• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

World SBK 2021

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Knaku
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Navarrassa tosiaan vedetään!

Kattelin joutessani SSP:n FP1 & FP2.

Aikas pomppusen näköinen rata paikoin ja monille kuskeille uusi, erot suuria. Lähetys ilman selostusta ja pyörien äänet pääsi oikeuksiinsa.

SSP:n FP1:ssä Niki P7, Vertti P10 ja nyt Hannesta tuuraava Jespersen P4. Juuttihan on näköjään vetomiehiä!

SSP:n FP2:ssa Niki P11, Vertti P8 ja Jespersen P10. Juutti otti myös erittäin tyylikkäästi hallitun low-siderin. Vertin vauhti on parantunut hienosti!

Huomenna ja sunnuntaina sitten jaetaan pisteet. [emoji106]

1e3aa878fff09c41db82c6b3376b94b8.jpg
 
Pomppuista on joo, Nikilläkin melkoset rodeot aika-ajoissa ja lähtöruutu 10. Jokohan olisivat keksineet miten Agustan saa irtoamaan viivalta ettei tulisi viittä sijaa turpaan lähdössä…
 
No, lauantain aika-ajot ja kisat katsottu. Jätetään vielä kommentoimasta jos joku katsoo myöhemmin niin ei tulokset paljastu.

Mites nää kuskispekulaatiot WSBK:ssa?
Redding menee Biimerille niin Sykesille tuli lähtö? Kova kuski, maailmanmestari, menttaali- ja taustapuoli kaiketi hyvinkin kunnossa mutta ikää on jo liikaa. Eläkkeelle - ei jatkoon...

Ja kuka Ducatille Scottin tilalle? Davies takasin? Michael Ruben Rinaldi ei oo oikein saanu maximum attackia päälle tällä kaudella, ainakaan vielä. Bautista sinne sitten menee? Huomenna julkistavat?[emoji15]

No ketä sitten Hondaa ajaa ens vuonna?
Huipputiimi, kovat resurssit ja uusi pyörä tulossa 2022. Molemmat paikat auki?

SSP:n paikkoja ei pysty spekuloimaan, sen verran on nuoria ja erittäin päteviä kuskeja tunkemassa eri maiden sarjoista. Toivottavasti suomalaiset mukana myös 2022, Kallio Racing nyt varmaan ainakin...
 
Hyvä pointti olla kommentoimatta.

Kommentoin itsekin, että tämän ja edellisen katsottuani WSBK on näköjään päättänyt siirtyä kartingradoille.

Vittu, mitä Mikki Hiiri baanoja isoille pyörille.
 
Hyvä pointti olla kommentoimatta.

Kommentoin itsekin, että tämän ja edellisen katsottuani WSBK on näköjään päättänyt siirtyä kartingradoille.

Vittu, mitä Mikki Hiiri baanoja isoille pyörille.
No kyl BSBK on kans puolet ajasta jollai hiton Cadwell Parkilla tai Knockhillillä .... tyyliin kevareilleki häpeällisen pieni/kapea rata.
 
No kyl BSBK on kans puolet ajasta jollai hiton Cadwell Parkilla tai Knockhillillä .... tyyliin kevareilleki häpeällisen pieni/kapea rata.

Kansallinen sarja. Valinnan mahdollisuudet ovat rajalliset, et simmonen ero, mutta ymmärrän pointin.
 
Kansallinen sarja. Valinnan mahdollisuudet ovat rajalliset, et simmonen ero, mutta ymmärrän pointin.
No eihän mekään Pesämäellä ajeta kilpaa? Kyllä BSBK vois varsin hyvin ajaa niitä isompia ratoja 2x kaudessa, tekeehän jopa MotoGP silleen (ja SM).
 
No kyl BSBK on kans puolet ajasta jollai hiton Cadwell Parkilla tai Knockhillillä .... tyyliin kevareilleki häpeällisen pieni/kapea rata.

Aika nopeita ratoja osa kuitenki, ja kisat hienoja. Donington Park viime vkl, oliko Thruxton edellinen. Nyt saikulla ollu aikaa kattoa lähes kaikki luokat :) Sivaritki katoin Thruxtonista :D
Cadwell Park tais olla tänä vkl? Jos ne kisat kattois sitte ens viikolla...
 
Youtubessa oli kisalähetyksen alussa hyviä hidastuksia noista pompuista, ukoilla on kyllä hyvä luotto renkaaseen ja alustaan kun vetelee tuollaista perunapeltoa maksimikallistuksella:

 
Toprak ja Rea tasapisteissä nyt, ja Reddingkin kelaamassa itseään mukaan.

Aika maukasta tulee.

Toi Navarran rata oli ihan perseestä.

Aika limiitillä Rea tuli viikonloppuna. Oliko kolme polviseiviä, joista kaksi viimeisessä kisassa. Eritoten Yamaha kelannut eron Kawaan kiinni, ja jopa mennyt ohi. Locatellikin nappas kolme nelossijaa.
 
Mielenkiintoista nähdä kuka Ducatille tulee Reddingin tilalle. Reddingin BMW siirtoon ja sen menestyksekkyyteen en kyllä usko. Bemari on sen 10+ vuotta pyörinyt kuvioissa, mutta riittäviä panostuksia ei kaiketi ole tehty + Rea ja Toprak on kyllä sen verran kova kaksikko, että kärkisijoista ajaakseen näitä vastaan tarvitaan vähintään yhtä hyvä tai mielummin parempi pyörä alle. Ducati voisi kenties tähyillä taas muihin sarjoihin josko MotoGP:stä joku talentti irtoaisi. Nykyisestä gridistä ei ehkä Bautistaa lukuunottamatta haastajaa kärkikaksikolle löydy ja Bautistakin osalta pitää luottaa siihen, että olisi parin vuoden takaisessa iskussa. Siirto Hondalle menee samaan kategoriaan Reddingin Bemu siirron kanssa eli kylmänviileä rahastus.

...ja Bautista takaisin Ducatille.
 
Magny Coursissa vedetään! SSP:ssä Nikin vauhti kohtuullinen, FP1 tuli P3 ja toisesta sesssiosta P6. Jokohan saataisiin mies podiumille tänään ja/tai huomenna?

ef4a4afcad249880f7148c315eeb452f.jpg


Hondalla ois nyt kuskin paikkoja auki, vetomiehet herätys! Laittakaapa papereita vetämään[emoji12]
 
Alastarolla kaveri kävi juttelemassa Nikin kanssa ja kysyi siitä MV Agustasta ni Niki oli vastannut etta se on todella mahdoton ennustettava se pyörä, että se karkaa kerrasta eikä varoita yhtään ennen.
 
Eka startissa Agusta hyyty toiseen mutkaan. Kisa keskeytettiin ensimmäisen kierroksen jälkeen ja Niki työnteli (juoksi)pyörän varikolle . Ainakin bensaa laitovat tankkiin voi tietty muutakin olla.:dunno: Sijalla 9 ajeli ennen kun tuli pikku lipsahdus. Ei ollu paras valmistautuminen uusinta starttiin.
 
^ "Pikkasen kun löytyy jotain pyörästä, ja itse vähän parantaa ajamista, niin sehän on siinä”

Näin miehen omin sanoin lääkkeet joilla kärjessä ollaan.
Race 2 järkevä ajo Nikiltä. Nousujohteisuus jatkuu... Barcelonassa podium[emoji106]

Kallion miehet kovilla, Hannes toipilaana ja Vertti takana eikun Takala tai sitten maaperätutkimutkissa. Mutta täältäkin vielä noustaan!
 
MV Agustan meno on ollut aina ollut sellaista lyhytnäköistä. Eli tultu ihan hyvällä kuski/talli-kombolla aseet leimuten mukaan, mutta sitten projekti jää vähän lyhkäiseksi eikä pyörän kehitystyö etene. Välillä loppuu rahat, kuskit palkataan muualle, kokeillaan toista luokkaa, siirretään fokus muualle jne. Pitäisi ehkä tehdä vähän pidemmällä aikajänteellä töitä ja kehittää pyörää koko ajan. Tiedän, että siellä on resurssit rajalliset, mutta aineksia olisi varmasti saada hyvä paketti kasaan. Ehkä joku pääinssi tms olisi hyvä katsoa muualta, mutta nekin hyvät varmaan katselee, että siinä on työnantajana vähän epävarma nimi, se voi olla kauden päätteeksi projekti seis, joten menee mielummin muualle :sad:
 
Back
Ylös