Vuosisadan vitsi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Marshal
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Marshal

New member
Pitää ihan jakaa tämä ällistyttävä asia muidenkin kanssa. Lähetin ihan mielenkiinniosta tarjouspyynnön vakuutusyhtiö Ifiin mopottimestani. Pyöränä siis KTM 690 SM Prestige -07. Bonukseni ovat 40/70. Sain tänään vastauksen ja olin pudota penkiltä!

Kun bonukset oli vähennetty(sekä järjestöalennus), jäi koko vuoden hinnaksi vaatimattomat 4145 euroa!! En ymmärrä kuinka mikään vakuutusyhtiö voi edes vakavalla naamalla tarjota tuollaista sopimusta. Olen kilpailuttanut huvikseni useita yhtiöita ja toiseksi huonoimmalle tarjoukselle olisi jäänyt koko vuoden hinnaksi 870 euroa. Melko vaatimaton ero kahden heikoimman välillä.
Laitoin melko tulikivenkatkuisen vastauksen vakuutusneuvottelijalle ja hänen vastauksensa oli, että hän odottikin saavansa juuri tämänlaisen palautteen. Ihmettelen että joku edes viitsii näpytellä vakuutustarjouksen, kun voisi suoraan sanoa, että ei kiinnosta kyseisen tyyppisen moottoripyörän vakuuttaminen. Kyllä vakuutukset pysyy Turvassa, piste.

IF: "ole huoletta, me autamme". - Ryöstämään sinut!
veryangry.gif

Ei se ole hullu joka pyytää.......

Kyllä niissä vaan on eroja noissa yhtiöissä vaikka joku muuta sanoo. Kovan luokan tarjous oli
biggrin.gif

tounge.gif

Itellä Fennia 12 kk ajossa alle 400 eur.

Ps. ensimmäinen kausi menossa eli ei bonuksia.

tounge.gif

Onkohan jääny pilkku pois vahingossa..joku 400€ kuulostas enemmän järjelliseltä..

Vaihdoin kaikki vakuutukset keväällä Ifistä Nordeaan ja kun ennen vakuutusyhtiön vaihtamista soitin tingatakseni mopon vakuutuksia alemmas sain Ifistä säästövinkin: Jatka seisonta-aikaa kuukaudella tai parilla niin siitä kertyy huomattavaa säästöä. Juu...
Nyt on pyörä vakuutettu vuoden ympäri ja kukkarolle sopivin hinnoin.

Meikäläinenkin sai IFstä melko huiman tarjouksen vaikka mukana oli henkilökunta ale...

Kannattaa ottaa huomioon, että If:llä on vielä tuo seisonta-aika mukana vakuutuksessa. Vuoden vaihteen jälkeen he alkavat myydä ympärivuotisia vakuutuksia. Tosin, eivätpä he osanneet sanoa uuden tavan mukaan laskettua hintaa vielä.

Itsellä cebarin vakuutukset olivat If:ssä 2x kalliimmat kuin muualla. Ja muualta tosiaan sain ympärivuotisen vakuutuksen.

Selvisikö, mikä tuossa Ifin vakuutuksessa oli se muuttuja joka hinnan pompsautti?

Nuo IF:n vakuutukset on aika hassuja... pyörän malli vaikuttaa todella rajusti.
Mulla oli siellä Z750:n vakuutukset (bonarit 50/70) ja kun laskin 5kk vuodessa ajoaikaa niin kilpailijat eivät pärjänneet vakuutustarjouksissa. 6kk ajoajalla ehkä olis jo kannattanut vaihtaa muualle.

Mutta sitten vaihtui pyörä 748 Ducatiin, sama 750cc, vähän kevyempi ja tehottomampi, eli tehopaino likimain sama.
Ducatin liikennevakuutus oli 90%
omg.gif
kalliimpi ja kaskokin vähän kallimpi. Tuloksena oli se, että vakuutusmaksut olisivat kaksinkertaistuneet (samoilla bonuksilla). Arvatkaas vaan onko enää vakutukset siellä...

Itse kyselin kesällä tarjousta myös Ifstä ja nopeasti puhelimessa laski hinnaksi hitusen päälle kolme tonnia. Kehtasi vielä kysyä että pistääkö paperit valmiiksi, tuumasin puhelimessa suoraan että enpä taida olla teidän asiakas kovinkaan kauaan, prkl rupea vakuutuksista maksamaan vuodessa melkein samaa hintaa kuin itse pyörästä.

IF on luokittanut kotarit riskilaitteiksi, joille sattuu muita enempi haavereita ja näin ovat ei toivottuja asiakkaita.

Tuossa vähän lisää:
http://www.offroadpro.net/fin/keskustelut/viestit.asp?nro=48607
Joo, tollasen kuvan mäki asiasta sain. Mun palautteeseen tuli tosiaan vaan tällanen vastaus:

Hei!

KIitos vastauksestasi. Arvelinkin saavani Sinulta tämän suuntaista palautetta.
Pahoittelen asiaa puolestani, mutta tämän moottoripyörän osalta hintamme
tosiaan ovat nämä.

Hauskaa syksyn jatkoa toivottaen, XX XX

juu tuo tarjous oli kirjaimellisesti kova
tounge.gif

Vitsihän tuo on koko IF ja "sambo".... suomen subprime ykkönen ja nordea hyvänä kakkosena (olen kyllä nordean pankkiasiakas)
biggrin.gif

Viestisi innoittamana myös minä sain tänään loputkin IF-vakuutukseni irtisanottua/siirrettyä... Korvausasioissa täysin hyödytön IF/kotivakuutus on nyt historiaa kuten muukin asiointini ko. yhtiössä. Maahan tippunutta ja rikkoontunutta Zumo GPS:ää if-kotivakuutus ei taannoin korvannut "koska se on moottoripyörän lisävaruste". Hohhoijaa, liika rehellisyys kostautui.

Minulla on kakkospyöränä valkokilpinen Honda XR400R enduro (seisonnassa tällä hetkellä). Soitin Tapiolaan tiedustellakseni mitä ko. pyörän liikennevakuutus vuodessa on (muutkin ajoneuvovakuutukset Tapiolassa). Laskutoimituksen seurauksena selvisi että *tarkalleen sama vakuutus* samoilla ehdoilla, bonuksilla, asuinpaikkakunnalla jne on Tapiolassa melkeinpä eurolleen kolmasosa siitä mitä se on Sampo/If:ssä!

/MarcusB

Pitää ihan jakaa tämä ällistyttävä asia muidenkin kanssa. Lähetin ihan mielenkiinniosta tarjouspyynnön vakuutusyhtiö Ifiin mopottimestani. Pyöränä siis KTM 690 SM Prestige -07. Bonukseni ovat 40/70. Sain tänään vastauksen ja olin pudota penkiltä!

Kun bonukset oli vähennetty(sekä järjestöalennus), jäi koko vuoden hinnaksi vaatimattomat 4145 euroa!! En ymmärrä kuinka mikään vakuutusyhtiö voi edes vakavalla naamalla tarjota tuollaista sopimusta. Olen kilpailuttanut huvikseni useita yhtiöita ja toiseksi huonoimmalle tarjoukselle olisi jäänyt koko vuoden hinnaksi 870 euroa. Melko vaatimaton ero kahden heikoimman välillä.
Laitoin melko tulikivenkatkuisen vastauksen vakuutusneuvottelijalle ja hänen vastauksensa oli, että hän odottikin saavansa juuri tämänlaisen palautteen. Ihmettelen että joku edes viitsii näpytellä vakuutustarjouksen, kun voisi suoraan sanoa, että ei kiinnosta kyseisen tyyppisen moottoripyörän vakuuttaminen. Kyllä vakuutukset pysyy Turvassa, piste.

IF: "ole huoletta, me autamme". - Ryöstämään sinut!  
veryangry.gif
Oliko tuo "ylimääräinen" hinnoittelu kaskon puolella? Liikennevakuutus lie normaalin hintainen?

Näyttää siis siltä mitä monet ovat toivoneet, että vakuutuksia maksetaan pyörätyypin ja vakuutusyhtiöitten pitämän vahinkohistorian mukaan. Voisin kuvitella, että kotari kikkapyöränä kuuluu niihin pyörätyyppeihin, joita paikkaillaan kaskosta muita useammin - ja tästä siis If ottanut oman linjauksensa. Varmaan muut yhtiöt tulevat perästä..

Itsellä samansuuntaiset kokemukset.
Ifissä ympärivuotinen vakuutus olisi ollut aloitusbonuksilla reilut 3500 euroa, kun vastaava vakuutus pohjolasta luokkaa 1000 euroa.
Kun otin itselle vakuutuksen niin ainakin silloin ifin vakuutus perustui tuohon seisonta-aikaan. Itse en ainakaan aja ympäri vuotta, mutta ajokuukausia on kuitenkin niin monta että ei tuo ifin vakuutus ollut alkuunkaan kilpailukykyinen omassa tapauksessa.

Noi Ifin tarjoukset on lähinnä vitsi omaankin pyörään. Kyseisessä firmassa taitaa olla aika "rasistista" porukkaa, kun halauavat vakuuttaa vain tietynmallisia ja merkkisiä pyöriä. Tai ainakaan niillä hinnoilla harva ottaa vakuutuksia ko. firmasta
biggrin.gif
!

Mulle laittoivat keväällä kirjallisen tarjouksen, jossa ajokauden hinnaksi tuli n.600€ liikennevakuutus ja kasko. Hyväksyin tarjouksen ja lasku tuli aikanaan 1300€
eek.gif
. No nyt on tapeltu hiljoksiin ja viimeinen lasku oli vielä yli 800€. Latiakaan en ole maksanut, enkä maksa, ennenkuin on hinta se mitä sovittiin. Onhan mulla kirjallinen tarjous, minä en niiden omia munauksia maksa. Taitaa olla yhtiön vaihto tulossa.

edit.  
033102beer_1_prv.gif
Eipäs olekkaan yhtiö vaihtumassa. Muutaman kuukauden viiveellä tuli päätös, että hinta on mikä tarjouksessa lukee, eli liikenne ja täyskasko 570€ ajokausi.    
062802moto_prv.gif

Back