• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Wanha kunnon polliisi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja karvari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

karvari

New member
Tässä kun on tullut lukeneeksi kaikenlaisia juttuja moore or less m#lkuista poliiseista, syystä tai syyttä, ajatttelin kertoa että on niitä rehtejä ja reilujakin. Esim. kyseinen henkilö valisti meitä klopppeja aikoinaan 70 - luvulla että älkää jättäkö niitä autoja siihen kirkonkylän huoltiksen pihaan kun lähette kaljottelemaan viikonloppuna, ei tartte ajaa simoissa kotiin, ja se homma loppui siihen. Toissapäivänä sama kaveri soitti mulle ja sano että hillitseppä vähän itteäs vanha mies kun ajelet sillä mopetillas, ämmät valittaa että vauhtia on liikaa eikä häntä huvita lähteä kyttäämään ja sakottamaan oman kylän poikia.... , mutkapätkä muuten on vastustamaton.

On niitä, eivät vaan tosiaan julkisuuteen päädy. Itselle muistuu mieleen tapaus kun yhden pienen kylän vuosipäivänä paikallisen poliisipäällikön ja palomestarin kanssa juotiin kaljat ja snapsit paikallisella prätkäkerhotalolla ja he palasivat töihinsä tauosta virkistyneenä.

Ei maailma ole niin vakava paikka, että sen takia kannattaa hermojaan menettää.

062802jumpie_prv.gif

Kavei tekee hommaansa justiin niinkuin sitä pitääkin tehdä...näitä tarvitaan lisää joka kylään!!!!!!!

Täällä Etelä-karjalassa löytyy tollasia poliiseja.... Asiallisia, inhimillisiä jopa aika rakkaitakin
inlove.gif

Voin tähän lisätä että kyseinen pollari on uransa aikana ollut kolme kertaa "pyssymiehen" kanssa tekemisissä ja joka kerta ollaan selvitty puhella......

Tässä kun on tullut lukeneeksi kaikenlaisia juttuja moore or less m#lkuista poliiseista, syystä tai syyttä, ajatttelin kertoa että on niitä rehtejä ja reilujakin. Esim. kyseinen henkilö valisti meitä klopppeja aikoinaan 70 - luvulla että älkää jättäkö niitä autoja siihen kirkonkylän huoltiksen pihaan kun lähette kaljottelemaan viikonloppuna, ei tartte ajaa simoissa kotiin, ja se homma loppui siihen. Toissapäivänä sama kaveri soitti mulle ja sano että hillitseppä vähän itteäs vanha mies kun ajelet sillä mopetillas, ämmät valittaa että vauhtia on liikaa eikä häntä huvita lähteä kyttäämään ja sakottamaan oman kylän poikia.... , mutkapätkä muuten on vastustamaton.
bowdown.gif
bowdown.gif
bowdown.gif
bowdown.gif
lisää tällaisia poliiseja.

Hänen kaltaisia virkamiehiä arvostan todella korkealle! Olen itsekkin joskus hurrrrjassa mopedinuoruuskaudessa tutustunut erääseen tällaiseen Poliisiin ja kyllä vaan auktoriteettiä oli silloin, kuin vieläkin, Hänessä...

Tämä kaveri on todennut (kuulopuheiden mukaan) tehtävänjaossa olleeseen "puskatutkaukseen", etten tee sellaista koska se ei ole reilua...
Harva varmaan sanoo noin??

Noo, me kaikki vanhetaan ja varmaan eläköityy koko porukka, uudet tuulet taitaa puhallella tässäkin asiassa.

Taitaa sama ilmiö vaivata Poliiseja kuin motoilijoitakin. Pari näkyvää häirikköä leimaavat ison joukon asiallisia kollegojaan. Suuri(n?) osa taitaa kokemuksieni mukaan olla ihan asiallisia, työtään tekeviä miehiä/naisia. Varmaan joukkoon toki on ajautunut alan houkuttelemana joitain luonnevikaisia - kuten kaikkiin ihmisjoukkoihin. Noiden kanssa pärjääminen vaatiikin sitten jo taitoa & tuuria & diplomatiaa.

Vuosien varrella on tullut oltua jonkun kymmenen "vuokon" kanssa juttusilla - muutamat kerrat nk. takapenkillä. Pääsääntöisesti kaikilta olen saanut ihan asiallisen (joiltain jopa pahoittelevan) kohtelun.

Olen tulkinnut tuon siten, että sitä saa mitä tilaa. Jos kohtelet työtään tekeviä poliiseja asiallisesti, vi**uilematta ja viisastelematta, ei noillakaan ole syytä uhoamiseen tai tarpeettomaan ilkeilyyn saati mielivaltaan.

Jos poliisia alkaa "haastaa", niin keskustelu ajautuu nopeasti arvovalta- ja kasvojen säilytys tyyppiseksi. Tuo itämailla syntynyt vanha käsite kuvaa tilannetta, ettei kannata kinaamalla tai inttämällä viedä tilannetta siihen pisteeseen, että keskustelun osapuolilla ei enää ole "kunniallista" perääntymistietä.

Nosta ääntä pari desibeliä, korkeutta pari oktaavia, keskeytä poliisin puhe ja kyseenalaista tuon järjenjuoksu vaikkapa jollain vanhalla hyvällä poliisivitsillä. Tuo ei ole ihminen, jos ei moisesta kimpaannu ja aja härkäpäisesti läpi sakot siitä alunperin pienestä rikkeestä, josta olisi voinut tuurilla selvitä vaikka huomautuksella. Samaten kannattaa avoimesti kyseenalaistaa poliisin laintuntemus ja havaintokyky. Siten haastaa ukon/akan suoraan todistamaan olevansa oikeassa tai jos tunnustaa olleensa väärässä, niin "menettämään kasvonsa". Kukaan meistä ei halua tulla nöyryytetyksi - ei poliisikaan.

Eli ihmisiä nuo ovat tekemässä työtään. Muut, kuin kentällä työskentelevät poliisit päättävät sen kuinka resurssit kohdistetaan "mummonpotkijoiden" ja tieliikenteen valvontaan puhumattakaan nopeusrajoitusten suuruudesta.

Kukaan meistä ei halua tulla nöyryytetyksi - ei poliisikaan.
Ei varmaankaan. Mutta tuollaisessa työssä pitää pystyä olemaan provosoitumatta, kun provosoidaan. Herkkähipiäiset ei sovi hommaan.
Minkä takia? Mene sitten wanhan linjan konstaapelille joka on ollut noin 30 vuotta duunissa vittuilemaan? Katsotaan hymyileekö hän vaan kauniisti takaisin  
tounge.gif
Silloin kun on valtaa, pitää olla vastuuta väärinkäyttämättä sitä. Valta ei ole henkilökohtaista, vaan kollektiivista, eikä sitä sovi käyttää oman vitutuksen poistoon.

Auktoriteetti ei voi perustua siihen että pamppu heiluu, vaan kunnioitukseen ja siihen että teot on oikeita. Mulla ei ole mitään tarvetta vittuilla poliiseille, mutta herkästi pamppua heiluttavaa arvostan nollan verran. Tuollain poliisi ei sovi Suomeen, vaan johonkin diktatuuriin.

Mulla ei ole mitään käsitystä poliisikouluksesta, mutta jos vallankäytön perusteita ei opeteta, niin tulos on karmea.

Kukaan meistä ei halua tulla nöyryytetyksi - ei poliisikaan.
Ei varmaankaan. Mutta tuollaisessa työssä pitää pystyä olemaan provosoitumatta, kun provosoidaan. Herkkähipiäiset ei sovi hommaan.
Minkä takia? Mene sitten wanhan linjan konstaapelille joka on ollut noin 30 vuotta duunissa vittuilemaan? Katsotaan hymyileekö hän vaan kauniisti takaisin  
tounge.gif
Silloin kun on valtaa, pitää olla vastuuta väärinkäyttämättä sitä. Valta ei ole henkilökohtaista, vaan kollektiivista, eikä sitä sovi käyttää oman vitutuksen poistoon.

Auktoriteetti ei voi perustua siihen että pamppu heiluu, vaan kunnioitukseen ja siihen että teot on oikeita. Mulla ei ole mitään tarvetta vittuilla poliiseille, mutta herkästi pamppua heiluttavaa arvostan nollan verran. Tuollain poliisi ei sovi Suomeen, vaan johonkin diktatuuriin.

Mulla ei ole mitään käsitystä poliisikouluksesta, mutta jos vallankäytön perusteita ei opeteta, niin tulos on karmea.
Samaa mieltä siitä, että vallan mukana tulee aina vastuu ja velvollisuus olla provosoitumatta. Mutta me olemme kuitenkin ihmisiä ja uskon siihen, että tarpeeton ärsytys ei kyllä synnytä mitään hyvää.

Toissapäivänä sama kaveri soitti mulle ja sano että hillitseppä vähän itteäs vanha mies kun ajelet sillä mopetillas, ämmät valittaa että vauhtia on liikaa eikä häntä huvita lähteä kyttäämään ja sakottamaan oman kylän poikia...
Kuulostaa siltä, että teillä siellä kylällä on korruptoitunut virkamies. Laki ei ole enää sama kaikille, vaan hyväveli livahtaa, kuin koira veräjästä.

Itse diggailen virkamiehiä, joita ei kiinnosta työnsä hoitaminen ja liikenneturvallisuus, kun tyytyvät väläyttelemään valoja kaahatessani.

Isällä oli käynyt liikenteessä vastoinkäymisiä, kuten meillä monella muilla. Isi rohkaisi itsensä ja sanoi pojalleen: kyllä minä sinut niin paljon koulutan, ettei tarvitse poliisiksi ryhtyä.
wink.gif

Mene sitten wanhan linjan konstaapelille joka on ollut noin 30 vuotta duunissa vittuilemaan? Katsotaan hymyileekö hän vaan kauniisti takaisin
tounge.gif
Ameriikkalaisissa vilmeissä aina, ilman yhtäkään poikkeusta jonka muistaisin, on reaktio riitaan nyrkkitappelu tai ammunta. Se on sikäläinen perinteinen tapa hoitaa "diplomatiaa". On totta, ettei ihan kaikkea tarvitse sietää, mutta on myöskin totta vanha kotimainen sanonta "Ei haukku haavaa tee." .. vaikka hieman mieltä kirveltäisikin. Ameriikka on siitä ihmeellinen paikka, että sitä samaa pulitiikkaa harrastetaan ulkopolitiikassakin. Hyökkäykset ns. banaanivaltioihin Karibialla. Vietnamin sota, Agfanistan, Irak .. seuraavaksi ns. pahiksista joutuu pulmiin Pakistan tai Iran .. Pohjois-Korea hoituu vasta sitten myöhemmin, mutta sieltähän on kokemuksia jo aiemminkin.

Aika paskaa reaktiotapaa .. olisi todella vahinko, jos se pullistelu leviäisi tännekin .. luoja meitä siitä varjelkoon.

Kyllä Pohjoismaat ovat tällä pallolla sentään vapaita tai vapaampia kuin suurin osa itseään vapaiksi väittävistä maista. Monet teistäkin ovat käyneet rapakon takana ja varmaan huomanneet miten valtavan sisäänpäin kääntynyt se yhteiskunta on. Esim. inetin salaukset on oltava sellaisia, että FBI/CIA saa ne tarvittaessa auki. PGP on kiellettyjen listalla - kuin kunnon komukkavaltioissa konsanaan. Vapaasta kaupasta ja kilpailusta puhumattakaan .. esimerkkejä olisi vaikka kuinka, mutta tämähän on moottoripyöräily-foorumi, joten olkoon ...

Back