Xjr1300

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lauri12
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tallin tyhjennystä kun XJR 1300 -03 lähti seuraavalle:

- kokoputkisto 4-2 originaali
- kaasarit
- imukurkut
- puolikate
- öljysuodatinmuunnos
- venttiilijousten puristuspala

Nettivaraosassa kaikki

G
 
Kysymys: '99 kaasari -xjr:n kaasareiden väleistä 1-2 ja 3-4 lähtee valkoiset letkunipat alaspäin. Mihin näiden nippojen kuuluisi yhdistyä? Toisessa on letku joka ei ollut missään kiinni, toisessa ei ollut mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Niin hiukka eppäilinkin. Pitäskö noi kaasarit ottaa tuolta irti saappaat jalassa?! Ihan hemmetin ahdas paikka ja useampi kiristysrenkula tuhannen solmussa kun viimein sain kaasarit ulos. Vieläkään ei tyhjäkäynnin "kellumiselle" löytyny oikeen mitään syytä, kurkuissa on repeämiä mutta ne ovat ihan pinnallisia eikä vaikuta. Kaasarit sisältä muuten ok, kalvot ihan kuin uudet etc mutta tankissa on ilmeisesti ruostetta koska kulhoissa oli jonkin verran ruostejauhoa joten letkun väliin lienee syytä laittaa suodatin.
 
Vahva epäilys että ovat ylivuotoletkuille, ilmeisesti osa 38 on kyseessä?
https://www.cmsnl.com/yamaha-xjr130...1_model40991/partslist/0011.html#.YE4zxWgzaUk

Eikös 38 ole bensalinjastoa. 35 menee ylemmäs, olisiko kohokammion tuuletus, ylivuoto kai yleisemmin tyhjennyksen kanssa samassa, eli kohokammion pohjasta?


Esimerkiksi BST-40:n pohja...

Mikuni_BST-40_floatbowl_in.jpg


Mikuni_BST-40_floatbowl_out.jpg
 
Eikös 38 ole bensalinjastoa. 35 menee ylemmäs, olisiko kohokammion tuuletus, ylivuoto kai yleisemmin tyhjennyksen kanssa samassa, eli kohokammion pohjasta?


Esimerkiksi BST-40:n pohja...

Mikuni_BST-40_floatbowl_in.jpg


Mikuni_BST-40_floatbowl_out.jpg

Joo taidat olla oikeassa, selvästi liian hätäiseen kurkattu kaaviokuvaa.
Tosin noissa bst 38 kaasareissa näkyy kyllä tuuletusletkut ja ylivuotoletkut, tuuletusletkuissahan on suodattimetkin mukana.
Kaasarit taas.jpg
 
Kunhan ei oo alipaineletku kun tässä yritetään selvittää sitä tyhjäkäynnin leijuntaa...
 
Kunhan ei oo alipaineletku kun tässä yritetään selvittää sitä tyhjäkäynnin leijuntaa...

Minulla lähtee alipaineletku kumikurkkujen kannen puolelta ykköskaasarista, luulis xjr:ssä olevan liki sama järjestelmä.
Näistä pitäis alipaineletkun lähteä.Motorcycle-Rubber-Carburetor-Adapter-Inlet-Intake-Pipe-fit-For-Yamaha-4KG1358600-4KG-13586-00-4K.jpg
 
Joo taidat olla oikeassa, selvästi liian hätäiseen kurkattu kaaviokuvaa.
Tosin noissa bst 38 kaasareissa näkyy kyllä tuuletusletkut ja ylivuotoletkut, tuuletusletkuissahan on suodattimetkin mukana.

Tuollaisessa yksittäisessä bst-40 ainakin kohokammioon yksi vapaa huohotuslinja, toinen filtterillä varustettu mene kalvon alle.

Ylivuotoahan ei ole mitään hyötyä laittaa kurkun pohjaa ylemmäksi...
 
Minulla lähtee alipaineletku kumikurkkujen kannen puolelta ykköskaasarista, luulis xjr:ssä olevan liki sama järjestelmä.
Näistä pitäis alipaineletkun lähteä.katso liitettä 23160

Ykkösestä lähtee letku hanaan joo. Edelleen jos jollakulla on ideoita seuraavaan skenaarioon:

-Jos kaasua on avattu tyhjäkäyntikierrokset jää leijumaan tuonne parin tonnin päälle
-Jos kytkimen kanssa luistattaa kierrokset alas ne myös jää alas
-kaasua avatessa "hörähtää/miettii" hieman
-miehekäs kulutus (8l/100)

Itselle tuo vihjailisi että esim. Imukurkkussa on repeämä jota alipaine levittää, paineen helpottaessa rako menee kiinni. En vaan keksi mistä vuotaa.
 
Jos kulutus on normaalia suurempi, niin olisiko eri vika kuin mahdollinen imuvuoto, eikai se kulutusta kasvata?
 
Joistain alipainekaasareista kuluu neulaputket ja neulat pitemmän päälle soikeiksi. Vetää keskialueelta paksulle ja alkaa soppa maistua.
 
Joistain alipainekaasareista kuluu neulaputket ja neulat pitemmän päälle soikeiksi. Vetää keskialueelta paksulle ja alkaa soppa maistua.


Tuttu ilmiö, itsellä tuo iso single, mikunin bst-40, siinä alumiini neula.
Tosin kuluu muovisen luistin kohdalta, ja luististakin reikä soikeaksi, samoin neulaputki, mutta hitaammin.
Muutama puuttuu, mutta neula/vuosi vauhdilla noita meni... :D

needles.jpg
 
Herttileeri, enpä tuollaista ole nähnyt. Toivottavasti lähin neulanvaihtopiste ei ole kaukana.
 
Tuli tossa ykskaks semmonen hajatelma et voisko se aiheuttaa tommosta kierrosten leijuntaa ja että pyörä jää jopa hieman vetämään jos kaasareitten synkro ois tarpeeks päin persettä? Sitä ei tullu syssyllä siitä koskaan tarkistettua. Missähän se mun mittari on...
 
Osaako joku tietävämpi sanoa että mikä homma, pyörä pihassa lähti ihan hyvin käyntiin, ja kävi hyvin, kunnes tankilla käynnistäessä ei yhen yrittämisen jälkeen sanonu mitään, sitten tovin ihmettelyn ( tuplat kuivat jne) jälkeen kokeiltiin (kiitos tueksi jääneelle) täydellä kaasulla käynnistää ja sitten vasta hörähti käyntiin, kotipihassa kokeilin pariin otteeseen käynnistellä, niin sitten ei taas mitään ongelmaa. Mikähän ihmeen homma?
 
Back
Ylös