• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Wsbk 2019

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JMH
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
^
Sikäli toivon, että Hondan tarjouksessa on myös lupaus laitteistosta, sillä nykyisellä riksan irvikuvalla ei meno hirveästi kummene, vaikka se olisi itsensä Jeesuksen ohjastama.
 
Tai Hondalla on houkuttelevampi tarjous. €€€€

Ei kukaan kait ole niin hölmö, että epäilee Bautistan nopeutta nyky-Ducatin puikoissa.

Kyllä sitä on vahvasti huhuttu näin.

"Ducati has done same thing in World Superbike, apparently uninterested in retaining the services of Alvaro Bautista, who gave the factory’s Panigale WSB machine such a brilliant start in the street-based series."

https://www.motorsportmagazine.com/...anagement-disaster-could-cost-it-motogp-glory
 
Rean johto 93 pinnaa.

Nyt riittää kakkossijat lopuissa lähdöissä. Toisin sanoen, kunhan pysyy pystyssä on aika lähellä pyttyä.

Huomenna jännää nähdä, mihin Bautistan vauhti riittää, jos ei joudu ongelmiin ykkösmutkassa.
 
Siirtoruletista tulee mielenkiintoinen...Mihin Toprak? Minne Zarco? Kovia kuskeja on muitakin monta kenellä tallipaikat vahvistamatta...
 
Siirtoruletista tulee mielenkiintoinen...Mihin Toprak? Minne Zarco? Kovia kuskeja on muitakin monta kenellä tallipaikat vahvistamatta...

Eikös Toprak oo menossa Yamahalle?

Meni mieli mustaksi Suzukassa, kun ei päässyt ajamaan.

Zarco hautautunee moto kakkoseen. Raaka peli Ranualla, sa.
 
Mä kuvittelin että Razgatliogu tavoitteli Haslamin paikkaa KRT:llä? En oo juoruja lueskellu...Onko Zarcosta jotain juoruja jossain? 2xMM vyöllä nii luulis sitä vauhtia olevan takataskussa kun paketti on sopiva? Sponssipakettikin ehken kunnossa?

No mihin Tuuli? Eme? Patovan Kimi? Ketä Kallio Racingin ens vuoden pilotit? Nyt menny hallitsevana MM-tiimillä pikkusen vaatimattomimmin tuloksin kausi..
 
^Bautista siis Hondalle ja merkki palaa tehdastiiminä uuden sukupolven kalustolla. Pakka/Grid muuten vielä varsin auki mutta nyt viikonlopun Ranskan osakilpailun aikana pitäisi useita tallipaikkoja vissiin julkistaa.

Sateessa on jo alettu tänään treenaamaan, FP1 top 10:

1. M. VAN DER MARK Yamaha YZF R1 1'51.852
2. L. HASLAM Kawasaki ZX-10RR 1'52.075
3. M. MELANDRI Yamaha YZF R1 1'52.647
4. L. MERCADO Kawasaki ZX-10RR 1'52.720
5. L. BAZ FRA Yamaha Yamaha YZF R1 1'52.820
6. A. DELBIANCO Honda CBR1000RR 1'52.905
7. J. REA Kawasaki ZX-10RR 1'52.926
8. A. LOWES Yamaha YZF R1 1'52.945
9. M. RINALDI Ducati Panigale V4 R 1'53.006
10. E. LAVERTY Ducati Panigale V4 R IND 1'53.224 GAP 1.372
 
Koko top 4 ihan ässiä. Toprak kuittasi ansaitusti hieman liikaa löysäilleen Rean viimeisellä kierroksella. Lisäksi Toprak veti aika limitillä koko kisan. Hurjan näköistä. Reaa ei pelottanut ajaa kirjaimellisesti kyynärpäät ulkona kisan alussa, vaikka Bautista oli silloin sijoilla ynnä muut, ja se olisi riittänyt (lopulta viides). Oli aika makea haikkarin alkukin siinä alussa.

Sykes toi bemarin kolmanneksi, ja Baz ajoi Ten Kate Yamahan neljänneksi menettäen kirvelevästi kolmossijan viimeisellä kierroksella.

Taitaa olla Ten Katen paras sijoitus todella pitkään aikaan. Alvarona katselisin Hondan eroa kärkeen aika huolissani.
 
Jaa, tältä se näyttää SBK puolella, kun MotoGP puolelta saadaan huippukuski ajamaan sarjaan kunnon pyörällä. :D:WAZAAP::orgmp:

Dominoinnin lisäksi positiivista mainittavaa oli Hazlamin suoritustaso sekä Melandrin nappaama podium lopussa. Hieno nähdä, että Hazlamin kaltainen vanhempi konkari pomppaa BSB suoraan vielä kisaamaan SBK kärjessä.

Hyvältä näyttää alku, monen kauden rean ”voitosta voittoon” putkelle saadaan tänä vuonna katkaisu ja toivottavasti Rean kuuppaa ja vauhtia tullaa ducatien lisäksi testaamaan vahvemmin myös oman tallikaverin toimesta, asia mitä ei Sykesin aikaan tapahtunut about ikinä.
:thumbup:

Siinä vähän perspektiiviä spekulointiin Rean mahdollisuuksista MotoGP:ssä

Bautista vie kaikki kolme, jos kalusto pysyy ehjänä, ja mies pystyssä.

Pääsee aina suoralla ohi tuolla radalla. Assenin kisa voi olla mielenkiintoinen. Siellä, jos ei Rea pysty pistämään kampoihin, on tämän kauden mestaruus taputeltu.

http://resources.worldsbk.com/files/results/2019/THA/SBK/L1A/CLA/Results.pdf?version=3f254ea62985e67d70d5751fd79112ed

http://resources.worldsbk.com/files/results/2019/THA/SBK/L2A/CLA/Results.pdf?version=3f254ea62985e67d70d5751fd79112ed

Taitaa siinä olla vähä eroa myös wsbk ja motogp kuskien välillä... ( melandria en enää laske motogp kuskiksi, kun siitä on jo aikaa kun hän on siellä ajanut)..hyvä pyörä, nopea kuski on aika hyvä yhdistelmä, Rea on sen todistanu muutamana vuonna peräkkäin. Toivottavasti kilvanajo jatkuu, ja noiden parin joukkoon saatais muutama muu ajaan kärkipaikoista.. haslam oli yllättävän vaisu tänään...

Pointtini on, että ero ei ole noin iso. Ite en suostu vielä nostamaan Bautistaa ton porukan nopeimmaks Rean ohi, koska 10 km/h suorilla etua.

Voi olla, että on, ja itse olen väärässä. Pitää odotella Euroopan kisoja.

Tällä hetkellä pytty menee suvereenisti Bautistalle, kuten se on menny aiemmin Realle. Tässähän odottaa jo kautta 2020 :D.

Toivottavasti Kawa ja Rea eivät luovuta, niin saadaan vähän painetta Alvarolle ja Ducatille.

Muistetaan kuitenkin, että tämä on motorsporttia. Tässä ajetaan naapuria ja naapurin kalustoa vastaan. Se on pelin henki.

Hyvin se Bautista pyörää vie ja ajotyyli sellaista huipputasoa, mitä Motogp sarjan puolella vaaditaan ajamiseen.
Suuri ero Rean ajotyyliin verrattuna pyörän päällä liikkumisenkin osalta, joka lyö pyörää linttaan mutkissa ja itse pönöttää suhteellisen pystyssä. Tajuttoman kovaa se tuollakin tyylillä pääsee, taitaa olla ajettavuudeltaan ylivoimainen pyörä alla?? :grin::)-

Enemmän se dominointi tällä hetkellä kuskista on kiinni kuin pyörästä, muuten top 5 ois enemmän kuin 2 ducatia koko ajan ja Davies myös ajamassa podiumista. Kova suoritus kokonaisuudessaan Bautista+ducati paketilta, toki voisi kuvitella homman vaikeutuvan seuraavissa kisoissa. Uudella pyörällä ja Bautistalle vieraammilla radoilla joutuvat hakemaan 2h aikana säädöt ja ajon kohdalleen, missä taas pahimmat kilpakumppanit hinkannut monta kautta nykyisenkin pyörän säätöjä iskuun.

Tuntuu uutisoinnin ja nettipalstojen puolella olevan ”rajoittakaa Ducatia” mentaliteettia aika nopeasti nousemassa. Mulle käy enemmän kuin hyvin, että saadaan Realle välillä vaihtelua sekä nähdään nykyisiin SBK ympyröihin poikkeuksellisen lahjakkaan kuskin ajamista ainakin tän kauden verran.:thumbup:

Oli se Rean nopeus mitä vain, mutta nyt on miehen ja pyörän limitti löytynyt.

Kisan lopulla kuluneilla renkailla kampeaa vielä kakkoseksi, mutta siinä menee maksimi.

Meno näyttää siltä, että voi olla pian katollaan.

Voittajan suhteen sama menohan jatkuu ensi kisoissa. Yhdistelmä Bautista-Ducati on tarvittaessa sekunnin kierros muita nopeampi. Murskaus.

Tarvitaanko sadetta tuomaan mielenkiintoa voittajan suhteen?

Edit: kuulinko nyt kisan jälkeisessä osuudessa oikein, että Ducatissa on vapaa pohjalla? Ja tollasen sais siis kaupasta? Hurjaa.

Mitenhän se vapaan saa sit päälle, ettei mee vahingossa?

Juu... Hyvin kulkee Ducati ja ennen kaikkea se ei syö Alvaron alla renkaitaan.
Ilmiömäinen mopo ja kuljettaja pitää sanoa. Voittokulku tulee jatkumaan, koska Assenkaan ei muuttanut järjestystä. Ainoastaan kavensi eroa.

Davies ei ole enää mikään mittapuu. Ainakaan jos ei lyhene 20 cm ja laihdu 15 kg. Taitaa olla liian iso sälli näin geepee perusteiseen pyörään.

VdM veti tokassa kisassa hyvin ja Reiteberger ekassa, kunnes renkaat sulivat totaalisesti, haha. Tokassa skabassa Rea tosissaan yritti Dovi-temppua, ja jarrutella vauhtia alussa, että kumit kestäis. Aikansa pystyi peippaamaan, mutta sitten Alvaro meni. Lähtö oli aika ilmiömäinen.... ekaks ekalla kierroksella olikos se nyt 8 ruudusta, haha. Yritystä ja riskinottoa ei puutu. Alvaron ei tartte ees juuri venyä.

Ducatilla aivan ylivoimainen combo. Hattu pois.

Kawa saa tosissaan keksiä jotain, koska ainoa jolla on mitään vastauksia Alvaron kysymyksiin on Rea, ja Realla on jo kaikki kortit pöydässä. Pyörän on parannuttava.

Näillä ei GP-radoilla on kyllä ollut hyviä skaboja. Kaikenlaista turakaista kärkikahinoissa monenlaisilla vessoilla :D, ja tää turkkilainen kyllä raiskaa sitä etustaan jarruissa. Kaipa se takanen sit säästyy siinä, kun vaappuu puoliks ilmassa perässä?

Bautista lienee edelleenkin mestarisuosikki.

Ducati jyrännee Portimaon, Magny Coursin ja Losailin suorilla, että kuvittelisin noilla radoilla Bautistan voittavan enimmät, jollei jopa kaikki lähdöt.

Tietty sade näyttää osuvan Rean laariin, joten hänenä vetelisin sadetanssia koko ajan.

Valikoituja otteita kauden varrelta:

GP-kuskin kuuppa suli, ja Rea ajoi lähes virheettömästi käyttäen kaikki mahdollisuudet. Olihan siellä se ristivyökaato ja Lowesin kolaaminen, ettei ihan Markkumaista menoa kuitenkaan virheiden osalta siis.

Loppukaudesta tulee aika varmasti kovia vääntöjä Toprakin kanssa. Ei mitään kuolemanpelkoa sillä miehellä, ja varmasti haetaan asetelmia jo ensi kaudelle.

Yksi kandidaatti 2020 kenties.

Uusi GP-mies tulee ensi kaudella sitten Ducatin puikkoihin. Scott Redding. Yli 180 cm kaveri hänkin, mutta vienyt Ducatia ainakin BSB:ssä hyvin. Mikäli onnistuu SBK:ssa oli noi mun arviot Daviesin koon vaikutuksesta Ducatiin sopeutumiseen aika pehmoisia.

Nyt kuitenkin Rea on mestari viidetta kertaa putkeen. Ihan OK.

Edit:

Voitoissahan tilanne taitaa olla tällä hetkellä AB 15 & Rea 12. Vauhtia on AB:llä ollut, mutta munimalla muninut, ja perään se pahin.... soppari Hondan kanssa :grin:

Niin uskomaton kausi, että kohta varmaan luetaan Kawasakeissa olleen jotain julkeuksia, ja Honda tekee ylivertaisen tykin kaudelle 2020
 
Bautista kyllä menetti momentuminsa täysin. Nytkin useampi viikonloppu, jossa kisavauhti olisi varmasti riittänyt podiumille ja voittoihinkin, mutta tuhnutteli harjoitukset/aika-ajot/lähdöt sihen malliin, että ohkaiseksi jäi saldo. Jatkosopparistahan on myös väännetty julkisesti peistä ja Ducatin CEO Domenicali kuittasi Twitterissä, että "Bau Bau" lähti rahan perässä Hondalle. Redding pykälän kovapäisempi, mutta katsotaan nyt miten lähtee kulkemaan. BSB näytöt kuitenkin ihan hyvällä tasolla. Davies flopannut aika pahasti ja tuskin noilla näytöillä enää jatkoa saa(ensi kaudelle toki soppari entuudestaan), ellei ala kulkemaan vanhaan malliin. Mukava mies varmasti, mutta 1 voitto vs. Bautistan n. 15 ei riitä mihinkään. Toki Haslamiin verrattuna ihan kelpo 2.viulun soittelija.

Rea on kyllä kovapäinen kuski ja harvoin sortuu pahoihin virheisiin, vaikka panoksia nostettaisiinkin. Tänäkin viikonloppuna otti kuitenkin 2-2-1 sijat, kun Turkin lämminverinen sortui yhteen dnf:ään, vaikka 1-1-1 olisi voinut ollakin tarjolla.
 
Niin uskomaton kausi, että kohta varmaan luetaan Kawasakeissa olleen jotain julkeuksia, ja Honda tekee ylivertaisen tykin kaudelle 2020

Alkukaudestahan Kawasakilta huudeltiin Ducatin suuntaan, että kyllä mekin voidaan tehdä sääntöjen kirjaimen, muttei hengen mukainen GP-speksin luokittelupeli. Odotan mielenkiinnolla.

Odotan myös mielenkiinnolla, mitä Hondalta tulee. Ne osaa aina aika-ajoin yllättää, mutta Bautistan tie tulee ensi kaudella varmasti olemaan kivinen.
 
Alkukaudestahan Kawasakilta huudeltiin Ducatin suuntaan, että kyllä mekin voidaan tehdä sääntöjen kirjaimen, muttei hengen mukainen GP-speksin luokittelupeli. Odotan mielenkiinnolla.

Odotan myös mielenkiinnolla, mitä Hondalta tulee. Ne osaa aina aika-ajoin yllättää, mutta Bautistan tie tulee ensi kaudella varmasti olemaan kivinen.

Eiköhän Hondalta saaduilla rahoilla saa jonkun hyväperseisen siirtelemään pahimmat murikat polulta pois.

Olin jo melkein unohtanut Kawasaki-sanin uhkauksen. Saas nähdä jääkö sellaiseksi.
 
Mielenkiintoista oli Sykesin kommentit race1:sen jälkeen kun sanoi, että pyörästä on saatu nyt sellainen, että sillä voi tehdä mitä vaan. Kyllähän se aika nätisti vaihteli linjaa mutkassa, jarruissa jne eli ajettavuus alkaa olemaan hyvöä. Vielä kun saavat koneen kuntoon niin on varmasti ihan soiva peli. Nyt näki, että joutui ajamaan niin limiitillä ja avaamaan rajusti, että meni ehkä takarengas kesken kisan.

Toprakin tyyli tulla jarruihin, varsinkin se 180 asteen vasuri :kääk: Luottoa on eturenkaaseen. Superpole-kisassa varsinkin oli todella agressiivinen ja hienon näköistä menoa kun ei tarttee rengasta säästää.
 
Olin jo melkein unohtanut Kawasaki-sanin uhkauksen. Saas nähdä jääkö sellaiseksi.

"Does that mean Kawasaki will need to produce a new, limited edition ZX-10RR for the 2020 WorldSBK Championship?

“That’s the solution,” Yoda says. “We have to become more competitive and think about a MotoGP-like bike. An extreme bike that we produce in limited numbers in series. For Kawasaki, it is easy to build 500 such motorcycles. But I have doubts about this direction. Is this way right or not? For 2015, the costs have been reduced, thus the performance was less. From 2014 to 2015, the four-cylinder lost 20 hp—the performance of Ducati was then the same with the Twin.

“We have a lot of experience from MotoGP with such powerful four-cylinder engines, which is easy for us. Internally, Kawasaki thinks that if Ducati continues with this bike next season, we need a machine like that. We are not in the championship just to be there. If we bring a motorcycle with a similar concept, then we can beat Bautista and Ducati.”


Onks tää uhkaus nyt tarpeen totetuttaa kun MM tuli ja vielä aikaisessa vaiheessa kautta vai onkohan uusi hirviökone jo pitkällä menossa pajalla? Esitellään syksyn messuilla? Voiskohan sen tilata :blink:
 
Back
Ylös