• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

X-lite 801RR

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -Heka-
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

-Heka-

New member
Onko porukalla kokemuksia X-liten 801RR mallista, ilmeisesti kypärä on hieman erilainen kuin pelkkä R-malli? Onko internetissä jossain julkaistu kypärätestejä?

RR on aivan törkeästi parempi kuin R. Itellä on ollut molemmat potat joten suoraa vertailua on helppo tehdä.

RR:ssä on oikeasti toimiva visiirin tuuletus kun R:ssä se oli vaan vähän sinnepäin, RR tuntuis paremmin istuvalta ja melutasossakin on yllättävän suuri ero uuden mallin hyväksi. Kaikenkaikkiaan loistava ruukku.

Luulen kyllä että kannattaa harkita myös 701:tä RR:n sijaan, jos se päähän istuu, hinta on aika tavalla halvempi. 701:n melutasosta/istuvuudesta ajossa en kyllä osaa sanoa mitään kun en ole koittanut, mutta ainakin tuuletus lienee yhtä hyvä kuin RR:ssä, ja kuivatyypityksenä se tuntuu ihan hyvältä päässäkin.

Hyvältähän tuo x-lite 801RR tuntuu. Aikani kypäriä testanneena omalla kohdallani on kaksi suosikkia. Tuo X-lite ja Arain Viper GT. Arai istuu vielä himpun verran paremmin ja tiivimmin. Varsinkin kun Araista menee koko S ja x-liten kohdalla S ei mene ja M on siinä rajalla että onko tarpeeksi kireä.

Haha itellä oli ihan samat potat mitkä parhaiten istui päähän kun kaikki mahdolliset sovitin... X-Liten ostin kun halvalla sain. Viper on varmasti kans todella hyvä ruukku

Jep itsellä kanssa uusi potta hakusessa - seuraavista se varmaan löytynee:

1) X-lite 801RR - istuu todella hyvin päähän, laadukas viimeistely, pinlock vakiona, helppo visiirin irroitus, kevyt, tyylikkäät värivaihtoehdot

2) Arai Viper GT - istuu hyvin päähän jopa paremmin kuin Corsair (siis itselleni), laadukas, viisiirin irroitus vähän kökkö

3) Shoei X-Spirit - istuu hyvin, laadukas viimeistely, onkohan liian race = äänekäs, pinlock vakiona, Kallio replica cool,

4) Schubert S1 Pro - ulkonäkö vähän outo (iso kuorikoko), hiljaisin kaikista kaiketi, aurinkovisiiri +, istuvuus omaan päähän tyydyttävä, Prossa nyt pinlock vakiona

Itse huomasin kanssa että Arain Corsair ei istunut niin hyvin päähäni kuin Viper GT.

Mulla on ollut kaksi kesää 801RR ja voin suositella, todella hyvä kypärä! Mun oudonmuotoiseen päähän ei aikaisemmin istunut muut kun AGV:n kaksi kalleinta mallia, mutta onneksi löytyi X-lite niin ei tarvinnut maksaa itseään kipeäksi. Pinlock on todella asiaa!

Te, joille 801RR ja Viper GT on sopiva/hyvä, miten vertaisitte sitä Shoei Raid:iin, onko kokemusta?

Mulla jossain vaiheessa kypärän uusinta ja juurikin nuo kaksi listalla tällähetkellä. Nykyinen potta on siis raidi.

Perhana koko Shoei on jotenkin jäänyt kokeilematta. Pitääkin mennä kokeilemaan RAID II mallia lähipäivinä.

Kävin kokeilemassa Shoei valikoiman läpi, RAID II oli ihan mukavan tuntuinen, mutta en sitä itselleni valinnut. Olin menossa hakemaan X-liten 801RR mallia, mutta mukaan lähtikin yllättäen X-liten 701 kokoa S joka oli paras päähäni.

En tiedä onko minussa jotain vikaa
biggrin.gif
kun kokeilin yli 20 mallia eri kypäristä ja eri kokoja ennen kuin "sopiva" löytyi
confused_orig.gif
Jollakin on helpompi pää kun tuntuvat kävelevän kauppaan ja sopiva löytyy heti.

Ja päätös oli loppujen lopuksi : Shoei X-Spirit. Oli se sitten vaan kaikilta osin itselleni paras - sopivan "napakka". Ja bonuksena sain vielä osasen suomalaista moottoripyörähistoriaa
wink.gif

Itelläkin menossa ruukunvaihtoviikot ja otsikon potta on suosikkivaihtoehtona tällä hetkellä. Mutta pitäisi vielä päästä työntämään tämä oma kuula sellaiseen ja varmistaa että se sopii kuin Hannu Kerttuun.
Osaisiko joku kertoa löytyykö pääkaupunkiseudulta muita myymälöitä kuin Stormi jossa X-liteä voisi sovittaa?

Back