Vuoristorata 2007

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja compact_d
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Loistava tarina ja hyvät kuvat, kiitos!
thumbs-up.gif


(ja matkakuume nousee taas...)
 
Hauska stoori. Mutkaa tuli näköjään väännettyä tosissaan. Kuvaaminen sulla hanskassa, näkee ettei pokkarikuvia.

Pääsittekö kuivana takaisin Kokkolaan. Me päästiin nippa nappa kuivana kotiin.

T: Juttukaveri laivalta tullessa.
 
Olisikohan tullu kaksi tippaa, jossain Hämeenlinnan kohdalla mutta muuten oikein mainio keli.
smile_org.gif
12, Busa vai R1?
 
Olisikohan tullu kaksi tippaa, jossain Hämeenlinnan kohdalla mutta muuten oikein mainio keli.  
smile_org.gif
12, Busa vai R1?
12
cool.gif


Samaa mieltä Finline:stä. Homma pelasi kuin unelma alusta loppuun. Varsinkin mennessä ruoka oli gurmee tasoa. Kansipoikana Bussi kuski mennessä, 10 arvoista työtä. Itseä ei häirinny laivalla ohjelman puute. Kiva rauhoittua mennessä työrytmistä ja tullessa ajamisen kiihkeästä rytmistä. Pienellä porukalla pyörittävät ja silti kaikki pelaa. Ainoa miinus kans ruotosesta hinnasta, niin ja tullessa laivalla ei Suomalaisia lehtiä, mut onneksi Suomen kanavat näkyi huoneissa satelliitin kautta.

Meillä kans reissussa mennessä hyvät kelit etelään mennessä, mut takasi tullessa kylmää ja sateista. Niin ihmekös tuo, ku samoihin aikoihin oltiin liikkeellä.

Millä kameralla otat kuvia? Onko sulla useita objektiiveja mukana?
 
Paluumatkalla toki satoi tuossa Slovenia-Itävalta osuudella yhden päivän verran. Mutta muuten suhteellisen kuivana päästiin Saksa osuus.

Kamerana on vanha Nikon D70 digi ja objektiivina 17-55 mm laajakulma. Kyseinen yhdistelmä on aika ideaalinen maisemakuvakseen. Tosin reissulla sen "rahtaaminen" on aika työlästä.
 
Näitä compact_d:n reissukertomuksia on kyllä aina ilo lukea. Varsinkin kuvat ansaitsevat erityismaininnan.

compact_d: Hienoa, että jaksat raahata "järeämpää" kuvauskalustoa mukana, näin jälkikäteen se vaiva kyllä palkitaan.
 
Joo hyvä stoori ja kuvat.

Finnlinesista:

Itellä oli meno 6.7. ja paluu 29.7. noilla nopeimmilla paateilla. Ohjaus ja palvelu kannella oli erinomaista. Mennessä mopot sidottiin henkilökunnan puolesta ja mopot oli laitettu ammattimaisesti kiinni. Takas tullessa tuo palvelu oli lopetettu ja kommentti oli että uusi ohjeistus on että henkilökunta ei saa koskeakaan mopoihin! Tuona meno-paluu välisenä aikana joku pienipäinen (suomalainen) motoristi oli esittänyt väitteen että henkilökunta oli kaatanut ja/tai naarmuttanut omaa mopoaan kiinnityksen yhteydessä! No paluumatkalla sidonta tehtiin itse ja liinojen käytössä opastettiin henkilökunnan toimesta kiitettävästi.

Safka oli ihan ok, paluumatkalla tosin korkeintaan keskinkertaista. Aika kului ihan kohtuullisesti tosin niitä suomalaisia lehtiä tai lehtiä ylipäätään kannattaisi laittaa puotiin myyntiin, menekkiä varmasti olisi.

Laiva itsessään on kyllä siisti mutta n. vuoden vanhaksi laitteeksi kulumisen jälkiä oli yllättävän paljon. Osin tuo johtuu ihmeellisistä materiaalivalinnoista (lähinnä lattiamateriaaleissa) ja osin haisee se kiire jota valmistumisaikataulu aikanaan toi. Samoin suihkutilojen suunnittelijalta on unohtunut vanha totuus että vesi valuu alaspäin...

Kokonaisuutena kuitenkin positiivinen kokemus.

Paljon parjatusta Superfastista ei ole kokemusta kuin kreikkalaisten ajoilta. Pientä ymmärtämystä heruu virolaisten suuntaan jos nyt kuultu huhu pitää paikkansa että fastin ex-miehistö on käytännön pilana tulppailut laivan viemäreitä lähtiessään ja noita rassattiin 3-4 kk ennen kuin ne taas saatiin kunnolla toimimaan...

Gavia-Stelvio yhdistelmä tuli ajettua omalla reissulla mutta toiseen suuntaan. Gavia on erityisesti kapeudessaan kyllä omaa luokkaansa kuin mikään muu pätkä jota on tullut ylös ajettua... Meillä sää noina(kin) päivinä oli loistava ja vaikka ennakkosuunnitelmista poiketen reitti ajettiin siirtymänä XX:llä kakspäällä kaikkien kamojen kanssa niin vaikeusastetta voi pitää ihan kohtuullisena. Ehdottamasti käymisen ja ajamisen  arvoinen pätkä.

Bledistä omakohtaiset kokemukset ovat luokkaa turistihelvetti / kierrettävä paikka mutta ajankohta muutama vuosi sitten oli lähempänä heinäkuun loppua eli porukkaa, lähinnä sitä NL-kylttistä, oli riittävästi liikenteessä.
 
Joo hyvä stoori ja kuvat.

Finnlinesista:

Itellä oli meno 6.7. ja paluu 29.7. noilla nopeimmilla paateilla. Ohjaus ja palvelu kannella oli erinomaista. Mennessä mopot sidottiin henkilökunnan puolesta ja mopot oli laitettu ammattimaisesti kiinni. Takas tullessa tuo palvelu oli lopetettu ja kommentti oli että uusi ohjeistus on että henkilökunta ei saa koskeakaan mopoihin! Tuona meno-paluu välisenä aikana joku pienipäinen (suomalainen) motoristi oli esittänyt väitteen että henkilökunta oli kaatanut ja/tai naarmuttanut omaa mopoaan kiinnityksen yhteydessä! No paluumatkalla sidonta tehtiin itse ja liinojen käytössä opastettiin henkilökunnan toimesta kiitettävästi.

Safka oli ihan ok, paluumatkalla tosin korkeintaan keskinkertaista. Aika kului ihan kohtuullisesti tosin niitä suomalaisia lehtiä tai lehtiä ylipäätään kannattaisi laittaa puotiin myyntiin, menekkiä varmasti olisi.

Laiva itsessään on kyllä siisti mutta n. vuoden vanhaksi laitteeksi kulumisen jälkiä oli yllättävän paljon. Osin tuo johtuu ihmeellisistä materiaalivalinnoista (lähinnä lattiamateriaaleissa) ja osin haisee se kiire jota valmistumisaikataulu aikanaan toi. Samoin suihkutilojen suunnittelijalta on unohtunut vanha totuus että vesi valuu alaspäin...

Kokonaisuutena kuitenkin positiivinen kokemus.

Paljon parjatusta Superfastista ei ole kokemusta kuin kreikkalaisten ajoilta. Pientä ymmärtämystä heruu virolaisten suuntaan jos nyt kuultu huhu pitää paikkansa että fastin ex-miehistö on käytännön pilana tulppailut laivan viemäreitä lähtiessään ja noita rassattiin 3-4 kk ennen kuin ne taas saatiin kunnolla toimimaan...

Gavia-Stelvio yhdistelmä tuli ajettua omalla reissulla mutta toiseen suuntaan. Gavia on erityisesti kapeudessaan kyllä omaa luokkaansa kuin mikään muu pätkä jota on tullut ylös ajettua... Meillä sää noina(kin) päivinä oli loistava ja vaikka ennakkosuunnitelmista poiketen reitti ajettiin siirtymänä XX:llä kakspäällä kaikkien kamojen kanssa niin vaikeusastetta voi pitää ihan kohtuullisena. Ehdottamasti käymisen ja ajamisen arvoinen pätkä.

Bledistä omakohtaiset kokemukset ovat luokkaa turistihelvetti / kierrettävä paikka mutta ajankohta muutama vuosi sitten oli lähempänä heinäkuun loppua eli porukkaa, lähinnä sitä NL-kylttistä, oli riittävästi liikenteessä.
Kiitoksia paljon kaikille palautteesta. Ensi vuonna sitten Kalliovuorille - jos rahat riittää ;) Kuulemma nuo Superfastin viemärit eivät toimi vieläkään ja koko toiminta on ollut tappiollista ensimmäisestä Tallink viikosta lähtien.

Eikä ihme: tuossa tulomatkalla jututin yhtä rahtaria, joka menee säännöllisesti yli ja kommentti oli että kun sopimus fastin kanssa loppui vuoden vaihteessa, niin ikinä eivät nouse siihen laivaan... Oma kokemus on että tason romahdus omistajan vaihdon yhteydessä oli täysin totaalista - ihan kaikessa.

Finnlinesista: Suihkuissa pisti sama ilmiö silmään: vesi kulkee myötämäkeen paremmin kuin vastamäkeen. Onneksi se vesi pysyi kuitenkin omassa "kaukalossa". Toisaalta jos vertaa Finnlinesia vanhaan hyvään "Superfastiin", niin pidin sitä jopa parempana.

Gavian ohella toinen erittäin kapea reitti on Staller Sattel, joka on Gaviaa huomattavasti lyhyempi mutta parempi kuntoinen ja voin suositella lämpimästi.

Bledi suosi meitä ja turisteja oli todellä vähän, lähinnä paikallista populaatiota. Voin kuvitella että heinä elokuun vaihteessa paikan pienuudesta johtuea se on aika "tukossa".
 
sanoi:
Kiitoksia paljon kaikille palautteesta. Ensi vuonna sitten Kalliovuorille - jos rahat riittää ;) Kuulemma nuo Superfastin viemärit eivät toimi vieläkään ja koko toiminta on ollut tappiollista ensimmäisestä Tallink viikosta lähtien.

Eikä ihme: tuossa tulomatkalla jututin yhtä rahtaria, joka menee säännöllisesti yli ja kommentti oli että kun sopimus fastin kanssa loppui vuoden vaihteessa, niin ikinä eivät nouse siihen laivaan... Oma kokemus on että tason romahdus omistajan vaihdon yhteydessä oli täysin totaalista - ihan kaikessa.

Finnlinesista: Suihkuissa pisti sama ilmiö silmään: vesi kulkee myötämäkeen paremmin kuin vastamäkeen. Onneksi se vesi pysyi kuitenkin omassa "kaukalossa". Toisaalta jos vertaa Finnlinesia vanhaan hyvään "Superfastiin", niin pidin sitä jopa parempana.

Mulla ei ole nykyisestä fastista kokemuksia. Vanha fast oli ihan yes. Ja hyvä on kyllä Finnlineskin. Plussaa tosiaan siitä että hyteissä oli telkkarit laajalla kanavatarjonnalla. Ja iso plussa siitä että safkat kuuluu hintaan ja vakiopöytäjärjestely on tosi toimiva.

Paluun lähtöaikakaan (klo 4 yöllä) ei loppujen lopuks ollu kovinkaan ongelmallinen kun odotustilat satamassa oli hyvät. Iltapalan tarjonta, baarit auki "aamuun asti" ja seuraavana päivänä aamiksen sijaan brunssi hyvä idea  
tounge.gif
.

Ja toi suihkujen kaato-ongelma ei ollu mikään iso probleema. Eräälle motoristiparille tosin oli osunut invahytti jossa kuulemma joutu äyskäröintihommiin kynnysten mataluuden takia.

Tiedä kultaako aika muistot mutta jotenkin aikanaan Finnjetillä tehdyistä reissuista on jäänyt symppis maku vaikka tuolloin hytitkin oli sieltä sikaosastolta autokansien alapuolelta  
biggrin.gif
 
Back
Ylös