WorldSBK 2023

Kyl kawalla joku -23 malli oli homologaatiolistassa. Tiiä sit ovatko vaan uusineet edellisen.

Tää oli se 10-RR. Juttu vuodelta 2021 ja limitti on edelleen 14 600 eikä 15 100

Defending champions KRT - together with the Puccetti, Pedercini and Orelac privateer entries - arrived in Spain having spent the entire winter testing with a 15,100 rev limit allowance on the new Kawasaki ZX-10RR, up from the 14,600rpm of the succeeded model.

Ekoja osumia lähteeksi, mutta muistan jutun.

https://www.visordown.com/news/racing/worldsbk/kawasaki-stung-rev-limit-regulation-u-turn-eve-2021-worldsbk-opener
 
Minusta Ducatilta ei mitään pois mutta esmes kawalle ne kiekat jotka kuuluu
Ainoo vaa että nykyiset kiekat ei kuulu kenellekään.... noi on vakioista iha vitusti korotettuja jo nyt.

Ja jos kauden alussa (ja koko viime kauden) Ducati menee suorilla iha omia menojaan, ni täysin järkiperäistä että Duksulle myönnettyä max rajaa joka on nyt jo +500 muihin nähden, ni tuodaan alas.
 
^

Tässä mä oon eri mieltä. Rakentakoot muut parempia pyöriä ja koneita. Annetaan vain mahdollisuudet siihen. Miksi Ducatin tiimiä rangaistaan hyvästä työstä?
 
Ainoo vaa että nykyiset kiekat ei kuulu kenellekään.... noi on vakioista iha vitusti korotettuja jo nyt. Ducatin uusi katulaillinen v4R kiertää 16500 6 vaihteella….😄

Ja jos kauden alussa (ja koko viime kauden) Ducati menee suorilla iha omia menojaan, ni täysin järkiperäistä että Duksulle myönnettyä max rajaa joka on nyt jo +500 muihin nähden, ni tuodaan alas.[/QUOTE
 
Kawan homologisoinnin päivitysyrityksessä on titaaniveivit ja kevyemmät männät. Nokkakin oli aggressiivisempi, mutta kaipa ne vaihdetaan joka tapauksessa (en muista sääntöjä).

Noilla se extra 500 rundia, mutta sanottiin ei.
 
Mihin nuo max. kierrosrajat oikein perustuvat? Jotenkin vaikea ymmärtää miksi jollekin tiimille sallitaan korkealta kovemmin laulava kone, kuin toiselle.
 
Mihin nuo max. kierrosrajat oikein perustuvat? Jotenkin vaikea ymmärtää miksi jollekin tiimille sallitaan korkealta kovemmin laulava kone, kuin toiselle.

Lähtökohtana on vakiomoottorin max. rpm, johon saa jonkun sata laittaa ekstraa päälle. Menestyksen perusteella sit tuota rajaa säädetään suuntaan tai toiseen. Ilmeisesti 2021 sääntö on voimassa ja sen jälkeen on tehty jotain säätöjä, mutta tässä se sääntöteksti:

2.4.2.3 Rev limit The manufacturer specific rev limit will be adjusted in increments of 250 rpm (up or down). The rev limit will be controlled by the manufacturers software and will be monitored by the FIM/DWO rev-logger (see Art. 2.4.9.1). Over rev because of downshift will be ignored. ECU Hard limiter must be set to the WSBK specified rev limit.
 
Viimeksi muokattu:
Lähtökohtana on vakiomoottorin max. rpm, johon saa jonkun sata laittaa ekstraa päälle. Menestyksen perusteella sit tuota rajaa säädetään suuntaan tai toiseen.
Kuten aikaisemmin mainitsin, ducsun vakiomoottori V4R kiertää 16500, eli kisakoneesta on jo vähennetty 400rpm..
..saas nähdä vähennetäänkö lisää vielä..
 
… ja wsbk:ssa ei ole kuskin/pyörän minimipainoa, toisin kun sporteissa…
Jonnya ja Toprakkia ( redding myös) tää vähä kismittää … Bautistaa ei😄😄
 
… ja wsbk:ssa ei ole kuskin/pyörän minimipainoa, toisin kun sporteissa…
Jonnya ja Toprakkia ( redding myös) tää vähä kismittää … Bautistaa ei

Tekis Yamaha ja Kawa parempia pyöriä/ annettais sääntöjen puolesta muokata, niin ei tuokaan olisi ongelma.

Vaihtoehtoisesti homma ratkeaa sillä, että Pirelli tuo jotkut kivikumit gridiin, ja Alvaro ei saa niitä ikinä toimintalämpötilaan :D
 
… ja wsbk:ssa ei ole kuskin/pyörän minimipainoa, toisin kun sporteissa…
Jonnya ja Toprakkia ( redding myös) tää vähä kismittää … Bautistaa ei

Ihan hyvä, että ei tullu tuota yhdistettyä minimipainoa. Kuskin keveys on yhtäällä etu, mutta toisaalla haitta noin tehokkailla laitteille, joten pyörän minimipaino on fiksumpi sääntö.
 
Kuten aikaisemmin mainitsin, ducsun vakiomoottori V4R kiertää 16500, eli kisakoneesta on jo vähennetty 400rpm..
..saas nähdä vähennetäänkö lisää vielä..

Joo, sitä on kertaalleen tai kahdesti tiputettu kahden edellisen kauden aikana jos en vallan väärin muista.
 
Tekis Yamaha ja Kawa parempia pyöriä/ annettais sääntöjen puolesta muokata, niin ei tuokaan olisi ongelma.

Vaihtoehtoisesti homma ratkeaa sillä, että Pirelli tuo jotkut kivikumit gridiin, ja Alvaro ei saa niitä ikinä toimintalämpötilaan :D
😄🦾🦾😄
 
Sykesin viikonloppu oli muuten tooosi synkkä. Puccetti Kawa ajettiin varikolle parkkiin joka lähdössä jonkin pulman vuoksi, ja kolmannessa kisassa lähti baanalle uudelleen vain heittääkseen voltin.
 
Sykesin viikonloppu oli muuten tooosi synkkä. Puccetti Kawa ajettiin varikolle parkkiin joka lähdössä jonkin pulman vuoksi, ja kolmannessa kisassa lähti baanalle uudelleen vain heittääkseen voltin.

Kawazza muutenkin ongelmaa, Rean shifteri ei oikein toiminu, Lowesil jotain luistonestoproblemaa…
 
En tiedä oliko asiat paremmin silloin kun WSBK oli brittikuskien keskinäistä kisaamista. Tosin (britti)selostajilla oli helpompaa, kun ei tarvinnut selitellä kenenkään pärjämättömyyttä heikommalla kalustolla. Kawasakin ylivoima ei tuntunut häiritsevän samalla tavalla kuin Ducatin. 2019 kauden alku näytti pahalta, mr Superbike ei ollutkaan ylivoimainen? Onneksi ennen Assenia saatiin pudotettua Ducatilta kierroksia pois:grin:
 
250 rundia niiltä joo lähti silloin.

On toi kesken kauden valmistajakohtainen hiekottaminen vähän niin ja näin. Tehdas tekee hyvää työtä ja sitten matto alta.
 
Tuo on kaikkein huonoin versio performance balancesta että sitä käytetään liian vähän, jos kerran sen käyttöön on ryhdytty.
Toinen ääripää on vaikkapa autopuolella LeMans 24h jossa säädetään suht selkeällä logiikalla järjestäjän toimesta ihan kisan kynnykselle asti eri juttuja; imuilma, kierrosluku, polttoaineen virtaus, tankin koko jne.

Kuskit voi mussuttaa jos vauhdista rangaistaan, mutta isoja sarjoja ajetaan yleisölle ja tasaväkiset kamppailut ovat niitä joilla tavoittaa katsojia, tätä kautta mainostajat/tehtaat saavat näkyvyyttä joka on elinehto koko kaikelle ammattimaiselle motorsportille.
 
^
Kaksi tulokulmaa. On se "sirppi ja vasara", mikä toimii hyvin tasaisen sarjan luojana (toisena merkkiluokat) tai sitten se, että kirjoitetaan säännöt ja sanotaan, että pelatkaa!

MotoGP on esimerkki jälkimmäisellä tavalla luodusta tasaisesta sarjasta.

Minusta WSBK:n pitäisi tuotantoluokkien ykkössarjana olla tuota jälkimmäistä, mutta tietenkin makuasia.
 
^
Kaksi tulokulmaa. On se "sirppi ja vasara", mikä toimii hyvin tasaisen sarjan luojana (toisena merkkiluokat) tai sitten se, että kirjoitetaan säännöt ja sanotaan, että pelatkaa!

MotoGP on esimerkki jälkimmäisellä tavalla luodusta tasaisesta sarjasta.

Minusta WSBK:n pitäisi tuotantoluokkien ykkössarjana olla tuota jälkimmäistä, mutta tietenkin makuasia.

Kun kattoo kisoja pari kolme vuotta taaksepäin niin ei nuo WSBK säännötkään kovin huonosti ole onnistuneet luomaan tasaista kilvanajoa. Kolme vuotta, kolme eri mestaria, kolmella eri merkillä. Viime kauden loppupuoliskolla Ducati tais päästä vähän muilta karkuun. Mielenkiintoista nähdä, että miten tämä kausi etenee. Tuo Phillip Island kun ei välttämättä ole se rata, joka antaa voimasuhteista kaikkein parhaan kuvan.
 
Back
Ylös