Usein kierroslukumittari ottaa signaalin samasta paikasta kuin toinen puola ja kaikki eivät aina muista/tiedä miltä terve nelipyttyinen kuulostaa tyhjäkäynnillä, voi siis olla siellä sytkäpuolella jotakin kosketushäiriötä tai korroosiota mikä aiheuttaisi myös melkoista bensankatkua.
Pyörä on ilmeisen huonokuntoisena myyty ostajalle, joten siellä voi olla mitä vaan taustalla, vaikka tyhjäkäynti veivattu niin isolle ettei kaikkien pyttyjen tarvitse tehdä duunia ja niinpä pakoputkeen voi mennä kaikissa tilanteissa palamatonta bensaa koneen käydessä vajailla pytyillä, joka sitten lemuaa parkissakin.
Jos pyörä on myyty toimivana (paitsi "kierroslukumittari sekoilee"), niin hommahan on selvä, laite takaisin myyjälle ja jos eivät saa järkevässä ajassa laulamaan kuin Yamahan kuuluisi niin kaupan purku sitten kyseeseen. Voi nimittäin olla kovan työn takana saada just nyt huoltoon mihinkään hetimiten, saati että saisi myyjältä maksusitoumusta diagnosoimattoman vian korjaamiseen josta lasku voi olla ties mitä. Täysi kaasarijumppa maksaa maltaita kuten tälläkin foorumilla on joitakin kuukausia sitten sivuttu.
Joku käyntivideo ja samalla kuvaa kierroslukumittarista sekä kaasukapulan veivaamista sikäli kun oireet ilmenevät paikallaankin kierrättäessä olisi melko suureksi avuksi ongelman etädiagnoosissa.
Jokerina vielä sellainen huomio, että kerran olen jokseenkin kuvatunkaltaisilla oireilla olleen pyörän kohdannut, jossa ongelman juurisyy oli löysällä oleva akun napa. Yhdisti paikallaan tarpeeksi että starttasi, toimi jokseenkin OK kierrättäessäkin, mutta tien päällä iski rajoitin kun koneen tärinä kierroksilla yhdistettynä ajoon liittyviin värinöihin sai akunnavan vapisemaan niin, että ainoa konsti edetä oli isolla vaihteella hiipien. Kenties kannattaa tarkistaa ekana tämä. Akku on useimmiten talvella poissa pyörästä, ja tämä voisi aiheuttaa sekoilevaa kierroslukumittariakin.