• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

VTR 1000F

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja RiNe
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

RiNe

New member
Ostin noin kaksi viikkoa sitten ensimmäisen Veturini ja olen tässä suunnitellut jos talvella vaihtaisi paremmin hengittävät änkät pyörään & suutinten vaihto. Ilmeisesti ilmansuodatinta ei kannata vaihtaa. Ajattelin laittaa high pipet, joten kertokaa miten on pyörän luonne muuttunut, paljonko tuli vääntöä lisää ja mille kierrosalueelle tuli eniten? Miten ääni muuttui? ilmeisesti Devilissä on aika miehekkäät äänet, mutta entä muiden merkkisissä? Osien hinta? Löytyykö video pätkiä Veturista? Olen yrittänyt etsiä, mutta aika laihoin tuloksin. Kiitos etukäteen
bowdown.gif

Veturi on kyl asialline peli. Mulla oli viime kaudella sellanen MIGin highpipeillä varustettuna. täältä löydät jonkun verran kuvia siitä. Noi highpipet on tohon peliin ihan ehdottomat ja saunditkin muuttuu sliparien myötä V2-tasoisiksi eikä enää tarvi kärsiä niistä ruohonleikkuriäänistä mitä veturi vakiona puhaltelee.

Tehosta kovin vaikee sanoo, kait sinne lisää fudua tuli. Tosin sitten sen huomasi kun laittoi vielä K&N filsun ja dynojetin suutinsarjan. Kulutus ei ainakaan entisestään kasvanut kun noi viritykset teki.

Jos nyt jotain vinkkejä veturikuskille voi antaa vielä, niin siinä on hyvät säätömahdollisuudet alustalle. Vedä piukalle, se on vakiosäädöillä aika lahna  
cool.gif

Edit: ainii, mulla on yks hauska video missä veturi + migin highpipet laittaa kumia palamaan
biggrin.gif

Moro,

itse ostin -97 mallisen veturin viime kesänä ja talven aikana tuli sitä hieman modattua. Ostin Sharkin ovaalin malliset hiilikuitu sliparit (high mallia), dynojetin suutinsarjan sekä factoryn syttypyörän.
Sharkin sliparit tosin muokattiin itse tulemaan noin vakioputkien korkeudelle, sillä high versio olisi huonontanut matkustan olotilaa liian paljon (jalkatapit siirtyvät ylös sekä taaksepäin tai ainakin leveämmälle kuin vakiot). Sharkit olivat vielä E-hyväksyttyä mallia (eivät siis aivan suorat). Ääni mopossa muuttui huomattavasti paremmaksi, muttei silti liian kovaksi. Makuasioitahan nämä kaikki on, mutta muutaman veturin olen kuullu noilla race tyyppisillä vaimentimilla ja ajossa mekkala nousee mielestäni jo liiaksi, vaikka tyhjäkäynti kuulostaakin hienolta.
Kulutus ajossa hieman nousi (ei mitenkään kauheasti kuitenkaan). Ajoin mopon ensin vakiona ja sitten muutosten jälkeen samassa penkissä. Tehoa tuli dynon mukaan lisää noin 5hv/4Nm.
Talven jälkeen on vaikea sanoa muuttuiko käytös paljon, ehkäpä nyt pystyy ajelemaan cruisailu nopeutta hieman pienemmillä kierroksilla ilman, että kone alkaisi "hakata".

Itselleni piti tulla aluksi juuri Rombot, mutta kiitos Polon lähettivät väärät(pyöreät ja tilattu ovaalit) ja muutaman kuukauden veivauksen jälkeen sain rahat takaisin.
Rombon työn jälki (hitsaukset) varsinkin putki osuudellla on ihan kamalaa katseltavaa (änkkäri itse melko ok).
Lisäksi itseäni ihmetytti suuresti, ettei Rombon slipreissa ollut kiinnityspisteitä kuljettajan jalkatappeihin.. tällöin putkisto roikkuu mukana vain sylintereistä ja takatappien pannoista .. ei hyvä. Devilit ja muutamat muut Race-kannut veturissa kuuleena suosittelen kuitenkin harkitsemaan mitkä mölypöntöt sinne laittaa... ainakin Yoshimuran RS-3:ssa on mukava ääni.

Veturi on kyl asialline peli. Mulla oli viime kaudella sellanen MIGin highpipeillä varustettuna. täältä löydät jonkun verran kuvia siitä. Noi highpipet on tohon peliin ihan ehdottomat ja saunditkin muuttuu sliparien myötä V2-tasoisiksi eikä enää tarvi kärsiä niistä ruohonleikkuriäänistä mitä veturi vakiona puhaltelee.

Tehosta kovin vaikee sanoo, kait sinne lisää fudua tuli. Tosin sitten sen huomasi kun laittoi vielä K&N filsun ja dynojetin suutinsarjan. Kulutus ei ainakaan entisestään kasvanut kun noi viritykset teki.

Jos nyt jotain vinkkejä veturikuskille voi antaa vielä, niin siinä on hyvät säätömahdollisuudet alustalle. Vedä piukalle, se on vakiosäädöillä aika lahna  
cool.gif

Edit: ainii, mulla on yks hauska video missä veturi + migin highpipet laittaa kumia palamaan  
biggrin.gif
Viitsitkö Kalpa laittaa sen burnis videon jakoon? Niin vois katsella ja kuullostella Veturia MIg:n putkilla.

buttrock.gif
Ei paljon toisen pyörän ääniä kuulunut sen verran dominoivat oli Veturin äänet. Puvusta sen verran, että eikös ne kaikki huippukuskit käytä nahkapukua.
033102ass_1_prv.gif

Ei ole kyllä vaimentimilla liikaa hintaa...toimivuudesta ei kyllä ole mitään tietoa. Tuossa kävin paikallisessa putiikissa kysymässä Devilin rosterisia ovaali pönttöjä + väliputket highpipelle niin hintaa tuli vajaa tonni, joten kyllähän noi Viperin pöntöt hintansa puolesta kiinnostaisi. Eihän noissa vaimentimissa kuitenkaan ole, kuin suora reikä
nixweiss.gif

Viperin putkista haluaisin kuulla kommenttia ennen kuin meen tilaamaan paskaa
tounge.gif

Täällä muuten ne 300£:n scorpionit testissä...

Vaipperit pistin tilaukseen uk foorumeista lukemien kokemusten perusteella... seitsemän päivää oli toimitus ja nyt on ensimmäiset kilsat takana, ei kuulosta enää ruohonleikkurilta    
062802moto_prv.gif

Asennus oli kokolailla plug&play, yhdessä korvakkeessa oli reikä pari milliä "sivussa" joten sille näytin hieman viilaa.  
smile_org.gif

Edittiä: Mites on löytyykö kokemuksia säädöistä, nyysseistä luin et #50 tyhjäkäyntisuuttimet ja prikat neulojen alle...

Onko highpipet vai normaalit? Paljonko jäi maksamaan rahteineen? pystytkö laittamaan kuvia/video pätkää uusista vaimentimista? Säädöistä tiedän vain sen verran,että liian laihalla todennäköisesti käy, jos suuttimia ei vaihdeta. Suosittelen että viet pyörän penkitettäväksi. Siellä saavat kaikki kohdalleen virtaukset ym. Onko syttypyörän vaihdolla mitään merkitystä?

Ihan normaalit ovat, samanlaiset kuin tässä tellussa  (veturin kuvia voin laittaa alkuviikosta) Hinta oli rahteineen pikkasen päälle 300e.

Jonkin verran oon lukenu juttuja veturin säädöistä, ja tehoissa ei ole vakioiden ja suutinsarjallisten kanssa ollut kuin parin hepan eroja ja käyrät on kokolailla saman muotoisia vakioillakin (Lambda-arvoja niistä ei harmi kyllä ole näkynyt)

Ite oon toimintaan ihan tyytyväinen eli mopo ei nyi ja toimii  niinku ennenkin, tosin vääntöä ainakin tuntuis löytyvän alhaalta paremmin kuin orggisvaimentimilla  
tounge.gif

Nyt on jonkinlaisia fotoja  
smile_org.gif

Tulppia tänään irrottelin ja ihan oikean värisiltä ne näytti ainakin sekalaisen ajon jälkeen...  ei ainakaan ole pelkoa että olis päässy vaarallisen laihalle  IMHO

Vaipperit pistin tilaukseen uk foorumeista lukemien kokemusten perusteella... seitsemän päivää oli toimitus ja nyt on ensimmäiset kilsat takana, ei kuulosta enää ruohonleikkurilta    
062802moto_prv.gif

Mikä olikaan tämä paikka mistä tilasit? Itselleni tulossa VTR vakioputkilla ja pitäisi V2 äänet saada kuulumaan paremmin.
Vaippereitten hinta kyllä houkuttelee..

Itse tilasin veturiini StreetFighter:n (alu) pöntöt ihan kokeilu mielessä ja hyvinhän ne sieltä saksasta tulikin, hintaa jäi 199.-
+rahti 18 euroa ja kamat tuotiiin ovelle. Noissa tuo hitsaksen laatu oli vähän sitä sun tätä, mutta saumat jäivät "piiloon" kun putket oli asennettu. Äänet on luonnossa ihan maukeet, tuhjäkäynnillä todella matalat ja pehmoiset ja kun kääntää kahvaa niin kyllä "karjuu", silti matka ajossa ei kypärän läpi kuuluu mökää kun vasta tuolla 6000...7000 tonnin jälkeen.

Tässäon sen pöntön kuva ja tässäon vähä ääninäytettä.

Omistin tossa joskus 97 mustan veturin missä oli MAXX merkkiset enklanttilaiset pyöreet hipipet. Meteli oli aikasta moinen. Teetätin siihen Siukolan Ekillä kansityön ja samalla pistettiin suuttimet. Eki sano että tohon F veturiin ei kannata pistää vapaavirtasuodatinta koska siinä ei oo sellasta pakkoilmasyöttö airboxia. Sano että tulee turhan ylävireinen v-koneelliseksi ja pirun vaikee säätää kohalleen. Orkkis romuilla takaselta tuli sillon jotain 90hv luokkaa ja viikkoa myöhemmin kun oli pistetty putket + kansityö + suuttimet + säädöt kohilleen ni takaselta 118hv! Eli 28hv lisää... ei huono viritys mun mielestä!! Kuulema olis tullu pari vielä jos ois ollu "noku" tehoputket eikä noi hipipet!

P.S. Ois myynnissä pari peltisiä vaimentajia tollaseen veturiin mallia harrikkaäänet! HP: 100E Turun suunnalla!

Itse tilasin veturiini StreetFighter:n (alu) pöntöt ihan kokeilu mielessä ja hyvinhän ne sieltä saksasta tulikin, hintaa jäi 199.-
+rahti 18 euroa ja kamat tuotiiin ovelle.

Louisilla on ainakin noita Streetfighterin pönttöjä myytävänä, mutta en löytänyt Veturiin sopivia.
Onkohan muita paikkoja mistä noita vois saaha...?
confused_orig.gif

Jup sieltähän nuo ostin, silloin ainakin niitä oli, eli noin 2 viikkoa sitten.

Back