XDiavel esitelty

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Motohtori
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
OHO! En ikinä oikein Diavelin kanssa sinunkauppoja ole tehnyt. Mutta tästä jos olis joku dark-versio vähemmällä blingblingillä ni toimis heti. Ja juuri kun viime viikolla sanoin yhdelle HD-hepulle että mun eka reissu jalat edellä on samalla viimenen ja vie krematorioon.
 
Nythän se näytti siltä miltä olisi alun perin pitänytkin. Tuo kelpaisi. Pakoputketkin hienosti muotoiltu ja hihnaveto on hyvä ainakin H-D:ssä. Vesiletkut poistettu eli vaivaa on nähty. Moottorissakin näytti olevan vääntöä leppoisaan ajeluun.
 
Korjaan heti. Siitä näemmä on mustempi oletettavasti perusversio sekä kromilla höystetty malli. Toimii kromittomana.
 
Täysin samaa mieltä! Tuollainen se olisi pitänyt olla jo alun alkaen... Tuo on todella hieno! Näyttää kun joku erillinen paja olisi tuon rakentanut! Kromilla tai ilman...!
 
Suomen hinnat tiedossa. Pyörästä on kaksi versiota: XDiavel, mattamusta, autoverollinen kokonaishinta 27.990€ Toinen vaihtoehto on XDiavel S, glossy black, jonka autoverollinen kokonaishinta on 32.490€. Hintoihin lisätään toimituskulut 600€.
 
Jotenkin ajattelin että olisi ollut kalliimpikin moisen hehkutuksen jälkeen. Mainoksissa vähän häiritsi kun satulassa oli se sama hintelä italiaano kuin muissakin (tai samanoloinen). Olisi minusta kaivannut matsompaa kuskia tuohon pyörään :grin:. Mielenkiintoinen laite joka pitää nähdä livenä vaikka jalat edellä ei kyllä ole oma juttu.
 
Tästä löytyi mielenkiintoista faktaa miten saa 60 erilaista ergonomista asentoa pyörään http://www.ducati.com/bikes/diavel/xdiavel/chassis/60_ergonomic_configurations/index.do

Rahalla näemmä saa aika hyvin muokattua tuota ajoasentoa mieleisekseen tehdasosilla. Voisi kuvitella, että tuo central position footpeg kit + forward handlebar (+25 mm) saisi aikaan samantyyppisen ajoasennon kun normi Diavel, vai onko jo enemmän nojaavampi mene ja tiedä. Tosin taitaa vaatia sitten jo korkeamman penkin jne jne, alkaa hinta jo pompata :blink:

Matkustajallekkin saa pitemmän ja leveämmän penkin, ei ehkä kotona kannata mainita jos tilaa sen :grin:
 
Gourmet kokki Mp maailman mukaan vaihtanut uudet Xdiavel s:n alle kesän kurvailuihin. Meinasi jo lopettaa ajelut mutta ei pystynyt. Ducatismi on vakava sairaus. Kallis lääkitys. :D
 
Jos tossa oli 30 heppaa enemmän 30 ja kiloa vähemmän sekä Öhlärin alusta, ni alkais Panigalen vaihto tollaseen houkuttamaan. On kyllä mun silmään soiva peli.
 
Kylmätyypittelin tänään. En tiä, varmaan tulossa vanhaksi kun tää on niiiiiiin omistamisen halua herättävä laitos. Toistan: onneksi sitä ei ole kullanvärisellä alustalla, saattas joutua ostohousuja etsimään kaapista.
 
Kylmätyypittelin tänään. En tiä, varmaan tulossa vanhaksi kun tää on niiiiiiin omistamisen halua herättävä laitos. Toistan: onneksi sitä ei ole kullanvärisellä alustalla, saattas joutua ostohousuja etsimään kaapista.

Janster.fi :grin:
 
ON SE :peukutpystyyn: !

Hintakaan ei ole mahdoton.

Onneksi tapit on ihan käsittämättömästi
sijoitettu ja sen päällä istuu kuin lypsyjakkaralla :D.

Muuten olis kusessa ja kunnolla :blink:.

Josko sittenkin mustaan V-Maxiin vaan
isoa tankkia ja takafillaria :paikallatuulee:.
 
Ajoasento tosiaan choppermainen, todella edessä nuo jalkatapit ja vaikka olis se siirtosarja niin eteen jää. Äärimmäisen hieno on kyllä..
 
Eilen Multi huollon aikana koeajoin x:n. Helvetin sexyn näkoinen peli livenä. Matalalla on penkki siihen pitää laskeutua kyytiin. Kiva moottorin soundi ei vielä uudet euro normit pilanneet sitä. Tutut namiskuukkelit kahvoissa. Ajoasento on sitten sitä amerikan meininkia. Jalat edellä edetään ja kädet pitkällä edessä. Ajoasento sopii kaupunki pyöritykseen ihan ok, mutta motarilla alkaa pian tulla väsy.
Kaiken kattava napakkuus toiminnoissa on hienoa. Vaihteet napsahtaa herkästi päälle. Kytkin ja jarrut toimii modernisti. Pikku napit kahviossa toimii hyvin ja ajotuntumaa on laadukas. Jousitus on napakka sporttinen osin vähän kova, mutta sopii Ducati luonteeseen, jossa välillä mennään kurviin vähän kovempaa.
Dvt mylly sopii hienosti tähän laitteeseen. Alhaalta asti vääntää ilman nikottelun ja rpm reserviä on sporttipyörämäisesti. Ei jää valoissa jalkoihin tällä. Tarvittaessa voi ajella aika isoillakin vaihteilla leppoisasti väännöstä nauttien. Keveys ajossa ja käännöksissä on varmaan monelle custom miehelle maailmaa avartava kokemus.
"Feel good" moottoripyörä kyseessä jonka tekemisen taidon Ducati osaa. Ei voi olla virnistelemättä kahvaa kääntäessä. Multia huollosta hakiessa kun kampesi jalkaa satulan yli ja ähki tuskaisesti tuli mieleen että kohta taitaa olla jo pappapowercustomin aika[emoji3]


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Back
Ylös