WorldSBK 2022

Portugalin Portimaossa kisataan, hieno rata...
Ja hei, Niki SSP FP1 ja FP2 - molemmissa ykkönen![emoji3060]
Huomenna Race1, sunnuntaina Race2, joko tulis sitä mitä lääkäri määräsi

f39f903a5d18b1463faff29ffd2bdcbb.jpg
 
On kyl helvetin hienoa nähdä että edes jossain Agusta kulkee, ovat ollu koko kauden kovasti perässä Yamahaa ... kun nyt vaa vauhti pysyis suhteessa muihin ettei muut vaa säästelly harjoituksissa. Ja mikä tärkeintä : ei tulis kaatoa kisoissa nyt ku vauhtia on kärkeen.
 
Tää Portimaon rata antaa enemmän painoa kuskien taidoille kuin pyörän täydellisyydelle.

2023 MV Agustan kuskit on B. Sofuoglu ja Marcel Schrötter. Toivottavasti Nikille on järjestymässä hyvä talli ja sarja ens kaudelle....
 
Onhan tuo MV nyt ihan kurapyörä. Portimaon pääsuoralla tulee pataan ja pahasti ellei saa vetoapua muilta, että pysyy edes joten kuten perässä.
 
Onhan tuo MV nyt ihan kurapyörä. Portimaon pääsuoralla tulee pataan ja pahasti ellei saa vetoapua muilta, että pysyy edes joten kuten perässä.

Pätevältä pyörältähän tuo Agusta vaikuttaa, mutta Next Gen sääntöjen mukanen tehokartta näyttäs satuttavan Agustaa pahiten suorilla. Ehkä ne pari hummaa vois antaa niille lisää. Niki tuuttas kai kisan toiseks nopeimman kiekan, joka tuli heti, kun oli pikkasen vapaata latua edessä. Suoralla vaan tulee pataan vähän liikaa, että pystys haastaa ihan terävintä kärkee.
 
Niki ainakin itse sanoi ettei tahdo suorilla päästä imusta ohi, niin kai sitä sitten on rajoitettu vähän liikaa.
Pyörä tuntuu muuten toimivan hyvin.
 
Kyllä harmittaa Nikin puolesta nyt,ajo kauden parasta viikonloppua.Ja kyllä tuo Ducatin suoranopeus SSP ja SBK luokissa on uskomatonta.
 
Kylmä tuuli puhalsi Indoneesian viidakossa.Hyvä Niki! Paalu ja voitto erä ykkösessä. On kyllä jotenki tylsä rata näin katsojan näkökulmasta sama Argentiina myös.
 
:thumbup: ja eikö tullut vielä all-time lap record. Nyt Nikillä tulee sitä mihin mies oikeesti pystyy kun palaset on kohdillaan!
 
Toinen hieno uutinen lauantailta, Rea ei voi enää edes teoriassa voittaa SBK-mestaruutta.
 
Kylmä tuuli puhalsi Indoneesian viidakossa.Hyvä Niki! Paalu ja voitto erä ykkösessä. On kyllä jotenki tylsä rata näin katsojan näkökulmasta sama Argentiina myös.

Rataa varmaan tylsistytti se, että pitoa oli tarjolla metrin levyisellä ajolinjalla ja sen ulkopuolella ei ollenkaan.
 
Joko Niki Tuulen 2023 ajopaikasta/tallista on jotain tietoa?

Ei ainakaan virallista. Toivotaan, että menee johonkin normitalliin, jolla kalustona todistetusti toimivat ja kilpailukykyiset pelit. En tiedä minkälaista palkkaa MV:llä ajamisesta on saanut (tai sponssit maksaneet), mutta uskoisin että jollain Yamahalla tulosta olisi syntynyt ihan toiseen malliin.
 
Ei ainakaan virallista. Toivotaan, että menee johonkin normitalliin, jolla kalustona todistetusti toimivat ja kilpailukykyiset pelit. En tiedä minkälaista palkkaa MV:llä ajamisesta on saanut (tai sponssit maksaneet), mutta uskoisin että jollain Yamahalla tulosta olisi syntynyt ihan toiseen malliin.
Joo MV:llä ongelma oli alkukaudesta ettei ollu suorakulkua eikä muutenkaa ollu säädöissä mopo että ois päässy ees hotlapilla haastamaan kärkeä. Portimaosta alkaen alko säädöt löytymään ja kummasti ylempänä oltiin sen jälkeen tasaisesti kausi loppuun.

Nikin uran suhteen valitettavaa on toi epätasaisuus, ku se tekee sen että noi kaikki isorahaiset kärkitallipaikat menee niille joiden suoritusvarmuus on kovempaa. Itelle tulee mieleen rinnastuksena Mika Salon F1 ura. Koko ajan jotain keskipakan tiimipaikkoja ku aina oli väärässä neuvottelusyklissä vs kärkitiimien kuskit, ja se tössäs Salon urakehityksen about kokonaan. Nikillä on vaarassa käydä sama, jossei nyt saa jollai kulkupelillä ehjää kautta aikaiseksi.
 
Philip Islandilla näyttää Marcel Schrotter ajavan Nikin kanssa MV:llä, muutenhan siinä on ollut Bahattin Sofuoglu mutta Sofu taisi ajaa vain ns haastajatason sarjan.
 
Joo MV:llä ongelma oli alkukaudesta ettei ollu suorakulkua eikä muutenkaa ollu säädöissä mopo että ois päässy ees hotlapilla haastamaan kärkeä. Portimaosta alkaen alko säädöt löytymään ja kummasti ylempänä oltiin sen jälkeen tasaisesti kausi loppuun.

Nikin uran suhteen valitettavaa on toi epätasaisuus, ku se tekee sen että noi kaikki isorahaiset kärkitallipaikat menee niille joiden suoritusvarmuus on kovempaa. Itelle tulee mieleen rinnastuksena Mika Salon F1 ura. Koko ajan jotain keskipakan tiimipaikkoja ku aina oli väärässä neuvottelusyklissä vs kärkitiimien kuskit, ja se tössäs Salon urakehityksen about kokonaan. Nikillä on vaarassa käydä sama, jossei nyt saa jollai kulkupelillä ehjää kautta aikaiseksi.

Vähän offtopic, mutta paloiko Salo ratista silloin F3-aikaan ja se vähän jarrutti urakehitystä ainakin Suomesta katsottuna?

Edit: Ilmeisesti tuo MV Agusta ei ole ollut kaikkein ongelmattomin peli ajaa, muistaakseni siinä 675:ssa ajettavuus oli jotenkin kulmikas ja sitä ei saatu koskaan ratkaistua. Tässä uudessa taas kun muuten kulkua alkoi löytyä, niin viime kisassa mm. katosi mittaristosta sähköt kahdessa lähdössä heti alkukisasta.
 
Vähän offtopic, mutta paloiko Salo ratista silloin F3-aikaan ja se vähän jarrutti urakehitystä ainakin Suomesta katsottuna?

Muistaakseni kärysi Englannissa ratista ja kortin menetettyään ei saanut lisenssiä Euroopassa, lähti Japaniin F3000-luokkaan kun sinne ei "lain koura" ylettänyt, Eddie Irvine taisi olla samaan siellä samaan aikaan, samoista syistä...
 
Back
Ylös