X-lite X-801rr

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hemppo87
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Hemppo87

New member
Oisko porukalla kokemuksia kyseisestä kypärästä?

Ois Stormilla 299€ tarjouksessa! Omaan päähän istui kyllä todella hyvin ja muutenkin vaikutti asialliselta kypärältä.

Hyvä kypärä,parempi kuin Arai (ainakin halvemmat mallit),leukaosa hieman ahdas mutta muuten erittäin mukava.

Visiirit ja pinlockitkin ovat edullisempia kuin Arai/Shoei.
Hieman äänekäs mutta hiljasempi kuin Arain Chaser.

Ehdottomasti tutustumisen arvoinen noista keskihintaisista!

Olen ny tuplamokaaja ton kypärän suhteen. Ostin nimittäin toisen just ton 299 tarjouksen takia. Ensimmäisen ostin viime talvena ja se jo kävi Italiassa korjattavana, kun ilmastoinnin säätönuppi katkesi ensimmäisen säätökerran yhteydessä. Tuplavisiiri löystyy helposti, jolloin se tekee varsinaiseen naarmutuksen. Lisäksi visiiri naarmuuntuu kun sitä avataan ja ylätiivisteeseen on tullut hyttysiä, yms. Kypärä on hämmästyttävän äänekäs joten suosittelen sen testaamista ajamalla ennen ostoa, jotta varmistuu, onko pää siihen sopiva. Muuten potta on loistava!

joo , pari kautta tullaisella ajaneena se visiiri naarmuuntuu helposti avatessa sitä. Jos on ollut kosteaa jolloin on vettä+santaa kypärässä niin visiirin ja kypärän väli on niin ahdas että santa ym naarmuttaa visiirin yläosaa pahoin. erot mielestäni esim xr-1000 Shoeihin on aikamoinen. Ihan hyvä peruskypärä, mutta en ostaisi enää.

Tuo Shoein xr-1000 on harkinnassa kans... senki sais helmetcitystä mieleisellä grafiikalla alle 300€.

Makuasioita mutta mulle toi xr-1000 oli kyllä suuri askel x-litestä eteenpäin. kannattaa kokeilla ennen ostoa.

Tuplavisiiri löystyy helposti, jolloin se tekee varsinaiseen naarmutuksen. Lisäksi visiiri naarmuuntuu kun sitä avataan ja ylätiivisteeseen on tullut hyttysiä, yms. Kypärä on hämmästyttävän äänekäs joten suosittelen sen testaamista ajamalla ennen ostoa, jotta varmistuu, onko pää siihen sopiva. Muuten potta on loistava!
Aluksi ihmettelin näitä kommentteja kunnes tutkailin omaani ja toden totta sama visiirin naarmuuntuminen havaittu täällä. Havaitsin myös että pinlock oli todella löysä ja pääsi liikkumaan visiiriä ylösnostettaessa samalla naarmuttaen itseään ja visiirin sisäpintaa.
Apu löytyi pikku säätötoimista: Visiirin epäkeskoista pinlockki tiukalle, kypärän sivuilta kuusiokolot auki ja visiirin yläreunan säätö yloimpaan "täppään" ja tuntuu heti auttavan.
Hyvä kypärä eikä mun mielestä yhtään äänekäs esim. Shoein tiettyihin malleihin verrattuna...

omaan päähän ainaskin istunu hyvin, eikä mitään pahaa sanottavaa.
oisko kellään tietoa mistä voisi kysellä nenäsuojusta ko. kypärään?
putosi jonnekin matkanvarrelle kun otin potan päästä.

Kävin eilen ekalla lenkillä ja kypärä tuntu kyllä tosi napakalta ja hyvältä. Vaikka satoi ja oli aika viileetä, huurteenesto toimi tosi hyvin ja aika mukavan hiljaistakin oli. Mulla on tietenkin tulpat kypärän lisäksi että sekin vaikuttaa..
Mut oon onnellinen kun sain kypärän joululahjaksi =)

Back