• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Xjr1300

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lauri12
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
XJR1300 vm. 2010 - startti alkanut oikutella siten että kun starttaa, niin startti aina välillä pysähtyy kokonaan, mutta jatkaa sitten starttaamista. Tämä saattaa tapahtua yhden startin aikana muutamankin kerran, mutta kyllä kuitenkin aina lopulta lähtee käyntiin. Alkaako starttimoottori olla loppu vai mistä johtunee?

Kyselee jo 7:ttä kautta XJR:llä ajellut, tänään tuli 70.000 km mittariin.
 
Onko akku milloin vaihdettu? Akun lepojännitteen mittaus kun seissu 24 tuntia. Latausjännitteen mittaus pyörä käynnissä että siltä osin kunnossa.

Starttirele tai starttinappi voi oikutella. Heikko kontakti napissa tai releen sisällä kärjissä. Starttirele saattaa lakata toimimasta pätkittäin just heikon akun takia, että se kannattaa ekana tarkistaa.
 
Kiitos neuvoista. Kyllä se sittenkin oli akku. Akku on vuodelta 2016, mutta napajännite oli edelleen täydet 12.7 V

Ongelma näyttää olevan, että vaikka akku on "umpimallia" Yuasa, niin jostain syystä akun napojen tiimoilta
on selvästi vuotanut nestettä ja tästä syystä akusta ei enää irtoa virtaa riittävästi.

Ostin Motonetistä Motobatt akun ja hyvin tuntuu nyt pelittävän.
 
Kiitos neuvoista. Kyllä se sittenkin oli akku. Akku on vuodelta 2016, mutta napajännite oli edelleen täydet 12.7 V

Ongelma näyttää olevan, että vaikka akku on "umpimallia" Yuasa, niin jostain syystä akun napojen tiimoilta
on selvästi vuotanut nestettä ja tästä syystä akusta ei enää irtoa virtaa riittävästi.

Ostin Motonetistä Motobatt akun ja hyvin tuntuu nyt pelittävän.

Ja varmaan mittasit myös ne latausjännitteet?
 
Kiitos neuvoista. Kyllä se sittenkin oli akku. Akku on vuodelta 2016, mutta napajännite oli edelleen täydet 12.7 V

Ongelma näyttää olevan, että vaikka akku on "umpimallia" Yuasa, niin jostain syystä akun napojen tiimoilta
on selvästi vuotanut nestettä ja tästä syystä akusta ei enää irtoa virtaa riittävästi.

Ostin Motonetistä Motobatt akun ja hyvin tuntuu nyt pelittävän.

Tikissään olevassa AGM Yuasassa jännite on 12,9-13V. 12,7V akku on jo suunnilleen hiiohoi.
 
Akun napajännite antaa vain suuntaa antavan kuvan akun kunnosta. Akun kuormitustesti on puolestaan aika luotettava mittari. On meinaan tullut vastaan akkuja, jotka napajännitteen perusteella ovat ok, mutta kun akkua kuormittaa niin napajännite romahtaa ja akku on hetkessä tyhjä.
 
XJR1300 vm. 2010 - startti alkanut oikutella siten että kun starttaa, niin startti aina välillä pysähtyy kokonaan, mutta jatkaa sitten starttaamista. Tämä saattaa tapahtua yhden startin aikana muutamankin kerran, mutta kyllä kuitenkin aina lopulta lähtee käyntiin. Alkaako starttimoottori olla loppu vai mistä johtunee?
Kyselee jo 7:ttä kautta XJR:llä ajellut, tänään tuli 70.000 km mittariin.



Mulla vähän samaa vikaa, akku on ihan uus, Power commander poistettiin ja laitettiin stockki putki takas, epäilys oli että liian iso putki vaikeutti käynnistystä, nyt asiaa on tutkinut kaks eri liikettä ja silti oire jatkuu, viime syksynä ei lähenyt enää koti pihasta, muuten on aina lopulta lähtenyt joskus joutuu toki yrittämään useamman kerran ja tosi harvoin lähtee ekalla. Startti pyörii normisti mut välillä pätkäsee ja välillä suoraa pätkäsyn jälkeen lähtee heti käyntiin. Lataus yms on testattu jo moneen kertaan ja toimii. En enää tiedä mitä tolle keksii vai onko vika joku tosi helppo mut en vaa tajua?
 
Mulla vähän samaa vikaa, akku on ihan uus, Power commander poistettiin ja laitettiin stockki putki takas, epäilys oli että liian iso putki vaikeutti käynnistystä, nyt asiaa on tutkinut kaks eri liikettä ja silti oire jatkuu, viime syksynä ei lähenyt enää koti pihasta, muuten on aina lopulta lähtenyt joskus joutuu toki yrittämään useamman kerran ja tosi harvoin lähtee ekalla. Startti pyörii normisti mut välillä pätkäsee ja välillä suoraa pätkäsyn jälkeen lähtee heti käyntiin. Lataus yms on testattu jo moneen kertaan ja toimii. En enää tiedä mitä tolle keksii vai onko vika joku tosi helppo mut en vaa tajua?

Eli starttimoottori pyörii kyllä mutta välilla "veto" katkeaa?
Sanoisin että ns starttikytkin, osa 5 + kaverit ao linkin kuvasta:
https://www.npm.fi/fi/varaosa-luettelot/yamaha/1300-cc/xjr-1300-2013/15-kaynnistys
Ei oo noissa(kaan) ihan harvinaisin vika...
 
Hei onko kellään kokemusta tai tietoa ku on niin sekavan paskasti selostettu noi tiedot nousta telineistä ja laukuista että kun on tuo Specific rear rack for MONOKEY® or MONOLOCK® top-case
To be combined with the plate MONOKEY® M3, or with the plate MONOLOCK® MM


Malli 361F että saako siihen kiinni sivulaukut vai mites vitussa ne saa sit kiinni, givin omilla sivuillakin niin sekavaa tietoa et... Perkele
 
Malli 361F että saako siihen kiinni sivulaukut vai mites vitussa ne saa sit kiinni, givin omilla sivuillakin niin sekavaa tietoa et... Perkele

Tuo sun malli 361F on pelkkä tarakka(top)boxi + teline, sivulaukuille pitää olla erikseen omat telineet joita valitettavasti givi ei ole enää vuosiin (?) valmistanu (xjr 1300:lle).

Guukkeli tietää ja tuo jäpä kanssa ja oli keksinyt asiaan ratkaisun, toimivuudesta en tiedä.

https://www.youtube.com/watch?v=wjPq9i87YxM
 
Eilen tuli tupaan 2001 XJR, ajettu 62tkm ja mielestäni todella fiinissä kunnossa. Änkkä on joku devilin, jossa ei ollut db killeriä. Ei toiminut mielestäni hyvin, backfireä ja ääntä joka ei ole minun mieleen. Pistettiin db killeri paikalleen ja toimi. Sopivat äänet ja mielestäni tuli alavääntöä takaisin (vastapaine?).

Stonga on joku LSL, ei liene alkuperäinen? Ajoasento on todella hyvä.

Muuten käsittääkseni aikalailla vakio. Öljyt vaihdettu juuri ja kone käy kiltisti. Uudet renkaat (Pirelli) ja rumat peilit. Takaiskarit huollettu liikkeessä.

Kytkin ottaa "heti" mutta toimii pehmeästi. Kahvan asetus on asennossa 4, en tiedä onko se "kirrattu", mutta haluaisin hieman siihen slackia että se ei ota heti kiinni. Ehdotuksia?

Katselen jotain pientä ilmanohjainta eteen, tästäkin voi antaa ehdotuksia.

Bensamittari on rikki, tuon haluaisin korjata. Sen mitä luin, niin taitaa olla aika yleinen ongelma..

https://imgur.com/a/xRHjgFo.jpg

xRHjgFo.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Terve!

Onko muilla mailimittaria xjr:ssä? Pari vuotta olen nyt pyörän omistanut ja kuvista hoksannut että muissahan näkyy olevan kilsamittareita. Minullakin siis kilsat siinä näkyy mutta ulkokehällä on mph ja pienemmällä kmh, trippimittari myös höpisee maileissa.
Reilu 20tkm pyörällä vasta ajettu, ihan Suomipyörä kyseessä. Miten ihmeessä siihen on mailimittari päätynyt? Liikkeestä ostin pyörän.
 
Back
Ylös