• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

WorldSBK 2024

Todennäköisesti siksi että vaikka mopo liikkui ennen vihreää, ni se myös seisoi paikallaan ennen vihreää, ja se hävis lähdössä, ni ei ollu järkeä iskeä siitä "varaslähtöä" ku pyörä oli valojen sammuessa paikallaan.

Joo, sääntö on kirjotettu niin, että varaslähdöstä tulee rankkua vain, jos kuski saa siitä hyötyä.
 
Huono sääntö minusta. Viivalla ei härvätä. Varsinkin kun oli ruudusta ulkona valojen vielä palaessa.
Olen eri mieltä tosta kyl. Mun mielestä jos se pyörä vain on paikallaan ku valot sammuu ni ei ole ongelmaa. Vain sillon jos se pyörä rullaa jo vähänkää eteenpäin ni siitä saa massiivisen edun, ja se on väärin.

Ei mopoja tartte kuitenkaa pilata millää F1 perseilyllä että Bottas varastaa 0.3 sekkaa mutta "auto ei ylittäny ruutuviivaa ennenku valot sammu"...
 
Jaaha… pitäis viikolla ehtiä katsoa nämäkin. Onneksi ei uutisissa juuri tulokset pyöri.
 
Varsinkin Superpole kisa oli melkosta ilotulitusta.

Olipa joo. Bautista alkaa heräillä kanssa, vaikka on lyijyä laitettu menoa hidastamaan.

Bemarilla on laitettu oikeasti hihat heilumaan, eikä vain puhuttu niin kuin Hondalla. Hyvä veto Toprakilta ja Kenanilta.

Rea, joka happanee näköjään käsiin itsekin, hyppäs museotaksista toiseen.

Onneks on uusia nimiä, ja kärki levenee.
 
Olipahan viikonloppu WSBK ja SSP luokissa. Jumankauta, että oli makea tuo Spinellin voitto :D, ja Tuulikin vihdoin podiumille. Sillä oli muuten tokan kisan alussa aikamoinen tilanne, ja selostajat meinas, että hyvin haltsas. Minusta näytti hetken kyllä aika kyytiläiseltä.

Vahva suositus.
 
Kawa lopettaa tehdastiiminä 2024 jälkeen….Bimota tulee ”tilalle” 2025 kawan koneella ja jonkinlaisella kawan tehdas ”jeesillä”
Tässäköhän yks syy Rean siirtymiseen jammulle…
 
Yllättävä uutinen! Mutta kait ne haluaa nostaa Bimotan tunnettuutta polttomoottorivehkeissä ja ehkä sitten siirtää Kawan brändiä tuleville uusille konsepteille? "The Bimota by Kawasaki Racing Team" viittaa siihen että ZX-10RR teipataan Italian lipun väreihin (=Bimota) eikä mitään uutta Bimotan mallia homologoida kisapeliksi. Harmi. Noita luokitusvehkeitä tehtaat on joutuneet usein myymään jopa tappiolla....joten tavalliselle sporttipyörän hankkijalle suorastaan tilaisuus[emoji6]
 
Yllättävä uutinen! Mutta kait ne haluaa nostaa Bimotan tunnettuutta polttomoottorivehkeissä ja ehkä sitten siirtää Kawan brändiä tuleville uusille konsepteille? "The Bimota by Kawasaki Racing Team" viittaa siihen että ZX-10RR teipataan Italian lipun väreihin (=Bimota) eikä mitään uutta Bimotan mallia homologoida kisapeliksi. Harmi. Noita luokitusvehkeitä tehtaat on joutuneet usein myymään jopa tappiolla....joten tavalliselle sporttipyörän hankkijalle suorastaan tilaisuus[emoji6]

Olin lukevinani, että Bimotan runko. Onko sitten ”Bimotan”?
 
"They will be partnering with Kawasaki in a joint venture which will result in a Bimota chassis with Kawasaki engine (plus allied technology), competing in WorldSBK. Not only will the donor Ninja ZX-10RR powerplant be familiar, but also many of the team staff as Kawasaki transfers its efforts into the Bimota racing program...."

Joo, oikeassa olet mitä lehdistötiedotteet kertoivat. Tämä tekee asian hivenen mielenkiintoisemmaksi. Kuinka paljon sitten poikkeaa Kawan vastaavasta, tuleeko luokittelua? Aika näyttää [emoji15]
 
Muutama kausi sitten sarjassa oli Bimota/Bmw mutta se oli aika heikko esitys, ehkä nyt kun on Kawasakin resurssit takana tuloskin on toisenlaista.
Joskus esihistoriassa kun wsbk alkoi, siellähän pärjättiin YB Bimotalla ihan ekoilla kausilla.
 
Toprak valitsi eiliseen Doningtonin kisastarttiin vahingossa väärän vaikeustason.
 
Kawasaki omistaa Bimotasta ison viipaleen, joten eipä ole ihme, että lähtivät WSBK-kisoihin mukaan Kawan tekniikalla.
 
Muutama kausi sitten sarjassa oli Bimota/Bmw mutta se oli aika heikko esitys, ehkä nyt kun on Kawasakin resurssit takana tuloskin on toisenlaista.
Joskus esihistoriassa kun wsbk alkoi, siellähän pärjättiin YB Bimotalla ihan ekoilla kausilla.
Ei kai Bimotalla ole kun 1 voitto WSBK:ssa… ?( Gobert, Philip Island)
 
Se Gobertin voitto oli Suitsa V2-koneisella Bimotalla, mutta silloin wsbk:n alkuaikoina siellä ajettiin 750cc YB-Bimotoilla.
 
Back
Ylös