World SBK 2021

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Knaku
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jäihän sinne yks piste eroa. Jännän isoja rengasongelmia kyllä vähän yhdellä ja toisella. Sinänsä aika onnistuneet seokset X ja 0, kun molemmilla voi ajaa kilpaa ja kummalla vaan voi myös voittaa. Tänään nolla tais olla kisamitalla parempi ratkaisu.

Sporteissa Nikiltä kypsä ajo ja kauden eka palkintopalli plakkariin. Toivotaan, että suunta jatkuu samanlaisena loppukauden.
 
Näyttäis, että pytty on ainoastaan Toprakin ja Yamahan mokattavissa. Kawasta ja Reasta on kulku loppunut. Siihen nähden aika nappiviikko Realta. Kammotuloksilla piste-ero kaventui.
 
Olosuhdelottoa lauantaina ja muuten vaan erikoinen kisapäivä sunnuntaina kaikkine punaisine lippuineen.
Niki ajoi eilen hyvin, lauantai taisi mennä vähän penkin alle (en katsonut 1-lähtöä)
 
^ Race1 oli Nikin osalta menossa hyvin kunnes sade ja renkaiden vaihdot alkoi. Ajoi varovasti boxiin ja tiimi sitten hieroi renkaita niin kauan alle että kisa meni siinä. Ja jostain syystä piti käydä vielä uudestaan boxissa. Jäi kierroksen tästä syystä, vauhti kyllä kuskilla oli kunnossa.

Edit, tässä miehen omin sanoin:

https://www.bike.fi/vain-009-sekuntia-erotti-niki-tuulen-voitosta-parempaakin-oli-tarjolla/

Kovaa kilvanajoa oli viikonlopun skabat SBK:ssä. Tittelistä taistelu äärimmäisen tiukka!
 
Brittisarjassa taitavat jo kokeilla tätä "ylikoko"pyörien ajattamista ss600-luokassa.
Sarjahan on hyvä ja kiva seurata, ja pyöriä on hyvin saatavilla.
Ongelma vaan on että kun tämä on tuotantopyöräluokka, niin näitä 600:ia ei osta kukaan eikä niitä ole edes juuri myynnissä enää missään.
Ja vähän offtopiccina, sivarimiehet jutteli että irtokoneet alkaa olla kiven alla kun näitä on viime vuosina myyty niin vähän. MM-sarjassahan, vai mikä se nykyään on nimeltään, käytetään 600-koneita.
 
Portimaon SBK lähdöt tarjosivat melki intensiivisintä kilpailua ikinä. Rea kahdesti nutullaan ja Toprak kerran. Ero taitaa olla 24 pinnaa Toprakin hyväksi ja olikos 124 kahtena viikonloppuna max saatavilla.

Toprakille tää on edelleen kallellaan. Perusvauhtia löytyy enemmän ja saa paremmin Pirellin pehmoiset toimimaan. Rea ajaa koko ajan ihan veitsen terällä. Propsit siitä.
 
Portimaon SBK lähdöt tarjosivat melki intensiivisintä kilpailua ikinä. Rea kahdesti nutullaan ja Toprak kerran.
Joo mutta Toprakin kaato ei näköjään menny hänen piikkiin, vaan pyörä hajos alta pois. Ois kiva tietää mitä helvettiä sille pyörälle tapahtu ku yhtäkkiä just ennen kellahtamista alkoi osia tippumaan. Rea kaatu ihan vaa siks että meni liian kovaa siihe hyppyriin.
 
Joo mutta Toprakin kaato ei näköjään menny hänen piikkiin, vaan pyörä hajos alta pois. Ois kiva tietää mitä helvettiä sille pyörälle tapahtu ku yhtäkkiä just ennen kellahtamista alkoi osia tippumaan. Rea kaatu ihan vaa siks että meni liian kovaa siihe hyppyriin.

Kelailin just tota kaatoo edes takas ja näytti siltä, että etulokari tarras renkaaseen ja pyörähti asvaltin ja renkaan välistä. Eipä se muuta tartte, että täydestä kallistuksesta pito karkaa. Liekkö sit etulokarin ruuvit karissu irti vai loppunu tila lokarin ja yläkatteen välistä.

Realta muuten suhteellisen kova eka kierros tokassa startissa.

P.S. Miks muuten Hondissa on takavalo päällä yötä päivää? Jo useemman kisan katellu, että niillä on sadevalo päällä kelissä kuin kelissä.
 
Joo mutta Toprakin kaato ei näköjään menny hänen piikkiin, vaan pyörä hajos alta pois. Ois kiva tietää mitä helvettiä sille pyörälle tapahtu ku yhtäkkiä just ennen kellahtamista alkoi osia tippumaan. Rea kaatu ihan vaa siks että meni liian kovaa siihe hyppyriin.

Ei piikeillä väliä. Pistetilanne eli aika vauhdilla sen lisäksi, että kilvanajo oli raakaa.
 
Pieniä psykologisia pelejä viikonloppuna myös.

Toprak kävi luutimassa radan reunalla vihreää ensiksi. Monitulkintaista Ranskan kisan jäljiltä :D

Kakkoskisan jälkeen Rea kävi vetämässä burniksen samaan paikkaan.
 
Dani Pedrosan ois nähny mielellään Superbikeissa,kun lopetti MotoGP-uransa..

Ja samoin Andrea Dovisizion..vai saiko Andrea juuri paikan MotoGPssä ens kaudelle?
 
Tsekin Mostissa ajettiin tänään FIM EWC sarjan päätöskilpailu, 6 tuntia. Bemari onnistui (valitettavasti) nippa nappa ottamaan ensimmäisen Endurance-kisan voittonsa. YART eli Yamaha Austria Racing Team otti hurjasti Bemukkaa kiinni viimeisen tunnin aikana; reilu 40 sekunnin ero kaventui loppusuoran taisteluun jonka BMW voitti 0.07 s erolla.. Eurosportillahan näkee jollain 40 euron vuosimaxulla WSBKoot, BSBeet ja nuo EWCeen muutamat vuosittaiset kisat.. :WAZAAP:
 
Argentiinaan on näköjään hankala ja kallis päästä, osa teameista ainakin SS600-luokassa jättää tämän kisan väliin.
Saas nähdä ketä kaikkia siellä on paikalla kun treenit alkaa tänään illemmalla.
 
Back
Ylös