Wsbk 2019

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JMH
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Niin joo, ei oo tietoo oliko Bautistan vedossa imuapuja. Hoksasin just.

Ei varmaan kun muillakin Ducateilla samanlaisia lukemia, ja Bautista ajoi kymmenykselleen saman huippunopeuden eri harjoituksissa. Sen sijaan Kawasakeilla oli eri nopeudet eri harjoituksissa, joten niillä lienee ollut imuapua? Mutta kun kattelee nopeuksia niin oisko Ducati sellaisen 10-15kmh nopeampi kuin muut paitsi ehkä tehdas-Kawat.

Tuolta kun pdf:n syvyyksistä kaivelee niin esim. Bautistan FP2 huiput vaihteli kaikilla kierroksilla 310-317kmh välillä. Rea 304-308, Haslam 304-311, Lowes 295-306, Kiyonari 299-305, Sykes 293-298...
 
Viimeksi muokattu:
Aika kova etu. Vanhan liiton Ducatimeininkiä.

Ducatil rajoitin 16.000rpm muilla 14500-15000...

Olipahan Bautistan näytöstä eka kisa.. 14.9 sekan ero Reaan...:):D... poketroket antoi kunnon vastuksen Realle kunnes....
Milenkiinnolla odotan toka lähtöä..
 
:blink:

Kiitos juniorin, joka lähti aamulla ennen kukonlaulua käsipalloturnaukseen, niin nousin ylös katsomaan ekaa kisaa. Toivottavasti ero ei ole ihan noin huikea koko kautta. Yammuilla hyvää kisaa viimeisellä kierroksella, ja muutoinkin kisan aikana oli tapahtumia, eikä vain letkassa ajamista.

Tästä on hyvä jatkaa :thumbup:
 
Joo positiivista että pakka eri järjestyksessä... Jonny sanoi että ajeli puolikaasulla kun ei tatsia ollu. No, huomenna lisää nähtävää!
 
Jaa, tältä se näyttää SBK puolella, kun MotoGP puolelta saadaan huippukuski ajamaan sarjaan kunnon pyörällä. :D:WAZAAP::orgmp:

Dominoinnin lisäksi positiivista mainittavaa oli Hazlamin suoritustaso sekä Melandrin nappaama podium lopussa. Hieno nähdä, että Hazlamin kaltainen vanhempi konkari pomppaa BSB suoraan vielä kisaamaan SBK kärjessä.

Hyvältä näyttää alku, monen kauden rean ”voitosta voittoon” putkelle saadaan tänä vuonna katkaisu ja toivottavasti Rean kuuppaa ja vauhtia tullaa ducatien lisäksi testaamaan vahvemmin myös oman tallikaverin toimesta, asia mitä ei Sykesin aikaan tapahtunut about ikinä.
:thumbup:
 
Viimeksi muokattu:
Jaa, tältä se näyttää SBK puolella, kun MotoGP puolelta saadaan huippukuski ajamaan sarjaan kunnon pyörällä. :D:WAZAAP::orgmp:

Dominoinnin lisäksi positiivista mainittavaa oli Hazlamin suoritustaso sekä Melandrin nappaama podium lopussa. Hieno nähdä, että Hazlamin kaltainen vanhempi konkari pomppaa BSB suoraan vielä kisaamaan SBK kärjessä.

Hyvältä näyttää alku, monen kauden rean ”voitosta voittoon” putkelle saadaan tänä vuonna katkaisu ja toivottavasti Rean kuuppaa ja vauhtia tullaa ducatien lisäksi testaamaan vahvemmin myös oman tallikaverin toimesta, asia mitä ei Sykesin aikaan tapahtunut about ikinä.
:thumbup:

Siinä vähän perspektiiviä spekulointiin Rean mahdollisuuksista MotoGP:ssä
 
Veikkaanpa, että Ducatilla porukka toivoo itselleen aikakonetta matkatakseen hetkeen, jolloin Daviesin soppariin pantiin nimi. Oikeasti siinä piti lukea Melandri...:doh:

Koko viime vuoden seurasin Bautistan suorituksia, ja ajossa näkyi koko ajan hyvä luotto omaan tekemiseen. Jos tämä säilyy, niin näin Ducatistina tästä vuodesta tulee ihan kiva WSBK:n puolella.
 
Alvarolle näyttää V4 istuvan, tosin nämä Phillip Islandin kisat ei kovin hyvin ole indikoineet pyörien/teamien suorituskykyä kun kausi etenee.
Muutama vuosi sitten Suzukilla voitettiin muistaakseni täällä molemmat lähdöt, loppukauden ne olikin sitten ihan kuutamolla.
Toivottavasti Bautista jatkaa tuota rataa, tulee vähän mielenkiintoa tähänkin sarjaan lisää kun myös Yamahan ja BMWn (ainakin Sykesin osalta) vauhti näyttää aika hyvältä.
 
Olihan Bautistaltalla vauhti kohdillaan!!!

Positiivista:
1) Rea ei voittanut.
2) Neljällä eri merkkillä näyttäisi olevan mahdollisuudet podium kapinoihin.
3) Ragts...Ratzq...Ratzgatli....Siis se Turkkilainen saattaa hyvinkin pistää tehdaskuskeille kampoihin kauden mittaan.
4) Haslam haastanee Rean ihan kunnolla kunhan vaan saa kumipuolen pysymään alaspäin.

Negatiivista:
1) Bautistan ylivoima. Toivottavasti Rean voitosta voittoon ei vaihdu Bautistan voitosta voittoon.
2) Muut Ducati-kuskit aika kuutamolla.
3) Hondan pitäs ymmärtää, että yli vuosikymmenen vanhalla pyörällä ei ole järkeä kilpailla.
4) Bemarista uupuu yllättävän paljon voimaa.

Mielenkiintoita nähdä kuinka kausi kehittyy. Phillip Island on vähän omanlaisensa rata ja ihan täyttä kuvaa ei voimasuhteista vielä varmasti saa. Toivotaan tiukkoja kisoja paljon eri ukkoja podiumille.
 
Siinä vähän perspektiiviä spekulointiin Rean mahdollisuuksista MotoGP:ssä

Oottele nyt muutama kisa ees ennen kuin hautaat.

Edit: 2018 Rea oli ekassa kisassa kuudes ja jäi voittajalle Melandrille 14 sekuntia. Tokassa kisassa toinen ja eroa 0,02.

Huomenna päivä uus. Bautista näytti koskemattomalta, mutta ero supistunee, elle Rea sitten ajele vain muista podiumsijoista.

Bautistan ulostulo viimeisestä mutkasta Ducatin pauhun kera rullasi sellaisia huippunopeuksia pääsuoralle, ettei muut pysy ees imussa.

Chazin suoritukset mietityttävät. Ei se noin huono ole. Ajoi aika monta vuotta twinillä. Nyt on eri elukka. :dunno:
 
Bemarilla oli ilmeisesti kosahtanut koneet, joten ajavat suht stokkikoneella. Ihmekös ei suoralla oikein mene.
 
Huonosti tullut seurattua SBK testejä ja ennakkoja. Oliskos Chaz kärsinyt vähän jostain selkäongelmasta ainakin testikaudella?
Oli niin tai näin niin ihmettelen suuresti jos pystyy tällä kaudella pistämään bautistalle kampoihin.
Omissa papereissa Bautista on eri tason kaveri kuin Melandri. Ja Melandrikin haastoi toisinaan chazia edellisellä Ducatilla vaikka se vehje oli aivan mahdoton ajettava Marcolle. Se edellinen V2 koneellinen Ducati vispas kuin käärme lähes kaikkien ratojen suorat läpi kevyemmän Melandrin alla (ominaisuus mitä eivät saaneet oikein koskaan kunnolla kuntoon V2 vehkeen aikana)
 
Toki back in the day Melandri oli kuitenkin ihan kohtuullisen kova luu parin kauden ajan MotoGP:ssä voittaen kisojakin. Bautista on varmaan pykälän kovempi kuski kuin Davies, mutta eihän tuolla pyörällä pitäisi olla jossain 10+ sijoilla, vaan kärkikahinoissa, joten betsaisin all in siihen, että jotain perustavanlaatuista ongelmaa Daviesin ajossa on tällä hetkellä. WSBK:ssa on tuo ongelma, että jaetaan penaltya pärjäämisen mukaan, joka sekoittaa aina pakkaa. Nyt sentään kaikki ajavat samalla sylinterimäärällä. Aikanaan Checa voitti mestaruuden, jonka jälkeen sitten twineille lätkäistiin ulkomuistista 10 kiloa lisää painoa, joka johti siihen, että spanskin piti ottaa enemmän riskiä ja sieltä sitten kaivettiin tuttu Crash Checa esiin, eikä ollut edes lähellä mestaruustaistoa.

Poikkeuksellinen kisa oli muuten, kun aiempina vuosina juuri Phillip Islandin kisassa erot ovat olleet pienimpiä ja muilla radoilla sitten erot revenneet, mutta nyt mennään jo rajulla 10+ sekunnin erolla.
 
Toki back in the day Melandri oli kuitenkin ihan kohtuullisen kova luu parin kauden ajan MotoGP:ssä voittaen kisojakin. Bautista on varmaan pykälän kovempi kuski kuin Davies, mutta eihän tuolla pyörällä pitäisi olla jossain 10+ sijoilla, vaan kärkikahinoissa, joten betsaisin all in siihen, että jotain perustavanlaatuista ongelmaa Daviesin ajossa on tällä hetkellä. WSBK:ssa on tuo ongelma, että jaetaan penaltya pärjäämisen mukaan, joka sekoittaa aina pakkaa. Nyt sentään kaikki ajavat samalla sylinterimäärällä. Aikanaan Checa voitti mestaruuden, jonka jälkeen sitten twineille lätkäistiin ulkomuistista 10 kiloa lisää painoa, joka johti siihen, että spanskin piti ottaa enemmän riskiä ja sieltä sitten kaivettiin tuttu Crash Checa esiin, eikä ollut edes lähellä mestaruustaistoa.

Poikkeuksellinen kisa oli muuten, kun aiempina vuosina juuri Phillip Islandin kisassa erot ovat olleet pienimpiä ja muilla radoilla sitten erot revenneet, mutta nyt mennään jo rajulla 10+ sekunnin erolla.

Bautista sit katosi myös toises lähdös... vähä niinku 1000cc vs 600.....Davies vähä heräili, mut silti 26s ero bautistaan:dunno:...Haslam ajoi taas hyvin, vaikka lopus sit ei Jonnya pystyny ohittaan....mihi katos Sykesin vauhti?
Jammut vähä hyyty viimesil kierroksilla..
 
Sprinttikisa oli kyllä viihdyttävää katseltavaa. Siinä sentäs ajettiin kärkipaikastakin jo vähän kilpaa. Pitkässä kisassa ei näköjään kellään ollut mitään jakoja Bautistalle. Toivotaan, että erot vähän tasottuu tuleviin kisoihin.
 
Sprinttikisa oli kyllä viihdyttävää katseltavaa. Siinä sentäs ajettiin kärkipaikastakin jo vähän kilpaa. Pitkässä kisassa ei näköjään kellään ollut mitään jakoja Bautistalle. Toivotaan, että erot vähän tasottuu tuleviin kisoihin.

Toka lähdön jälkeen ihmettelin noita pisteitä, ja menin wsbk sivuille ja huomasin että on ajettu tosiaan joku superpolerace:D... eurosport ei sit halunnu näyttää sitä....
Tuleeko tokalähdön lähtöjärjestys sitten siitä? (Tässä ollaan vielä vähä talvihorroksessa, ja näkyy säännöt muuttuvan joka vuosi...:jpstyle::grin:)
 
Toka lähdön jälkeen ihmettelin noita pisteitä, ja menin wsbk sivuille ja huomasin että on ajettu tosiaan joku superpolerace:D... eurosport ei sit halunnu näyttää sitä....
Tuleeko tokalähdön lähtöjärjestys sitten siitä? (Tässä ollaan vielä vähä talvihorroksessa, ja näkyy säännöt muuttuvan joka vuosi...:jpstyle::grin:)

Joo, superpole racen lopputulos on yhdeksän(?) ensimmäisen kuskin osalta tokan (=kolmannen?) lähdön lähtöjärjestys. Loppuporukka sit aika-ajojen mukaseen järjestykseen. On tää kuitenkin fiksumpi kuin se käännetty/sekotettu lähtöjärjestys ja hyvää viihdettä varmasti tarjoaa jatkossakin, kun ei tartte säästellä renkaita yhtään.
 
Mistä nuo eri valmistajien rpm- rajat on keksitty? Ilmeisesti haetaan kilpailuun tasapäisyyttä, mutta outoa on että nelisylkkyisillä on eri rpm- rajat.
 
Back
Ylös