WorldSBK 2024

Wsbk rantautuu ekaa kertaa Cremonan radalle tulevana viikonloppuna, Nikille tsemppiä sinne.
Superbiken puolelta kärki + pari muuta on rivistä pois, saa nähdä pystyyko Ducati-kuskit kuromaan eroa kärjessä pienemmäksi. Toprakin korvaa Markus Reiterberger, Rean Nicola Canepa ja Domi Aegerterin Marvin Fritz
 
Wsbk rantautuu ekaa kertaa Cremonan radalle tulevana viikonloppuna, Nikille tsemppiä sinne.
Superbiken puolelta kärki + pari muuta on rivistä pois, saa nähdä pystyyko Ducati-kuskit kuromaan eroa kärjessä pienemmäksi. Toprakin korvaa Markus Reiterberger, Rean Nicola Canepa ja Domi Aegerterin Marvin Fritz

Canepalla hyvä ajotatsi, kun on just viime viikonlopulta Bol d'Orin 24H alla :D
 
Superbiken puolelta kärki + pari muuta on rivistä pois, saa nähdä pystyyko Ducati-kuskit kuromaan eroa kärjessä pienemmäksi. Toprakin korvaa Markus Reiterberger, Rean Nicola Canepa ja Domi Aegerterin Marvin Fritz

Hopeatarjottimella tulee Bulegalle tämä sauma, Bautistakin saa mahdollisuuden kurottaa likemmäs. Jos sieltä ei vähintään 40 pistettä tule huonommin pärjänneelle näistä kahdesta niin pidän epäonnistumisena.
 
Oli hyvät väännöt kun perinteinen Ducati rata ja Toprak vähän vielä toipilas?
 
WSBK-kausi olis ens viikonlopun kilpailuja vaille valmis. Kuitenkin kaikissa neljässä luokassa pilottien mestaruus on auki, sen verran on mennyt voitot ristiin eikä kukaan/mikään pyörä ole hallinnut kautta suvereenisti. Esim. viime viikonlopun Estorilin Race1 SBK-luokassa oli 5 parasta kuskia liikkeellä viiden eri valmistajan vehkeillä. Säännöt aika onnistuneet [emoji106]

Kovaa vääntöä on ollut ja melkoisia kaatotalkoita nähtiin juuri Estorilissa kun sää oli välillä melko haastava.

Toivottavasti kaudella 2025 nähdään edelleen suomalaisotteita tässäkin sarjassa.

7bb566d9d022651f52707525fe077ebc.jpg
 
Rea ja Bautista showsta on vaihdettu nyt Toprak showhun. Kenties näyttävin endoineen.

Lähteeköhän bemarilta ensi kaudeksi supermyönnytykset, ja mitä se sitten meinasi moottorien määrän ja kaiken muun suhteen?

Aika omia kisoja ajeli Estorilissa, ja tais rengasvalinta viedä superpolekisan. Ei mitään vetopitoja vikasta oikeasta ulos. Oli kyl hieno se kisa.
 
WSBK-kausi olis ens viikonlopun kilpailuja vaille valmis. Kuitenkin kaikissa neljässä luokassa pilottien mestaruus on auki, sen verran on mennyt voitot ristiin eikä kukaan/mikään pyörä ole hallinnut kautta suvereenisti. Esim. viime viikonlopun Estorilin Race1 SBK-luokassa oli 5 parasta kuskia liikkeellä viiden eri valmistajan vehkeillä. Säännöt aika onnistuneet [emoji106]

Kovaa vääntöä on ollut ja melkoisia kaatotalkoita nähtiin juuri Estorilissa kun sää oli välillä melko haastava.

Toivottavasti kaudella 2025 nähdään edelleen suomalaisotteita tässäkin sarjassa.

7bb566d9d022651f52707525fe077ebc.jpg

Ei taida Niki ajaa enskaudella sporteissa, valitettavasti…
Huhuja olis, että Endurance olis vaihtoehtona…
 
Niki ulkona kauden viimeisestä kisasta ( olkavamma). Tilalla Mauro Gonzalez..
Sääli, toivottavasti huhut ei pidä paikkansa, ja Nikille löytyy tallipaikka enskaudelle..
 
Supersportiin tulee ensi kaudelle vähän lisää mielenkiintoa kun Yamaha tuo R9:n ja KTM RC990:n sarjaan mukaan.
Kawasaki kai aikoo ajattaa 636:tta, vaikka se taitaa olla jo nyt luokiteltuna tuohon sarjaan niin siellä lienee tähän asti käytetty kuussatasta.
 
Toprak otti kruununsa, kuten kuuluikin, vaan hyvin toi Bulegan suoritustaso noussut kauden mittaan.

Saapa nähdä, onko siitä vastusta Toprakin voittokululle ensi kaudella.

Kattelin vähän kisojen parhaita kierrosaikoja, niin 2-3 sekkaa ovat perässä GP-pyöriä. Näköjään maailma muuttuu aika erilaiseksi, kun tuo aika kaivetaan jostain :kääk:

Haastiksissa mainitsi, että on haave ajaa vielä jolle muullekin valmistajalle. Honda sitten alle vain. Niiltä puuttuu voitot :D
 
Bimota KB998 on kyllä nätti. Meneekö se nyt niin, että kun on uusi pyörä, Kawasaki voi oikeastaan homologisoida koneen, missä vireessä huvittaa, haha.

Käy se näinkin. Jos tää toimii, niin onko siellä kohta Yamaha-Spondonit ja Harris-Ducatit rivissä.
 
Joo, mielenkiintoisia muutoksia kaudelle 2025. Toprak kyllä tittelinsä ansaitsi, samoin supersportien Huertas. Ei kahta sanaa.

Bimotalla näyttää Jerezin ensimmäisten testipäivien perusteella olevan kulkupuoli erittäin hyvin hanskassa.

Saada nähdä löytääkö yhtään homologation eli luokitus laitetta tietään tänne Härmän perukoille. FIM:n maksimihintakatto on 44t€. Aika monta niitä olisi tehtävä ja tietty myytäväkin...
"FIM demand that bikes built for superbike racing must have valid homologation status in the USA, EU, or Asia.... Bimota have to build 125 pcs of them by the time the company gets it homologated, 250 pcs by the end of the first race season, and then 500 pcs by the end of the second year of racing."
Mulla ois kyllä nyt tallissa tilaa[emoji12]
 
Nikillä huimat uudet kuviot kaksipyöräisten parissa: https://www.youtube.com/watch?v=pbJhycXr2F0

Kaveri ei ole ekaa kertaa alalauteella https://youtu.be/c71E_E7NeeM?t=50. Tälläiselle harrastelijalle tuo suoritus on käsittämätön. Itse pääsee alamäessä samaan vauhtiin mitä tuolla porukalla oli keskinopeus koko matkalla.

Olen pari kertaa ajanut tuolla sen 85 km lasten matkan. Siinä pääsi kiskaisemaan pääsuoran ihan täysillä kahteen suuntaan, eikä pelkoa sakoista. Ensi vuodelle sen reitti muuttuu, ei ilmeisesti enää mene moottoriradan kautta.
 
Joo, kovia ukkoja. Alalauteelta saunalautalle lie vuosien työ eikä noille 1000h & 30.000 treenikilsaa km/ vuosi ole poikkeuskaan. Kiva että jakavat treeniään vlogeihinsa Iskus ja tuolla vilahtanut Verneri Suhonen. Peukut Tuulen treeniin, Kenny Koskinen vilahti Lahti RedBull-juoksun kärkiporukoissa eli huippukuntoisia nää RR-kuskit ainakin Suomessa.
 
Back
Ylös