• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

World SBK 2021

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Knaku
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ducatilta kuskeiksi Bayliss ja Bulega ensi kauden ss-luokkaan.
Saa nähdä saako Niki isomman F3:n alleen jos jatkaa MV:llä
 
Niinhän sitten molemmat tekivät viikonloppuna mitä pitikin. Rea voitti ajetut kisat ja Toprak varmisti ekassa kisassa oman pokaalin ja tokassa Yamahan pokaalin.

Oli raudanluja kausi ja seuraavasta odotettavissa samanlainen.

13 pinnaa taisi jäädä eroksi.
 
Tuulikin päätti kauden kakkossijalla. Johtikin useamman kierroksen, tosin lähti viimeiselle kierrokselle neljäntenä ja viimeisen mutkan kahinoissa kuittasi sitten pari sijaa.
 
Niinhän sitten molemmat tekivät viikonloppuna mitä pitikin. Rea voitti ajetut kisat ja Toprak varmisti ekassa kisassa oman pokaalin ja tokassa Yamahan pokaalin.

Oli raudanluja kausi ja seuraavasta odotettavissa samanlainen.

Just näin. Eilinen WSBK oli ihan parasta moottoriurheiluviihdettä. Molemmissa kisoissa säilyi jännitys loppuun asti. Ensi vuodelle pitänee hommata koko kauden videopassi.
 
Mielenkiintoista nähdä miten SS-luokan säännöt muodostuu, sinne tulee kuitenkin ensi kaudeksi aika kirjavaa kalustoa.
Varmaan nykyisiä 600:ia, 765 Street-triple pohjaista Triumppia, 800 MV:tä, Ducatin Pani V2:sta, mitä vielä?
 
Millä ne meinaa rajoittaa ton 765 triumph-koneen tehoja? Siitähän lähtee joku 140hp takarenkaalta? Kun noissa 600cc rivi4 -koneista lähtee 135 hp koneelta.

Ja kun kuutioita on moottorissa enemmän, niin se näkyy suoraan myös väännössä. On siinä eroa onko 65 Nm vai 85 Nm.
 
Millä ne meinaa rajoittaa ton 765 triumph-koneen tehoja? Siitähän lähtee joku 140hp takarenkaalta? Kun noissa 600cc rivi4 -koneista lähtee 135 hp koneelta.

Ja kun kuutioita on moottorissa enemmän, niin se näkyy suoraan myös väännössä. On siinä eroa onko 65 Nm vai 85 Nm.

Eiköhän tuolla tule kaksi tapaa käyttöön:
1) Kierrosrajoitin
2) Kuristin imupuolelle.

Kolmantena saattaa sitten olla mallikohtainen painoraja.
 
En nyt tiiä liittyykö enempi Superbikeen vai MotoGP:hen, mutta laitetaan tänne siitä huolimatta.

Millerin Jaska ajaa kilpaa Australian Superbikessa tänä viikonloppuna Ducatilla. Ei kellään sattus olemaan hajua näkeekö ton jostain netin ihmeellisestä maailmasta livenä / jälkilähetyksenä?
 
En nyt tiiä liittyykö enempi Superbikeen vai MotoGP:hen, mutta laitetaan tänne siitä huolimatta.

Millerin Jaska ajaa kilpaa Australian Superbikessa tänä viikonloppuna Ducatilla. Ei kellään sattus olemaan hajua näkeekö ton jostain netin ihmeellisestä maailmasta livenä / jälkilähetyksenä?

Youtubesta on näkynyt ainakin jälkilähetyksinä, sieltä oon nuita kattellu. En oo tietonen millä viiveellä tulevat, enkä myöskään tiedä näkyykö jopa suorana? ASBK-kanava Youtubessa. On siellä näköjään jotain livestreameja mutta näkyykö kisat, en tiiä?

https://www.asbk.com.au/live-stream/
Näköjään livestream ois ASBK:n sivuillakin.
 
Niki jatkaa MV Agustalla, nyt tosiaan alle suurempi ja tehokkaampi versio. Hyvä homma, muitakin pilotteja oli testaamassa.

Edit: #66 otti muuten kauden 2021 voiton kaikkien kolmen WSBK-luokan osalta - eniten kaatoja[emoji33]
 
Olihan se aika mopo kilpailijoiden menopeleihin verrattuna ja mitä kisoja seurasin, niin lähes järjestään otti pataan suorilla(mm. Portimao oli aika surullinen, kun ohi tultiin oikealta ja vasemmalta pääsuoralla). Ei tuo varmasti auttanut asiaa, kun mukana pysyäkseen täytyi yrittää ottaa maksimit irti mutkaosuuksilla -> kaatoja. Toki ajotyyli kenties muutenkin reipas, joka itsessään nostaa kippauksen todennäköisyyttä.

Toivottavasti uusi pyörä/kone parannus aiempaan verrattuna.
 
Kaveri jututti Nikiä Alastarolla varikolla ja kysyi siitä viime kesän kilpurista ni se vastasi että se viime kauden pyörä oli ihan hirveä ajaa. Että siinä oli 0 varoitusta ennenkuin se lähti kerrasta alta, ei mitään ennustettavuutta.
 
Kenan Sofuoglun serkkupoika (tms) tulee näköjään Nikin tallikaveriksi ensi kaudella,
ajoi tänä vuonna ss300-sarjaa.
 
Kenanin veljenpoika...
Samaa olen myös kuullut tuosta MV:n ajettavuudesta/säätämisen vaikeudesta. Ja tietty alitehoisena piti viedä koko ajan limiitillä jos meinas muiden kyydeissä pysyä. Koneita taisi paukkua useampia myös.

Toivotaan ehjää kautta ja tulosta, voitontahtoa mieheltä ei puutu!

Hienoo ois nähdä Kallion toisella pyörällä joku suomalainen, toisen paikan vei (osti?) Patrik Hobelsberger. Hyviä ajoja hänellekin oli viime kaudella.
 
En mä ole Kallion toisen kuskin nimeä kuullu tai nähny vielä missään. Tietääkö joku?
Monilla kuskeilla varmaan vielä omat kuviot ja rahoitukset, sponssit yms. kesken.
*
Joo, monessa maassa (ja Ankkalinnassa) "serkku, setä, tai veljenpoika/nephew" voi käsittää huomattavasti laajemman populaation kuin täällä Härmässä
 
Back
Ylös