 40tkm :)

Ite teen kaikki muut huollot ja rempat, mutta toi moottoriin liittyvä maailma on sitten muiden juttuja :D

Kiristimet on tilattu, ja myös vaimenninkumit, laakerit takapyörään. Nykiminen pitää kyllä saada pois... Täytyy purkaa kaasarit, tarkistaa kumikurkkujen kunto ja puhdistaa ne kaasarit samalla. Olen tullut siihen lopputulokseen että pyörä käy liian laihalla. Olisko imuvuoto taikka paskaa kaasareissa. Ennen synkkausta pitäis kuitenkin saada kaikki mahdollinen kuntoon ettei mene sekin vituralleen :D

Mitä tahtoo sanoa kun takimmaisen tulpan kierre on öljyssä? :kääk:

Jos tulppa muuten hyvän värinen, niin olisko asentaja laittanut, ettei jämähdä kiinni. Toisaalta jos vaan toisessa tulpassa, niin ei ehkä sitten.
Jos ei tulppa/tulpat muuten huonon näköiset, eikä syö öljyä, eikä lyö sinistä putkesta, en olis huolissaan.

Back