• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

xena xe10 levyjarrulukko...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja flack
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tässä vaihtoehtoinen toimiva ratkaisu  
cool.gif
Ulvoo tarpeeksi ja jos se ei riitä niin keksivät kyllä muutakin
wink.gif

http://moottoripyora.org/galleri....erih_ly
Voidaanko tästä vetää se johtopäätös, että ainoa hyvä asia Xenassa on, ettei se vaadi ruokaa
tounge.gif

Itselläni on se rankin malli ja olen ollut siihen tyytyväinen. Tosin lukko kannattaa pitää varjon puolella ja pressun alla, ettei se kita likaannu. Jos tämä likaantuu, lukko huutaa miten sattuu, kiinni ja auki ollessa. Itse pidän vanhaa tiskirättiä satulan alla, millä voi pyyhkästä kidan jos siltä tuntuu.

Eli ennen kuin lähdette viemään lukkojanne takas kauppaan huutojen kera, koittakaa puhdistaa kidan sisäpinnat. Minulla se ainakin auttoi.

Pressun vaikutuksesta: Olin itsekin alkuun hyvin epäuskoinen
toimiiko yhdistelmä niin kuin pitäisi. Hyvin kuitenkin on toiminut,
vaikka pressu hipaisisi lukkoa niin ei ala huutamaan. Tosin itselläni on se joku XE12S, joka on ilmeisesti myös painavin ja ei sitten ole niin herkkä kuin kevyemmätmallit?

Sitten vielä tuosta irrottamisesta. Ensiks kannattaa varovaisesti pyörittää lukonavain suoja kohdalleen avaimen kärjellä. Tässä vaiheessa lukko ei ala huutamaan. Sitten kokeilee pehmeästi onko avain oikein päin, eli yrität työntää avaimen lukkoon, jos se uppoaa edes 2mm niin on oikein päin. Sitten upotat nopeasti avaimen ja käännät. Kuului vaan piip ja lukko on auki. Jos tyrkkäät avaimen vahingossa väärinpäin lukkoon ja kuuluu piip, vaikkei avain ole edes sisässä, ala vapisuttaa lukkoa pienillä liikkeillä erittäin nopeasti, lähes hysteerisesti, niin lukko ei ala huutamaan ja kerkeät kääntää avaimen oikein päin.

sanoi:
ala vapisuttaa lukkoa pienillä liikkeillä erittäin nopeasti, lähes hysteerisesti, niin lukko ei ala huutamaan

No johan nyt... taidan investoida VAT-hyväksyttyyn hälyttimeen joka toimii ilman "poppakonsteja"
crazy.gif

sanoi:
No johan nyt... taidan investoida VAT-hyväksyttyyn hälyttimeen joka toimii ilman "poppakonsteja"

No kyllähän semmonen kunnon hälytin on tietenkin ihan eri luokan vehje, mutta tuo täristys siis sitä varten, jos on tehnyt virheen ("alkanu työntää avainta väärinpäin lukkoon") eikä halua että se kiljuu korvaan..

sanoi:
hah hah naapurit kattelee että mitä helevettiä se siellä nyt touhuupi

Sama se kyyläävät nuo muutenkin, oli hälyjä tai ei!
033102bebe_1_prv.gif
Menee vaan se hälyttimen uskottavuus. Tarpeeksi, kun turhaa hälyttelee, niin kukaan ei enää kiinnitä huomiota tositilanteessa!

sanoi:
hah hah naapurit kattelee että mitä helevettiä se siellä nyt touhuupi  

Sama se kyyläävät nuo muutenkin, oli hälyjä tai ei!
033102bebe_1_prv.gif
Menee vaan se hälyttimen uskottavuus. Tarpeeksi, kun  turhaa hälyttelee, niin kukaan ei enää kiinnitä huomiota tositilanteessa!
Uskottavuus meni minunkin Xenan vinkunalta.Rikki oli ja takuuna sain uuden,mutta pitkään luulin ettei tekniikkani/nopeuteni riitä värkin käyttöön ja koko pihapiiri kaikui monena iltana lukon kanssa kiroillessani.
Pyörä oli vielä pahassa paikassa parkkipaikalla vähän muiden häiriönä muutenkin.K.o kohdassa asuville kävi hen.koht sitten hälytinmöykkääni valittelemassa.Vastasivat,ei se mitään,mutta eipä enää kenellekään tule mieleen tilannetta tsekata,kun lukko taas huutaa.

Mulla on samantyyppisiä kokemuksia tuosta Xena (XM10)jarrulevylukosta kuin monilla muillakin näemmä täällä...
veryangry.gif
Oletin prätkän lukitukseen tarkoitetun lukon olevan säänkestävän, mutta toisin kävi! Eka vesisade sai lukon rääkymään aneemisesti (aneemisesti siksi, että lukon hälyttimen saa vaimennettua lähes täysin puristamalla käden sireenin kohalle) kunnes paristot kulahtivat loppuun ja laite kuoli... Kuivasin laitteen sisältä ja ulkoa ja ostinpa vielä uudet patteritkin ja kas: Häly toimi taas! Tosin vähän liiankin hanakasti... Kone nimittäin huusi pois otettaessa, kiinni pistettäessä ja ihan itekseen penkin alla jos ajoin pieneenkin monttuun. Tosi riemastuttavaa esim. kaupungissa ajellessa...
mad.gif
Kyllästyin moiseen rumbaan jonkun helevetin lukon takia ja heitin värkin kellarin miljoonalaatikkoon ja vaihdoin sen luotettavampaan Kryptonite New York kettinki lukkoon, joka pitää kitansa kiinni...
buttrock.gif

Heh, nähtävästi monet on mun tavoin huomannu Xenan leluks :-) Itselläni oli viime kesän alussa iso-Xena eli XES12, kaverillani sellainen oli toiminut jonkin aikaa ihan hyvin ja ajattelin että jospa minäkin tuollaisen. No, vähän aikaa se hyvin toimikin, vaikka kiinni laittaessa/irroittaessa sai olla ns. "xena-nopea" eli silmääkin nopeampi...

Sitten lähdin kerran pieneen reissuun Kuopio->Lappeenranta ja Pieksämäen kohdalla risteyksessä ekaa kertaa pysähtyessä kuulin outoa piipitystä penkin alta missä Xena oli jemmassa...no, pyörä tien sivuun ja penkki auki. Perrrr...Xenahan se siellä huuti hoosiannaa, ties miten pitkään tehnyt sitä. Olikohan ihmiset ihmetelleet ohi ajaessani...yritin paperilla putsailla sitä anturipintaa mutta eihän siitä mitään tullut, kauhea huuto vaan. Niin ja vehje ei siis ollut kastunut kertaakaan, kuivana ostosta asti. No, sulloin sen sitten takalaukkuun vaatteiden keskelle, se vaimensi tärinää sen verran ettei Xena huutanut. Huoltsikalle tankkaamaan mennessä pysäyttelin kyllä nätisti ettei se olis alkanut huutamaan taas...
crazy.gif

Ei tietenkään sattunut sitä kuusiokoloavainta mukaan millä olis saanu patterit irti, joten Xena oli sitte reissun ajan tuttavan hyllyn päällä jemmassa ja lähtiessä pikaisesti sulloin sen takaisin laukkuun, kotiin päästyä sitten samantien Xena auki, patterit veks ja myyntipakkaukseen. Seuraavana päivänä palautin mokoman kauppaan ja ilmoitin topakasti että ei, en halua uutta tilalle vaan rahat takaisin, ja näin kävi...onneksi.

Huhhuh, kiitoksia kaikille tarinoista. Kyllä jäi Xena sittenkin ostamatta.

Heh, jälleen yksi motoristi pelastettu Xenan ujelluksen aiheuttamalta turhautumiselta, julkiselta nolaamiselta ja aggressiolta
biggrin.gif
062802jumpie_prv.gif

Mulla samankaltaisia kokemuksia. Eka xena meni vaihtoon, toisen kanssa saa avatessa olla nopea, siinä ainoat hankaluudet mitä mulla on ollut. Olen nykyään tyytyväinen, ei ole sateessa huudellut. Vaikuttaa kylläkin siltä että olen tyytyväisenä vähemmistössä; taitaa olla laatuongelmia Xenan tuotannossa.

Mulla samankaltaisia kokemuksia. Eka xena meni vaihtoon, toisen kanssa saa avatessa olla nopea, siinä ainoat hankaluudet mitä mulla on ollut. Olen nykyään tyytyväinen, ei ole sateessa huudellut. Vaikuttaa kylläkin siltä että olen tyytyväisenä vähemmistössä; taitaa olla laatuongelmia Xenan tuotannossa.
Laatuongelma lienee selvä.Itse kun vein omani liikkeeseen,niin myyjä ei ´normaaliin´takuutyyliin alkanut mitään ihmettelemään.Kysyi vain,että onko täältä ostettu ja antoi uuden.Ei edes kuittia kysynyt.

Uusi lukko toimi sitten loppukesän moitteetta.Nopeaa ja tarkkaa kättä se kyllä edelleenkin vaatii.

Mulla oli vikana siis se,että levyn läpi menevä lukitustappi ei pysynyt kiinni.Tai välillä pysyi ja välillä ei ja luulin,että ´xena-nopeuteni´ei ole aina riittävä.Muutama yritys johti sitten usein ujellukseen,jota ei saanut ilman kuusiokoloa loppumaan.Vaimokin ehti ehdottaa menoa johonkin rauhalliseen paikkaan kauas kotoa lukonkäyttöä opettelemaan vaikka pidemmäksikin aikaa.

Viime vuonna jo valitin, että mikä pa*ska se kapistus oikein on! Kaikenlaista ongelmaa siinä oli koko viime kesän huipentuen syksyyn kun se alkoi piippaileen vaikka oli poissa pyörästä, eikä loppunu sitten millään. Käyttökertoja tuli viime kesänä ehkä noin 10...

Italo vaihto ystävällisesti syksyllä takuuseen uuden "keskusyksikön" syksyllä, jonka jälkeen en ehtinyt enää edes kokeilemaan kun meni kaappiin talilevolle. Tänään kuitenkin muistin taas omistavani sellaisen. 2 tuntia sitten pyörään kiinni parkkipaikalle, jätin ikkunan auki kuunnellakseni jos se sielä taas huutaa. Ei kuulunu mitään ja menin äsken hakemaan sitä pois. Irti kun sai niin piipitys alkoi, eikä loppunu sitten niin millään. Ihana kapistus. Maksoi viime vuonna reilun 60e +pk + parit patterin vaihdot + postikuluja huoltoon lähetellessä = yli 100e. Suosittelen lämpimästi sijoittamaan rahat johonkin muuhun!

Ostin semmosen naiselle, mutta kun se ei siihen jarrulevyyn käynyt (liian pieni), otin itelle käyttöön ja annoin oman spulimman toistaseks sille. Vaihtakoon prätkää  
biggrin.gif

Ei mitään ongelmia. Nopea saa kyllä olla, mutta hyvät saundit, ku kakarat pihalla pyörää heilutti. Toimii kuten pitääkin, mutta pieni leuka. Ei käy kaikkiiin levyihin.

Sain tuollaisen Soturiprinsessan pyytäessäni pyöräkaupan kaupantekijäisiksi.
Kaikki samat ongelmat olen käynyt läpi mitä tässä ketjussa on kuvattu.

Kuitenkin olen laitteeseen tyytyväinen: opittuani sateesta ja paristojen
käsittelystä ja heijastinpinnan puhtaudesta ja säilytyspussin puhtaudesta ja
kuusiokoloavaimen säilytyspaikasta ja avaimen käsittelystä jne.
se toimii sittenkin. Ja se tuli kaupanpäälle!

Olen itseoppinut DiplomiXenankäyttäjä. Korvat särkien olen laajan
oppimääräni suorittanut. Parempiakin lukkoja lienee toki maailma nähnyt.
Xenaa pitää vaan osata käsitellä...
tounge.gif

Hirvee tinnitys aina korvissa kun lukkoa irrotti.Käytän nyt
ilman pattereita
veryangry.gif

Pitäisköhän munkin ottaa käyttöön ja testata oman yksilön laatu... En muistanut enää sellaista omistavanikaan. Viime syksynä shopissa poiketessani sellainen lähti mukaan vaikka en sitä ostamaan mennytkään
wink.gif
. Kauppamiehiä!

Mun Ksena makaa kellarissa muiden ylimääräisten prätkätarvikkeitten kanssa samassa hyllyssä. Heti kun siihen koskee niin alkaa piipitys ja helvetillinen ulina!
veryangry.gif
Se vihaa mua ja mä vihaan sitä.... Vielä joskus...jonain päivänä tai synkkänä yönä hautaan tuon pihani perimmäiseen nurkkaan ja laitan päälle kompostin.
sad_orig.gif

Back