Xjr1300

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lauri12
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Seisomisen aikana ilmennyt kaasariongelma, jota ei vieläkään ole oikeesti korjattu, miksi siis etsiä syyllistä jostain muualta? Ei ne putsaannu millään pienkonebensalla (eikä Ave Marialla), irti ja puhdistaen!
Tulvimisen syytäkään ei lie selvitetty, automaattihanako vuotaa, samaan aikaan kun neulaventtiili jumittelee?
 
Seisomisen aikana ilmennyt kaasariongelma, jota ei vieläkään ole oikeesti korjattu, miksi siis etsiä syyllistä jostain muualta? Ei ne putsaannu millään pienkonebensalla (eikä Ave Marialla), irti ja puhdistaen!
Tulvimisen syytäkään ei lie selvitetty, automaattihanako vuotaa, samaan aikaan kun neulaventtiili jumittelee?

Elä kuule, (lujan) uskon voimalla tekee ihmeitä; Väyrysestä presidentti ja Suomi voittaa futiksen MM kullan...
 
Juu siis 2-3 kuukautta seisoi auringossa tuulessa ja tuiskussa. Paskalla akulla käynnistysyritys ja samalla alipainehana feilaa kun kaasarit jumissa. Hanassa kun ei ole off asentoa niin sehän tyhjentää vaikka koko tankin läpi systeemin. Hyvällä pienkone bensalla saa joskus liuotettua paskaa systeemistä ns. laiskan miehen keino kun on veemäinen purkaa tuo paketti.

Eli se mikä mua hämää tässä on se, että miksi se kylmänä käy hyvin ja ei tiedä mitään ongelmista ensimmäiseen 10 kilometriin. Jos siihen joku logiikka on, että kaasarin paska voi sen aiheuttaa niin ei se auta kun avata.

Nuo kaasarit on ultrattu 3 vuotta sitten rikkonaisen bensahanan jäljiltä ja samalla vaihtui vakiosuuttimet. Imukurkut on vaihdettu toissa talvena.
 
Nuo kaasarit on ultrattu 3 vuotta sitten rikkonaisen bensahanan jäljiltä ja samalla vaihtui vakiosuuttimet. Imukurkut on vaihdettu toissa talvena.

Kaasarit ultrattiin, mutta hana jätettiin korjaamatta? Vai kolmen vuoden väleinkö tuo paukkuu? Yhteen Suzukiin itse joutunut vuotavan vaihtamaan, yhteen Suzukiin edellisen omistajan särkemän, muuten noi on toimineet kuin junan vessa.
Ja ultrassa en ole käyttänyt kuin sappikiviäni:p
 
No juu, ekaksi selvittää sen pytyn mikä on pimeänä, kts yllä. Siitä pytystä sitten kohokammio irti ja suuttimet yksi kerrallaan tarkistukseen. Valoa vasten pitäisi näkyä pyöreä reikä. Paineilmaa, tiskiharjan harjasta yms. hyväksikäyttäen reikä auki. Joissain vehkeissä sai tuon kohokammion irroitettua irroittamatta koko kaasutinta. Nimimerkillä blackbirdin pikakaasariremppa Prahassa leirintäalueella.

Onko tosiaan noin ettei pensahanassa ole kiinniasentoa? Mikähän virka koko hanalla muuten on...
 
No juu, ekaksi selvittää sen pytyn mikä on pimeänä, kts yllä. Siitä pytystä sitten kohokammio irti ja suuttimet yksi kerrallaan tarkistukseen. Valoa vasten pitäisi näkyä pyöreä reikä. Paineilmaa, tiskiharjan harjasta yms. hyväksikäyttäen reikä auki. Joissain vehkeissä sai tuon kohokammion irroitettua irroittamatta koko kaasutinta. Nimimerkillä blackbirdin pikakaasariremppa Prahassa leirintäalueella.

Onko tosiaan noin ettei pensahanassa ole kiinniasentoa? Mikähän virka koko hanalla muuten on...

Miks vaan yksi putsaten, kun koko paketti on kuitenkin irrotettava?

Onhan siinä hanassa kiinni-asento, toimiessaan. Se on kiinni kun kone on sammuksissa (ellei sitten ole siinä keväisessä suorajuoksutusasennossa, joka ohittaa sen alipaineen).
 
Jos on epäilys, että kohon neulaventtiili ei pidä ja kaasari tulvii, niin se näkyy koneen käydessä kun ottaa ip-kotelon pois. Vuotava kaasari antaa bensaa luistineulan kautta - näkyy siis ihan silmällä kuinka bensaa virtaa neulan emulsioputkesta kohti moottoria.

Ongelma ei ollenkaan kuullosta kaasarivialta.
 
Niin siis bensahanan sihti oli repaleina ja toki sen vaihdoin ja samalla huuhdeltiin tankki.

Tuo alipaine hana on ongelmallinen. Samainen seisonut bensa voi jumia sitäkin. Hanassa on siis kolme asentoa alipaine (joka toimii tällä hetkellä, muutenhan se tulvisi koko ajan), toinen on PRI joka on perinteinen auki asento, kolmas on RES eli ottaa rojut alempaa. Tuommonen hana ei todellakaan ole mikään maailman paras keksintö.
 
Tuommonen hana ei todellakaan ole mikään maailman paras keksintö.

Toi hana nimenomaan on maailman paras keksintö. Ohi taitaa ajaa vain ruiskuvehkeiden korkeapainepumput, jotka ei hanaa tarvitse. Tosin, ongelmansa niissäkin, ja niin mukavia kaivaa sieltä tankista ulos, korjauskuluista puhumattakaan.:grin:
 
No niin, piano kotona. Ykköspytty on se missä ongelma lepää. Kyllä se kaasarissa saattaa sittenkin olla. Nyt röpötys alkoi aika pian ja ei enää oikein heräillyt edes korkeilla kierroksilla.

Perhana kun tuo kaasarin purku ei oikein nappais kun ois muutakin hommaa.
 
No niin, piano kotona. Ykköspytty on se missä ongelma lepää. Kyllä se kaasarissa saattaa sittenkin olla. Nyt röpötys alkoi aika pian ja ei enää oikein heräillyt edes korkeilla kierroksilla.

Perhana kun tuo kaasarin purku ei oikein nappais kun ois muutakin hommaa.

Eli se vasemmanpuoleisin, joka jää sivutuella seisottaessa alimmaksi, ja kerää ne kaikkein enimmät skeidat, kun kohokammiot haihtuu tyhjäksi? Ei tuossa auta muu kun purkaminen, oli kuinka tympeää hyvänsä.
 
Eli se vasemmanpuoleisin, joka jää sivutuella seisottaessa alimmaksi, ja kerää ne kaikkein enimmät skeidat, kun kohokammiot haihtuu tyhjäksi? Ei tuossa auta muu kun purkaminen, oli kuinka tympeää hyvänsä.

Kyllä, juurikin tuo puoli. Blääh...
 
Kyllä, juurikin tuo puoli. Blääh...

:grin:

Mä en tiedä miksi näin tapahtuu, mutta useamman paketin avannut, ja toi alin on aina se kaikkein tukkoisin. Valuuko noita yhdysputkia pitkin noista ylemmistä gasot alas, kun alimmainen haihtuu vai miksi. Sama ilmiö noissa monipyttyisissä perätuuppareissa, joissa kaasarit päällekkäin (ainakin Yamaha), se alin on aina se pahin.
 
Noh, jospa tossa ei mitään osais rikkoa. Kaasaripakan olen kyllä irrotellu aiemminkin, mutta yleensä kaasarin sielunelämän olen jättäny muille. Nyt oli vaan molemmilla hovihuoltajalla kalenterit täynnä. Tuleepahan opeteltua tuokin. UÄ vehe ois kyllä hyvä nytten..
 
UÄ vehe ois kyllä hyvä nytten..

Ei sitä tarvii kuin sappikivien tutkimiseen.:grin:

Kohokammio kerrallaan auki, suuttimet irti ja esim. kuparilangan pätkällä reiät rassaten, CarbCleanerillä (tai Brekleenillä) paikat puhtaaksi ja takaisin nippuun. Niistä seosruuveista varmistaa ensin, paljonko ne on auki, irrottaa, ruiskii kanavat kliinerilä ja ruuvaa takaisin yhtä monta kierrosta auki (hyvä lähtökohta jos ei joku ole "korjannut" tyhjäkäynnin hiipumista noita säätämällä, taikka sitten varmistaa käsikirjasta paljonko ne kuuluu olla auki).
Ainot rikkoutuva paikka on se, jos kohon akselin irrottaa väkisin, yhden olen nähnyt, missä runko on saatu siitä syystä lohkeamaan.
 
Kiitokset.

Tarpeeksi kun suututtaa ja muistaa mitä aikasemmin on tehnyt niin kaasaripakka irtosi aika nätisti tossa kahvitunnilla

Nyt sitten pitäs saada se rauhallinen hetki sille purkamiselle.
 
Score!

Kyllähän siellä ykkönen ja kakkonen oli melko schaibaa täynnä. Se tulopuolen sihti oli ykkösessä ihan tukossa. Putsasin tankkia myöten koko bensalinjan.

Nostan käden virheen merkiksi ja kiitän neuvoista. 40km takan ja huomenna lisää...
 
Tuli viikonloppuna ostettua vm. -02 äksjiiärrä, jolla polokastu 100 tkm, eli just lähti mittari toiselle kierrokselle. Mitäs kohtia näissä kannattaa pitää silmällä? Onko jotain tyypillisiä kohteita, kun on tuollanen km-määrä takana.
 
Back
Ylös