World SBK 2020

Joo mut jos otetaan ennakkoluulottomasti aihioiksi keskiluokan nakut niin tilanne näyttää paljon laajemmalta. Mukaan mahtuu mm. Ktm/Hva, MV Agusta jne...

Tän keskiluokan myynti on painottunut sporttinen sijasta noihin nakuihin. Haluavatko valmistajat sitten uusilla säännöillä promota niitä nakuja vai yrittää promota keskiluokan sportteja?
 
British Supersporteissa kokeillaan uusia sääntöjä jo ensi vuonna:

https://www.ukclubsport.com/british-supersport-to-allow-765cc-triples-and-955cc-twins-in-2021/

Ihan mielenkiintoisellehan tuo vaikuttaa, ilmeisesti maaailmallakin ollaan samaa mieltä kuin .orgin foorumilla, älä osta kuussatasta, se on ihan mopo. Toivottavasti homma toimii jatkossakin, sillä usein ainakin katuratapuolella kuussatasten kisa on ollut se jännittävin ja tapahtumarikkain.

Edit: Kuka avaa pelin uusilla vehkeillä ensi kauden ratapäivillä?

https://www.nettimoto.com/triumph/daytona/2509557

Olis ihan muikean oloinen laite.
 
Noissa supersporteissahan se ei ole ongelma etteikö luokka olisi suosittu ja kisat tasaisia, vaan se että noilta on käytännössä markkinoilta pudonut pohja pois.
SS600:ia ei juuri myydä tänä päivänä, eikä noista taida olla myyntikelpoisiakaan (Euro5) kuin R6 ja ZX6R, nekin käytännössä kymmenen vuotta vanhoja malleja. Hondalta tuli uusi CBR mutta ei Euroopan markkinoille.
Ymmärrän hyvin että Dorna/FIM miettii uuttaa luokkaa SS600:n tilalle mutta mitä?
Sallitaanko sinne esim V2 Panigale, perustetaanko uusi luokka johonkin supertwin-pohjalle vai mitä?
 
Back
Ylös