• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

VX 800

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mustapera
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

mustapera

New member
Nyt riitti muovien takana kyhjöttäminen, joten pyörä pitäisi vaihtaa nakumalliin, ja jostain kumman syystä veksi kiinnostaisi jonkun verran, kertokaapa kokemuksia, tyyppivikoja, koeajolla huomioitavia asioita.
062802moto_prv.gif

neljän vuoden kokemuksella ei mitään ihmeellistä... pommin varmaa suzukin v-tekniikkaa, vanhenmiten saatta joissakin perissä olla puuhasteltavaa. ajan myötä kyllästyy pyörän yleis luontoon...

Osta suoraan Bandit!
biggrin.gif

Minä ajelin kesän , n. 7000 km, ja tykkäsin pyörästä, kulkee kaksi päällä ja kahdella täyteen pakatulla laukulla varustettunakin kohtuullisesti. Eihän se mikään raketti ole, mutta ainakaan minä en sellaista kaivannutkaan, ja tuollakin ehti hyvin minun kiireisiin. Minun pyörässä oli täydet katteet, joten siinä oli suojaa sateellakin, saksalainen oli rakennellut siihen kaikenlaista lisuketta ja ajovalon takana olikin mielenkiintoinen johtohässäkkä, josta johtuen katosi toisen takavilkun sähköt, muuta vikaa ei koko aikana ilmennyt. Suurin puute oli istuinmukavuus, alkuperäisellä penkillä emme me, eikä kukaan jolle pyörää lainasin, juuri yli 150 km matkaa perän puutumatta pystynyt ajamaan. Jos en olisi vaihtanut koko pyörää, seuraava hankinta  olisi ollut kunnollinen istuin.
Helppo ja muuten mukava pyörä kaikkiaan.

No joo, eipä varmaan olisi huono valinta tuo rosmokaan...
Täytyypä harkita tuotakin vaihtoehtoa, pika vilkaisu nettimotoon toi ihan miellyttävän yllätyksen, luulin niiden olevan arvokkaampiakin.
Veksillä tosin voisi kortti pysyä paremmin, sillä ei ehkä niin helposti "huomaamatta lipsahda"
crazy.gif

Ei se lipsu bandullakaan kovin mahdottomiin lukemiin, laiskoja isoja vessojahan nuo ovat...
Ja se veksi voi olla kiva peli, perän ongelmistahan ne vähän kärsii...
Bandit on varmaa kuraa jo niin monen vuoden takaa, että sitä puoltaa tekniikan huolettomuus (tosin huoltoväli on aika lyhyt)...

Ok, kiitos jo tähän asti vastanneista.
Molemmat taitaa olla suht luotettavia käyttöpyöriä, veksistä toisin aina mainitaan tuo perän kunto, siinä ilmeisesti sen akilleenperäpää.
Ilmeisesti tuo 50-60 tkm aika vakio perän löystymis ajankohta... kuullostipa aika omituiselta, no vaimoillahan perä löystyy jo aiemmilla kymmenluvuilla
confused_orig.gif

Tosiaan. Voin iteki ilmoittautua VX800 onnelliseksi omistajaksi. Nyt talvella tuli pyörä hommattua, mutta pitäs vielä yhdeksi kesäksi kuristaa 25kW:iin. Kellään hyviä ideoita tätä hommaa varten?

En sanoisi tuota VX:n perä"ongelmaa" järin pahaksi vaivaksi. Helppo tarkastaa osien kunto esim. renkaanvaihdon yhteydessä ja remontti on helppo tehdä. Omassa VX on tähän saakka ollut jälkiasennettu etukate, joka lähti hiiteen tänä talvena. Aikasemmin katteen ohjaama ilmavirta hakkasi suoraan kypärään, mielenkiintoista nähdä minkälaiseksi ajaminen nyt muuttuu, pyörän ulkonäkö ainakin muuttui mieleisemmäksi. Vielä pitäisi keksiä sivulaukkujen telineille jokin pikalukitussysteemi, jotta ne saa tarvittaessa pikaisesti irroitettua pyörää rumentamasta.

Pyöränä VX on laiska ja kankea ajettava, toisaalta menee vakasti suoraan. Tekniikka yksinkertaista. Pyöriä ei taida hirveästi olla suomenmaassa, joten tingentangeli-osia ei hirveästi markkinoilta löydy.

Takapuolen puutumiseen auttoi satulan uudelleenmuotoilu/verhoilu.

Mulla oli yhden kesän VX, on kyllä ihan leppoisa pyörä ajella.
Tosin veksi ei tykännyt siitä että moottorista katosi öljyt ja rikkihän se meni.

Jos joku haluaa moottorin osia niin saa tulla lahdesta hakemaan.

Edellä Lommolla on esillä linkki, missä on tarkka ja tyhjentävä selvitys siitä peräongelmasta. Pulma ei ole suuri, jos tietää, mitä vahtia. Itselläni oli VX useamman kesän ja opin asian kantapään kautta, sorvasin laattaan kunnon jäljet.

Hätä ei kuitenkaan ollut juuri minkään näköinen, koska ensimmäisellä kerralla ei vielä edes tarvitse lähteä kaupaan. Hammaspyörässä on kuusi tappia ja kolme kiinnikettä tulee kiinni vanteeseen. Kun kiertää hammaspyörää 1/3 kierrosta ja vetää kiinnikkeet uuteen paikkaan kiinni, mennään taas seuraavat 60 tkm.

Muuten pyörän kanssa ainoa ongelma oli, kun en ensi alkuun osannut laittaa konetta käyntiin kastelematta takapytyn tulppaa. Tottumiskysymys ja lopulta opin kuin opinkin jättämään kaasun rauhaan startatessa.

Minä pidin suuresti VX:n pohjaväännöstä. Tehoa pyörässä ei ole kuin jotain 60 hv, mutta se on kaikki käytössä jo alle 5000:ssa. Pikkubandiitti jää valoissa.

Ja äänihän VX:ssä on kaunis. Moni hapsutakkipetteri käänsi terassilla nolona naaman takasin pöytään päin, kun huomasi minkä vehkeen puksutuksen vuoksi tuli käännyttyä...

edit: ja uutena Vexi oli aivan pöyristyttävän kallis, xj-900:sen sai halvemmalla.

Edellä Lommolla on esillä linkki, missä on tarkka ja tyhjentävä selvitys siitä peräongelmasta. Pulma ei ole suuri, jos tietää, mitä vahtia. Itselläni oli VX useamman kesän ja opin asian kantapään kautta, sorvasin laattaan kunnon jäljet.

Hätä ei kuitenkaan ollut juuri minkään näköinen, koska ensimmäisellä kerralla ei vielä edes tarvitse lähteä kaupaan. Hammaspyörässä on kuusi tappia ja kolme kiinnikettä tulee kiinni vanteeseen.
Mulla olisi muistaaksen 3 kpl näitä kiinnityslevyjä jos joku kaipailee

Pari kesää olen ajellut vx:llä.  Mitään vikoja ei ole tullut. erittäin tyytyväinen olen ollut ja voin suositella muillekkin. Viime kesänä lapin reissulla pylly pikkasen puutu huonon satulan takia.

Mikä liike verhoilee/pehmustaa satuloita jyväskylän suunnalla?

Mistä saisin kyytiläiselle kauhukahvan? nyt siinä on ite hitsattu kahva mutta se ei ole hienon näköinen.

Hätä ei kuitenkaan ollut juuri minkään näköinen, koska ensimmäisellä kerralla ei vielä edes tarvitse lähteä kaupaan. Hammaspyörässä on kuusi tappia ja kolme kiinnikettä tulee kiinni vanteeseen.
Mulla olisi muistaaksen 3 kpl näitä kiinnityslevyjä jos joku kaipailee
Mukavaa että Vexästä on edes jotain keskustelua virinnyt  
062802jumpie_prv.gif

Luulisi muuten että noita kiinnityslevyjä voisi tehdä itse ja samalla parantaa rakennetta eli vähän pidentää levyä ja samalla tehdä paksummasta aineesta.Muistaakseni "vastaura" siinä hammaspyörän kehällä sallisi moisen.
Ongelmahan tuossa on nopea kuluminen pehmeistä metalliseoksista johtuen.
Elis saisi lisää pinta-alaa kiinnityslevyihin-->vähäisempi kuluminen.

Peräöljyistä vielä.
Mitä öljyjä olette käyttäneet? Valmistajan ilmoittama öljymäärähän ei tahdo kestää sisällä vaan automaagisesti ruiskauttaa liiat ulos
nixweiss.gif

Perän kestoon tuo ei näyttäne vaikuttavan, mutta ilmiö tuntuu olevan toisille tuttu ja toisille ei.Varmaan öljyn tyypillä voisi olla asiaan vaikutusta?

Nostatus
blush.gif

Back